Mijn pony is 2,5 jaar jong het is een vrolijke en speelse pony.
De laatste tijd merk ik aan haar dat ze veel te veel energie krijgt en ze is ook tonnetje rond van al het lekkere gras haha..
Ik doe al wat grondoefeningen met haar en om haar zwaar aan het werk te zetten vind ik nog veel te vroeg.
Ik merk gewoon dat ze het losgooien enz wel een beetje zat is en wil toch wel wat met haar gaan doen.
Hebben jullie wat tips voor mij? misschien dat ik haar wel wat aan de lange lijnen kan zetten. Heb een hoofdstel gekregen van mijn vriend en daar reageerd ze prima op..
Ik weet dat ze NOG MAAR 2,5 is maar ik wil graag gewoon wat tips om met voorzichtig met haar aan de slag te gaan..
(VOOR DE DUIDELIJKHEID INRIJDEN WACHT IK ECHT TOT ZE 3 is!!!)
Ik heb geen ervaring met parelli etc.
Hoor graag jullie tips!
Groetjes Naomi

Staat veel algemenere informatie in waar je enorm veel mee kunt, echt ontzettend leerzaam
), voor hem ultiem genieten en ze steken er ontzettend veel van op natuurlijk. Biedt ook altijd uitdaging (al loop je alleen maar een andere route is t alweer leuk) en biedt mooi de gelegenheid om goed te werken aan gehoorzaamheid (dus netjes halthouden, pasje draven, enz enz. Allemaal toch wat moeilijker dan in de bak omdat t vreemde omgeving is).
) maar 2,5 is net een rotleeftijd.. Basis zit er dan al in maar ze zijn net nog te jong om alvast een stapje verder te gaan..
Alleen wandelen vindt iig die van mij prachtig, die gaat het liefst nooit meer naar huis