Hebben jullie ookal zin in de herfst/winter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vickz

Hebben jullie ookal zin in de herfst/winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 12:47

Hoi,
Zoals de titel al zegt, kijken jullie nu al terug uit naar de herfst/winter samen met of bij de paarden?

Ik vind het erg gezellig in de herfst en winter bij de paarden, in de herfst gaan wandelen in het bos met de vallende bladeren die kraken onder de paardenhoeven :) zalig galopperen over de open velden als de oogst af is :) Geen irritante vliegen en dazen meer en niet meer te warm,...

De nieuwe wintercollecties in paardenspullen vind ik ook altijd erg leuk :D Je paardje terug zijn warme deken om doen, zelf naar stal met een dikke jas en trui, warme sokken, dikke sjaal,... Ik vind het zo gezellig :P

Je paardjes zien spelen in de sneeuw :D

Oke het is koud, maar ik vind het net leuk om dan hard te werken op stal zodat je lekker warm blijft! Alleen jammer dat je soms minder kan rijden als het bv veel regent of erg glad ligt of vroeg donker is.

Wat vinden jullie van de herfst/winter? Kijken jullie er al naar uit? Of vind je het helemaal niets en zou je deze seizoenen het liefst overslaan?

Bo_Y

Re: Hebben jullie ookal zin in de herfst/winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:48

nee, eigenlijk niet. ik wil zon, warmte en mooi weer.....

het is nu bijna herfst, zo koud en nat.....

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:49

De winter niet echt hoor, koude handen (word dus nieuwe handschoenen kopen), gladde weg als ik fiets naar me paard :=
Maar inderdaad de wintercollecties <3
De herfst en lente zijn eigenlijk mijn favoriete seizoenen. Niet te warm (meestal :P ) en te koud. Dan krijg ik echt zin om in het bos te rijden in de herfst :D

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:51

nou met dit herfstweer wacht ik met smart op de zomer... aan de winter moet ik nog even niet denken, ookal kan ik op de stal waar ik sta altijd rijden. maar na een dag werken in het donker op stal aankomen is niet echt mij favorieten periode. het beperkt je weer zo in de mogelijkheden om het erf af te gaan voor een buitenrit of een wandeling.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:51

Herfst ... dat is het nu al, nee met de herfst heb ik zelf niks, dat seizoen mag van mij echt voorgoed verbannen worden.
De winter met een pak sneeuw, vind ik wel wat hebben, maar dan wel alleen laten sneeuwen waar het kan en geen gevaarlijke situaties oplevert.
En de zomer, die mag van mij wel gaan beginnen nu, maar wel met max 25 graden, mooie temperatuur om nog wat met je paard te kunnen doen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:53

Nou, net wat hierboven staat: met dit herfstweer van de laatste dagen verlang ik alleen maar naar zon en warmte.
Totaal geen behoefte nog aan kou en sneeuw.

September is hopelijk een fijne maand. Niet zoveel dazen meer, lekker buitenritten kunnen maken.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:54

nee natuurlijk niet, doe mij maar de zomer met 25graden

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:56

Ik houd van de herfst :D
Inderdaad erg gezellig en te heet vind ik niet zo fijn.
Nadeel dat ik weer minder kan gaan rijden/mennen, maar goed, dat overleef ik wel.

Hoop dat er wel sneeuw valt deze winter ;D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:57

Ik geloof dat we al een tijdje herfst hebben?
Ik haat dit weer, bermen zijn te nat om een lekker galopje te doen. Zelf ben je zo verzopen met die regen.. Neeh geef mij maar zomer!

Enneuh sneeuw? Nee helemaal niet dan kan ik niet rijden, het is glad en gevaarlijk. Bah

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:59

Nee absoluut niet!
Ik haat de herfst en winter en ik heb het idee dat de zomer nog niet eens begonnen is.....

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:59

Somebitch schreef:
Ik geloof dat we al een tijdje herfst hebben?
Ik haat dit weer, bermen zijn te nat om een lekker galopje te doen. Zelf ben je zo verzopen met die regen.. Neeh geef mij maar zomer!

