Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cissy schreef:Ik zou gewoon die manege bellen en vragen of je een lesje op Zorro mag gaan doen, dan kijken of hij inderdaad nog je droompaard is en dan pas gaan vragen of hij te koop is.
Niet gelijk het hele verhaal vertellen want dat kan geld schelen...
Steentje schreef:Is het dan geen optie om eerst te mailen of ze een manegepaard uberhaupt willen verkopen?
En zal ik dan ook meteen benoemen dat het om Zorro gaat?

cissy schreef:Als het je droompaard is dan moet dat 'niet om de hoek' geen bezwaar zijn om je lieveling nog een keer te zien.
Het voordeel van een lesje nemen is dat je gelijk kunt zien of je die klik nog wel hebt zoals je hem in gedachten hebt en hem nog steeds graag wilt hebben. En dan kun je dus ook beter bepalen of je hem wilt kopen en wat hij dan ongeveer waard zou zijn. Ziet hij er tiptop uit en goed gespierd dan zal hij duurder zijn dan als hij inmiddels een hoop spieren kwijt is en niet zo best verzorgd wordt. Dat bepaalt nl ook de prijs.
Ik zou niet zomaar ongezien een paard terug willen kopen, ik zou m op zn minst eerst gezien willen hebben.
Misschien valt hij wel heel erg tegen, dan weet je dat ook tenminste. Als het heel erg meevalt dan ben je ter plekke en kun je gelijk vragen of je hem mag (terug)kopen.
Afhankelijk van de reactie van de eigenaar kun je dan het hele verhaal vertellen of juist niet.
vuurneon schreef:Heb je uberhaupt het financieel goed voorelkaar dat je Zorro event. zou kunnen overkopen? Zo ja, kun je toch altijd even de manege bellen om je verhaal uit te leggen en vragen of je paardje even kan zien. Wie weet willen ze Zorro wel verkopen, zijn meer maneges die dat doen als ze een goed bod krijgen. Of anders vragen of ze aan je denken als ze Zorro met pensioen willen sturen?
Mailen zou ik niet snel doen, vind ik te onpersoonlijk voor zo'n persoonlijk verhaal.
En als het niet haalbaar is, misschien moet je Zorro dan toch loslaten...

JuliaMaria schreef:Zou niet meteen het hele verhaal vertellen... Mochten ze hem willen verkopen dan betaal je hoogstwaarschijnlijk de hoofdprijs. Paard is immers niet van een particulier, maar van een bedrijf. Dus een "sneu verhaal" wekt geen medelij op maar biedt een mooie kans om er extra geld uit te halen.
Inderdaad vragen of je een uurtje mag rijden/verzorgen en het verder vrijblijvend houden. Dan heb je het meeste kans op een goede prijs.
En mochten ze hem niet willen verkopen dan heb je Zorro in ieder geval nog even gezien!
gewoon even bellen, je hoort snel genoeg hoe ze erover denken. Als Zorro een goed manegepaard is zullen we hem niet zomaar verkopen. Zilfstar schreef:Plan klinkt goed, maar maak je achtergrond info niet te emotioneel. Leg kort uit dat het vroeger je verzorgpaard is geweest, dat je ene enorme klik met hem had en dat ju nu de mogelijkheid hebt om een paard te kopen. En dat je toen meteen aan Zorro dacht. Zoiets..
Dingen als "hij is mijn alles" etc zijn wat overdreven en dan nemen ze je OF niet serieus OF ze doen er nog wat euro's bovenop. Ze mogen best het idee hebben dat je hem graag wilt (al zullen ze dat best snappen als je zegt dat het vroeger je verzorgpaard was), maar ook dat als het niet doorgaat je wel verder gaat kijken.
En als ik heel eerlijk ben zou ik je diagnose achterwege laten. Daar hebben ze niks mee te maken en het kan ook nog in je nadeel gaan werken.

Steentje schreef:Maar hoezo zou het benoemen van mijn diagnose in mijn nadeel kunnen werken?
Op welke vlakken dan?