Wat moet ik doen!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JustMyZtje

Wat moet ik doen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 09:35

hoi,'

gisteren wouden we een buiten rit gaan maken op mijn toekomstige paard...... ik stappte op.
en opeens begon ze zo hoog te stijgeren dat ze achterover viel. met mij erop. ik lag dus daar op de grond. gelukkig heb ik bijna niks( alleen spier pijn). Het paard doet al een tijdje zo raar. ze trekt tijdens het rijden waardoor ik haar niet aankan. En het rijden is niet meer zo leuk..

nou overleggen we om een andere pony te nemen. Zou dat wel goed zijn? ze is altijd wel heel lief en zo... maar soms met rijden.. is het niet te doen.

Dit doet ze al 2 weken....
En toen ze ging stijgeren had ze wel elastieken( sorry als ik het verkeert spel :o ) om. dit heeft ze wel vaker...

Missy123

Re: Wat moet ik doen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:37

Mischien eerst is kijken of alles wel in orde is met je paardje, mischien heeft het wel ergens pijn ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:39

Als dit dier nog niet in je bezit is maar bv op proef is, zou ik er geen enkele moeite in steken en 'm direct een postzegel op de kont plakken: retour afzender. Weg ermee. DIT is waarom je een paard op proef hebt. Dit is niet het juiste paard dus.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:40

Is het zadel goed? heb je haar laten keuren? hoe is het met haar rug gesteld?
Ik zou mezelf niet aan zo'n pony wagen. als hij nu al deze keuren vertoont. Kijk rustig verder voor een ander leuk braaf paardje :j

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:41

Wat Sonja zegt, postzegel erop en retour afzender (leuk uitgedrukt Sonja!). Wat ik me wel afvraag is of het niet júist is omdat hij elastiek om heeft. Dat het een verzet is tegen een te strak elastiek!

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:43

Sonja schreef:
Als dit dier nog niet in je bezit is maar bv op proef is, zou ik er geen enkele moeite in steken en 'm direct een postzegel op de kont plakken: retour afzender. Weg ermee. DIT is waarom je een paard op proef hebt. Dit is niet het juiste paard dus.

Ik begreep eigenlijk uit je verhaal dat het je eigen paardje was :o
Maar idd als het nog niet je eigen paard is en je hebt hem op proef, dan sluit ik me aan bij Sonja en zou ik er verder ook geen moeite insteken .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:46

Niet kopen! Als je nu al in zo'n gevaarlijke situatie komt, zou ik lekker nog even verder zoeken!

Succes.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:47

Ik ga met Sonja mee, als dit dier nog niet in je bezit is zsm terug naar de eigenaar ermee. En verder gaan kijken naar een leuk paard wat bij je past.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:54

Hoe lang ken je dit paard al? Is dit echt van de laatste 2 weken en daarvoor niet of ga je op het verhaal van de huidige eigenaar af.

Ik zou ook zeggen, niet kopen! Er zijn genoeg lieve paarden die niet deze kuren vertonen. Dit is echt gevaarlijk. Als het van de laatste 2 weken is zal de huidige eigenaar moeten achterhalen wat er aan de hand is, dit doet een paard niet voor niets.

Vind trouwens elastieken er gelijk aan ook een teken aan de wand als ik eerlijk mag zijn.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:56

Ik ga helemaal met Marliesv mee!
Niet doen!!

JustMyZtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 11:08

ik ken haar al 2 jaar.....
en de eigenaren ken ik ook heeeel goed..... wand het is de opa van mijn goeie vriendin. de elastiken....... mijn lerares zei dat ze goed op maat waren. dat wel.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:18

Probeer het anders eens zonder elastieken. Weet je waarom ze er aan zitten?
Heb je het paard ook laten keuren? Als hij dan ergens pijn heeft komt dat wel naar voren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:21

Al komt 'ie van Sinterklaas himself. Een steigerend paard is een steigerend paard, en dat is NIET geschikt voor meisjes van 12. Sorry...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:22