Enneuh sneeuw? Nee helemaal niet dan kan ik niet rijden, het is glad en gevaarlijk. Bah

Inderdaad,de sneeuw mag wegblijven en het liefst ook het vriezen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:00

Ik kijk zeker uit naar de winter, de bevroren waterbakken, elke dag tonnen van 60 liter water op een klein aanhangwagentje bijna een kilometer tot aan de paarden sleuren, te voet, want de weg is onbegaanbaar. Nog wat extra regenbuien zoals vorig jaar, met een weide-overstroming en paarden-evacuatie tot gevolg. Je laarzen verliezen in de modder die daarop volgt en gewoon wanhopig op je sokken doorploeteren met modder tot aan je knieën,...

Nee dus :')

Teddy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:01

Volgens mij is het al herfst |(

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:03

ik moest je titel even 2x lezen........zin in de winter?????
De herfst is al begonnen hoor.....of heb ik soms iets gemist?? :+

Nee, geef mij maar lekker het voorjaar, overal jonge diertjes, vers groen overal en nog een zomer in aantocht.........
Ik ben nu alweer klaar met dit takkeweer als ik eerlijk moet zijn.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:06

en trouwens kerst met sneeuw is wel leuk....
of opstaan en dan kijk je uit je raam en dan licht er sneeuw
of de paardjes in de sneeuw :+:

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:06

Zeg hallo, mogen we eerst even écht zomer alsjeblieft? :D :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:07

Sjors493 schreef:
en trouwens kerst met sneeuw is wel leuk....
of opstaan en dan kijk je uit je raam en dan licht er sneeuw
of de paardjes in de sneeuw :+:

ja leuk als ze noodgedwongen op ijzers staan :+

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 13:07

We hebben inderdaad nog geen echte zomer gehad ;( Wel jammer, ik denk net daarom dat ik al zo aan de herfst en winter denk.

Ik wil inderdaad ook dat het enkel sneeuwt waar het veilig is, dus niet op de wegen, anders geraak ik nauwelijks bij de paarden, dat is ook de bedoeling niet ;)

Solleke_Noah bij jou is het wel erg dramatisch in de winter lijkt me, ik heb het geluk dat mijn ene paard op een manege staat en mijn ponys bij mijn ouders aan huis. Ik hoef dus maar een meter of 10 te slepen met emmers water, valt dus best mee.

Oke winter heeft z'n nadelen, maar er zijn toch ook leuke dingen?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:09

Wat is er leuk aan de winter dan. :=

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:10

Vickz schreef:
Oke winter heeft z'n nadelen, maar er zijn toch ook leuke dingen?

Het enige leuke aan de winter is dat daarna de lente komt...... :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:10

Somebitch schreef:
Wat is er leuk aan de winter dan. :=

nou, vooruit.....

Mijn man in een gekke bui op de slee die dan die ene kleine boom niet ziet en er wijdbeens op knalt en verlogens gaat jodelen :')
is echt gebeurt :j

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:11

Gadver, nee echt niet! Laat alsjeblieft weg zeg!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:12

@Vickz: het was ook erg dramatisch, krijg nog nachtmerries als ik eraan terugdenk. We hadden de paarden in september verhuist naar een prachtig stuk land, 1,5 hectare groot, mooie schuilstallen erop, vlakbij huis (1 km dus). Alleen jammer dat het volledig 'omheind' was met een beek, die dan IN de weide overstroomd is, met als gevolg dat er eenden op de weide zwommen :') We zitten dan ook nog eens op kleigrond, water kon geen kant op, met een enorme modderbende als gevolg. De paarden zelf hebben er niet veel last van gehad (stonden op betegeld stuk) maar wij moesten steeds een hectare modder doorploeteren eer we bij de paarden raakten. Dit jaar zijn we voorbereid 8-)

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 13:12

quartel schreef:
ik moest je titel even 2x lezen........zin in de winter?????
De herfst is al begonnen hoor.....of heb ik soms iets gemist?? :+

Nee, geef mij maar lekker het voorjaar, overal jonge diertjes, vers groen overal en nog een zomer in aantocht.........
Ik ben nu alweer klaar met dit takkeweer als ik eerlijk moet zijn.

Haha :P Het is nooit echt zomer geweest vrees ik, maar die irritante vliegen en dazen zijn er wel hoor :\ Ik moet zeggen ik heb mijn paarden nog niet eens kunnen wassen deze zomer... Maar echte herfst vind ik wel gezellig! Nu is het geen echte herfst... De bladeren vallen nog niet van de bomen enz.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:13

Uhm nee :n .......... en ik wil sowieso eerst dat het zomer wordt voordat het zover is......