Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Happie schreef:Weet niet of je de mogelijkheid hebt maar ze de trailer eens in de wei en ga er dan zelf in zitten. Meeste paarden zijn redelijk nieuwschierig en komen dan wel even kijken. Of zet zijn voer is in de trailer en dan niet meteen helemaal voorin maar stapje voor stapje. Zat er verschil tussen je oude en nieuwe trailer? Wellich een andere kleur of iets? Su6 in elk geval
Abacab schreef:Hoe is je rijgedrag met trailer? Rij je wel rustig genoeg?
Wanneer een paard de trailer niet op wil komt dat vaak door een nare ervaring tijdens het reizen.
Voor het laden heb je zelf vooral geduld en doorzettingsvermogen nodig. Wordt niet boos, laat je niet afleiden, hou je paard recht, laat hem rustig naast je lopen. Als hij stopt, wacht je rustig totdat hij wel weer naar voren wil. Als hij ook maar een cm naar li of re wil roep je boos nee en hou je halt om van daaruit weer recht ri trailer te stappen.
Eigenlijk is het heel simpel
capopjekop schreef:Lees het ebook eens op http://www.diagonaal-paardenveroer.com. Bij mijn pony's werkt deze methode echt super.
Joosiien schreef:Zodra ik bij mij boze emoties ga uiten dan gaat zij alleen maar meer verzet tonen. Denk dat dit bij elk paard anders is, maar mijne moet ik echt met heel veel geduld en respect ''vragen''. Op de wedstrijd hoor je dan altijd mensen van: Geef hem een rotschop en laat zien wie de baas is of ze komen met longeerzweep/longeerlijn aan, maar dat werkt juist averechts bij die van mij. Ik laat trouwens wel in met zweepje erbij, maar daarmee vraag ik haar steeds om een stapje naar voren te doen en daarmee kan ik haar rustig corrigeren als ze naar achteren loopt. Ik oefen op dit moment een paar keer in de week met trailerladen.
Lokken met eten werkt bij die van mij inderdaad ook niet, ze is op zo'n moment niet eens geinteresseerd in voedsel.
Joosiien schreef:Zodra ik bij mij boze emoties ga uiten dan gaat zij alleen maar meer verzet tonen. Denk dat dit bij elk paard anders is, maar mijne moet ik echt met heel veel geduld en respect ''vragen''. Op de wedstrijd hoor je dan altijd mensen van: Geef hem een rotschop en laat zien wie de baas is of ze komen met longeerzweep/longeerlijn aan, maar dat werkt juist averechts bij die van mij. Ik laat trouwens wel in met zweepje erbij, maar daarmee vraag ik haar steeds om een stapje naar voren te doen en daarmee kan ik haar rustig corrigeren als ze naar achteren loopt. Ik oefen op dit moment een paar keer in de week met trailerladen.
Lokken met eten werkt bij die van mij inderdaad ook niet, ze is op zo'n moment niet eens geinteresseerd in voedsel.
Lenie schreef:Klinkt bekend ! Je hebt zeker ook bij Esther de Vries een trailer laad cursus gevolgd![]()
Ik in ieder geval wel en het paard loopt nu een stuk sneller de trailer op, ik ben blij dat ik die cursus gedaan heb.
Het scheelt nu een hoop stress bij mij en het paard