Als je met je paard ergens heengaat met de trailer en je moet even wachten bijv. als je net een wedstrijd gereden hebt. laat je dan je paard in de trailer staan of erbuiten?
Varieert beetje van locatie, op bekend terrein laat ik ze wel buiten de trailer wachten (afhankelijk van het weer, in de zomer als het erg warm is in de trailer zet ik ze erbuiten, als het koeler is in de trailer zet ik ze erin, als het regent ook) Op locaties dat ze niet kent, of als er veel drukte is, zet ik ze in de trailer, de mijne trekt zich nogal makkelijk los, vandaar
bijna altijd in de trailer. mocht het heeeel lang duren, dan aan de hand uit de trailer. Vertrouw het niet om paard vast te knopen aan de trailer omdat er altijd wel drukte is. Maar hangt inderdaad ook af van de locatie!
Lekker op de trailer laten staan. Als het heftig warm is dan haal ik hem er wel uit maar dan wel altijd iemand erbij laten staan. Deurtje vd trailer zou ik dus nooit open laten. Het zal de eerste niet zijn die via dat deurtje naar buiten komt. Ook al lijkt het een te klein deurtje voor een groot paard, er zijn er die echt denken dat dat de uitgang is.
een keer op een wedstrijd was het zo warm dat het in de trailer veel fijner was. Dus lekker in de trailer gezet. Het verschilt ook per trailer of deze warm wordt of koel blijft. Deze bleef erg koel.
Als er iemand bij is dan uit de trailer, lekker met een emmer water en een hooinet. Als ik alleen ben in de trailer. Maar niet met de deur open, heb het op een concours meegemaakt dat een paard zijn been buiten de deur had gestoken en daar klem was komen te zitten op dat ijzeren randje. Kon zijn been niet meer naar binnen krijgen, we hebben het met geweld los moeten trekken. Bloeden als een rund en een hele lap vlees los net boven de hoef. Weet niet of het nog goed gekomen is.
friesiszwart
Wij hebben een trailer waarin de paarden diagonaal vervoerd worden met een groot zijluik. Kunnen ze lekker naar buiten koekeloeren. Dus bij ons staan ze ook lekker op de trailer met een goed gevuld hooinet!
Altijd in de trailer of nog beter in een huurstal, met een hengst de veiligste optie. Mensen met een merrie hebben niet door dat je een hengst in handen hebt en zetten gerust hun paard zo naast de mijne neer.. Hij is braaf zat maar al dat vrouwelijk schoon doet natuurlijk wel wat..
mijne staat eigenlijk altijd er buiten. 1 gehad dat het heel er regende en dat ik hem op de trailer had gezet.
Jes
Geplaatst: 20-08-11 10:50
Ik laat mijn paarden meestal op de trailer staan, behalve als er iemand bij de paarden blijft. Ben altijd bang dat ze zich lostrekken of dat er iemand met een ander paard te dicht langs loopt en die ander een trap geeft of zo.
toevallig, ik heb ook een ijslander en... ook een prikweitje!
Of aan de hand laten staan of in de prikwei! topoplossing, je paard staat er rustig bij en als het gaat regenen liever een dekentje dan in de trailer zetten wat mij betreft.
Maar ik heb ook weleens een paard heel rustig in de trailer zien staan, zag er niet zo heel zielig uit. maar vaak zijn ze onrustig en het is in de zomer echt te warm.
Koper
Geplaatst: 24-08-11 20:04
Skessa_ schreef:
Ik zet dr altijd in een prikweitje
Ik wou net zeggen
En als daar geen gelegenheid voor is aan de (buitenkant van de) trailer knopen, met een vriendje en een bult hooi.