Shirtjes bij dikkere buik?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Beginnerrr

Shirtjes bij dikkere buik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 20:41

Ik ben redelijk slank, maar ik heb wel een buikje. Er zijn vast meer mensen die een buikje hebben. Wat voor shirts dragen jullie in de zomer op het paard? In de winter zie je je buikje niet door de vele kleren die je dan draagt, maar hoe doen jullie dat in de zomer? Ik probeer te kiezen voor wat wijdere shirts, maar dan kan de instructrice je houding niet zo goed zien. Een bodywarmer lijkt me ook wel iets. Of van die capuchonvestjes, maar die kom ik bijna alleen maar tegen met lange mouw. 'Niets van aantrekken' hoeven jullie niet te zeggen, want ik vind dat je met je kledingkeuze best rekening kunt houden met een dikkere buik.

upendo

Re: Shirtjes bij dikkere buik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:42

Als je een buikje hebt, is het wel een optie om een rijbroek met hoge band te nemen :)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:44

Ik draag altijd een hoog getailleerde broek, dat vind ik sowieso comfortabeler, en daar kun je je gewone shirtjes bij dragen. Als je toch graag een heupmodel hebt kun je bijvoorbeeld bij de Hema, maar ook bij de betere merken nu extra lange shirtjes krijgen, aangezien die nog steeds "in" zijn voor zover ik weet.

Beginnerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 20:44

Heb ik net vanmiddag een rijbroek erbij gekocht. Zonder hoge band. :(

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:50

Ik vind paardrijbroeken ook altijd fijn, omdat ze mooi hoog zitten en dan net die éne vetrol er vrij goed onder weg valt :) Mooi (redelijk) strak shirtje derop en fotomodel is klaar :D ( <<--- = sarcasme, maar die vetrol is wel goed te verbergen)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:53

Inderdaad hoog-model rijbroek en tuniekjes. :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:55

Ik heb ook graag rijbroeken met een hoge taille. Daarnaast heb ik altijd polo's aan die aansluiten, maar wel echt lang genoeg zijn (veel merken hebben hele korte polo's....). De hoge taille in de rijbroek doet de rest :)

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:57

Ik draag een lage rijbroek en dan met een blouse :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:58

Ik reed (niet vanwege buikje maar borsten) altijd met een dunne bodywarmer.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:00

Angela schreef:
Ik heb ook graag rijbroeken met een hoge taille. Daarnaast heb ik altijd polo's aan die aansluiten, maar wel echt lang genoeg zijn (veel merken hebben hele korte polo's....). De hoge taille in de rijbroek doet de rest :)

America Today heeft fijne langere polo's.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:00

Ik draag ook alleen maar hoge broeken, zit heerlijk en dan heb je ook geen vetjes die overal vandaan komen.. :P En dan gewone t-shirts erbij, niet te strak maar ook geen lubber shirts, en dan gaat het prima. :)

Beginnerrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 21:29

Wat al veel reacties in zo'n korte tijd. Heel erg bedankt daarvoor, ik zal es gaan rondkijken op internet.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:34

Hempje onder je shirt en die strak in je broek, lijkt het allemaal wat strakker!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:51

inderdaad een broek met een hoge band en een wat losser shirt. Dat je instructrice dan je houding niet goed kan beoordelen is imo onzin :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:52

ik rijd ook altijd met hoge rijbroeken! En wat heb ik dan een mooi figuurtje haha!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:59

Marjannn schreef:
Heb ik net vanmiddag een rijbroek erbij gekocht. Zonder hoge band. :(

Terugbrengen ;)

Ik heb ook altijd een hoge band, en verder tja, geen vestjes met van die zakken aan de voorkant op je buik, dan lijkt het -naar mijn idee- nog meer.
Ik trek meestal maar gewoon zo'n sportshirt aan want aan die losse dingen heb ik toch een hekel en trouwens als ik een maat groter neem zijn ze voor de rest meestal overal te groot. Maar met een flinke hoge band kan ik het voor mijn gewoon dan aardig 'bedekken', met zo'n lage band hangt alles er zo overheen te blubberen.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:02

MightyJoe schreef:
ik rijd ook altijd met hoge rijbroeken! En wat heb ik dan een mooi figuurtje haha!