As je het nu al eng vindt en een hoop gelaZzer mee hebt, terugsturen. Je kan beter op zoek gaan naar een pony die wel normaal doet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:26

probeer het eens zonder elastieken....ze doet dit sinds je met elastieken rijdt?
Dan weet je zelf het antwoordt wel denk ik.
Die elastieken zorgen voor een gedwongen houding,als het paard daar niet aan gewend is verzuren de rugspieren en dat doet heel pijn.
Mensen zouden eerst eens moeten nadenken of zij misschien wat fout doen in plaats van het paard.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:28

Niet doen, weg ermee! Er zijn zoveel leuke betrouwbare paarden dat het gewoon de moeite niet waard is (en je leven) om zo'n paard te kopen. En even een beetje off-topic, zoek een andere lesgever als je elastiek aangeraden krijgt om mee te rijden.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:31

Het paard ken je al twee jaar, lees ik. Heb jij er toen ook in die tijd op gereden en hoe was hij toen?

JustMyZtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 11:41

it is me: ja toen ook.

en toen ik gevallen was. hadden we de elastieken er af gedaan. en toen deed ze wel normaal.
en ik gebruik de elastieken omdat ze in bochten versnelt.en met haar hooft naar boven ging en zo...

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:47

Paard zou maar bovenop je vallen...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:49

JustMyZtje schreef:

en toen ik gevallen was. hadden we de elastieken er af gedaan. en toen deed ze wel normaal.
en ik gebruik de elastieken omdat ze in bochten versnelt.en met haar hooft naar boven ging en zo...

Heb je mijn post gelezen?Nog maar een keer dan...
Door de elastieken kunnen de rugspieren verzuren en dat doet erg pijn...
Je schrijft zelf al dat ze zonder elastieken normaal doet,dus haal die elastieken eraf.
Doe er een martingaal om,die doet wat als het nodig is,en begrenst haar als ze haar hoofd boven een bepaalde hoogte houdt.
Toch wel apart dat de meeste hier het paard afschilderen als gevaarlijk....terwijl de oorzaak van dit gedrag mij wel duidelijk is..

Een paard valt bovenop je omdat hij omgetrokken wordt door de elastieken.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:52

Moet je je niet afvragen of je wel een paard wilt kopen wat je dus rijtechnisch gezien bij lange na niet aankan?

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:02

geerke schreef:
JustMyZtje schreef:

Heb je mijn post gelezen?Nog maar een keer dan...
Door de elastieken kunnen de rugspieren verzuren en dat doet erg pijn...
Je schrijft zelf al dat ze zonder elastieken normaal doet,dus haal die elastieken eraf.
Doe er een martingaal om,die doet wat als het nodig is,en begrenst haar als ze haar hoofd boven een bepaalde hoogte houdt.
Toch wel apart dat de meeste hier het paard afschilderen als gevaarlijk....terwijl de oorzaak van dit gedrag mij wel duidelijk is..

Een paard valt bovenop je omdat hij omgetrokken wordt door de elastieken.

Toch knap dat je op basis van een paar regels al weet wat de oorzaak is :+
Waarom zitten er elastieken om.... Ze geeft al aan dat er een probleem is met het hoofd omhoog en versnellen. Kan zoveel oorzaken hebben en net zo veel oplossingen.
Straks gaat ze er weer op zonder elastieken en manifesteert dat vorige probleem zich weer.
Geen risico, straks gebeurd er iets wat haar plezier voorgoed bederft. Of erger.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:05

ze schrijft zelf dat het paard omhoog gaat sinds de elastieken eraan zitten en normaal doet als ze eraf zijn....dat verzin ik toch niet?

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:11

JustMyZtje schreef:

?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:12

Nee paard naait eruit zonder elastiek. ;)
Dus kan ze hem ook niet houden, en met elastiek steigert het paard. Dus zou ik zeggen, opa v vriendin succes ermee, ik luister naar mijn moeder en kijk verder.