Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
amazing_lady schreef:Vandaag wilde ik beginnen met mijn 4 jarige merrie voorbereiden om zadelmak te maken. Zo in de omgang is het een super lief paard. Poetsen kent ze. Halster om en af doen is geen probleem. Ook aan de hand loopt ze makkelijk mee.
Na gepoetst te hebben tijd om een bitje in te doen. En dat was gelijk een probleem. Zodra ze het hoofdstel zag begon ze achteruit te lopen en ligtjes wat in paniek te raken. Uiteindelijk maar eerst aan het halster gelongeerd. Dit ging goed. (Te goed naar mijn idee). Daarna nog geprobeerd een bitje in te krijgen, maar uiteindelijk maar opgegeven. Kreeg de indruk dat als ik langer doorging ze zou gaan flippen.
Ik heb haar nog niet zo lang en er was mij gezegt dat ze nog niks kende. Krijg toch de indruk dat ze haar 'geprobeerd' hebben.
Wat is jullie mening hierover en heeft iemand tips om toch dat bit in te krijgen.

amazing_lady schreef:Zonder bit inrijden vind ik zelf niet zo'n fijn idee. Wil uiteindelijk toch met 'gewone' optoming kunnen rijden.