Haha ik had laatst ook mijn veel te kleine hoog-model rijbroek aan getrokken, en mijn moeder:" :wow: Jeetje, wat ben jij veel afgevallen zeg! :wow: :oo "Eigenlijk was ik aangekomen. O:)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:07

tante_trien schreef:
MightyJoe schreef:

Haha ik had laatst ook mijn veel te kleine hoog-model rijbroek aan getrokken, en mijn moeder:" :wow: Jeetje, wat ben jij veel afgevallen zeg! :wow: :oo "Eigenlijk was ik aangekomen. O:)

Ze kleden inderdaad heerlijk af :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:17

Oh herkenbaar probleem.. :o
Ik was altijd super slank, nooit geen buikje... maar goed zins dat ik aan de pil ben (al wel een tijdje hoor), het groeien in de lucht stopte, en ik niet meer 5 dagen de week zo'n 30km per dag fietste is er toch écht een buikje aan gekomen... en dan natuurlijk gewoon blijven eten zoals je altijd at hè. :=

Nou goed, nu wel aan het opletten, snaai lang niet meer zo veel als eerst, probeer meer te bewegen (al zal ik nooit zo snel aan die 30km per dag fietsen komen ben ik bang.. :+ ) maar tot die tijd probeer ik het ook altijd zo veel mogelijk te verbloemen. Loop dan ook het liefst hele dag in rijkleding hahaha, dat kleed inderdaad zo lekker af!! Wat ik overigens ook ideaal vind zijn leggings of trainingsbroeken. :j

Met rijden heb ik dan ook over het algemeen alleen vrij hoge broeken, het liefst wat strakker ( :o ), heb 1 heup-model-broek, en daar heb ik vaak een polo van pikeur op (vast een oude polo) die is vrij lang, zit bovenaan redelijk strak maar daarna valt die iets losser. Hij flubbert niet maar zit ook niet gigantisch strak om je buik. :n

stephanie404

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 08:54

Er zijn ook vesten (dunne) met korte mouwen te koop die helpen en een bodywarmer ook. Veel succes ermee.

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:31

Maar goed, ze heeft een lage broek gekocht... Ik zou zeggen gewoon een t shirt van een sportwinkel die hebben vaak een recht model. En dan bedoel ik niet zo'n wijde maar een leuk shirtje wat je niet meer voor net aan doet, ze sluiten rond je buik niet zo heel erg aan.
Een blouse in de broek of een getailleerde blouse kan natuurlijk ook, maar weet niet of dat wel zo lekker zit te paard en anders een gewone polo kan natuurlijk ook, zolang die maar over de broekband heen valt, gelukkig was lang het afgelopen jaar 'in' dus vind je vast nog wel wat in de uitverkoop!

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 10:32

Een lekker losse polo :)

bernice111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:00

ik zelf heb ook wel een buikje
en ik hou mjin buik altijd in zo span je je buikspieren ook goed aan

Greetzz /3

Cillos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:03

Polo's zitten meestal wel goed, ik heb ook een kwabje ;) maar dat kan ik redelijk verbloemen met een riem en een polo van de Sting of Hema. Strak shirtje eronder werkt inderdaad ook goed!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:48

Ik rij ook met hoge rijbroeken, dan lijkt je buikje al een stuk minder! En meestal rij ik in een gewoon shirtje of een dunne bodywarmer erover.

Bij de Hema hebben ze ook van die hemdjes die je buik wat platter maken, misschien is dat een optie. Die zitten meestal erg strak en dan lijkt je buikje ook wat minder.