gekke vraag en met misschien wel een simpel antwoord....alleen weet ik `m niet
Mijn vorige paard schuimde nooit en te nimmer, wie haar ook reed.
Maar mijn huidige ruin verliest vlokken onderweg........
vandaar mijn vraag
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
mika11 schreef:Volgens mij heeft het te maken met het speeksel.
Het ene paard heeft meer speeksel dan het andere.
En als ze ontspannen lopen schijnen ze weer meer speeksel te produceren dus meer schuim.
Maar als ze in een echte dressuurhouding lopen, helemaal aan de teugel, sluit het strottenhoofd wat af, zodat ze niet meer goed kunnen slikken. Daarom gaan ze dan ook weer meer schuimen.
quartel schreef:ik blijf inderdaad richting de speekselproductie denken.
Er zijn n.l. ook mensen die hun paard een pepermuntje geven voor hun proef omdat ie dan zo lekker gaat schuimen......
Inderdaad in de topsport schuimen ze ook wat af.....tot heel het paard onder zit.....
Persoonlijk vind ik dat er nogal naar uit zien eigenlijk.
aerdenhout1 schreef:ZusJacops..ze heeft wel gelijk hoor, ze kunnen inderdaad het speeksel niet meer door slikken!
En kijk eens naar de top ruiters............... daar schuimen toch heel wat paarden af en die lopen dressuur matig niet zo slecht lijkt mij!
In de verzameling vragen we de hals meer op te richten en dan gaat de lengte wel minder worden, anders ga je je punten niet rijden!

(en neuh hoor die paarden in die grote stadions hebben echt geen stres..).. Bluuh word er moe van.. ZusJacobs schreef:mika11 schreef:Volgens mij heeft het te maken met het speeksel.
Het ene paard heeft meer speeksel dan het andere.
En als ze ontspannen lopen schijnen ze weer meer speeksel te produceren dus meer schuim.
Maar als ze in een echte dressuurhouding lopen, helemaal aan de teugel, sluit het strottenhoofd wat af, zodat ze niet meer goed kunnen slikken. Daarom gaan ze dan ook weer meer schuimen.
Als dat gebeurd moet je eens goed kijken hoe dressuur matig jouw paard eigenlijk loopt. Dat hoort namelijk alles behalve.. Paard moet altijd die lengte in de hals hebben!