Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
daNiielle_ schreef:Mindim schreef:Hier helpt Veerust prima tegen dazen.
Hm meen je dat?
Hier houd het nog niet eens een vlieg op afstand.
urbanmove schreef:ik rij ook met een totale vliegen deken, kan er alles mee. Mijn paard is echt opgelucht als ik met de deken kom aanzetten. Geef geen onnodig geld uit aan spray enz. dat helpt toch allemaal niet. Schaf je een fijne rijdeken aan. Let bij het kopen wel op de kleur , stof en degelijkheid van de deken.
Na het rijden spuit ik de benen en de buik van mijn paard altijd af, helpt bulten voorkomen.
bikkellove schreef:Toch helpt Endure wel echt, mijn paarden kwamen ook echt door de draden heen door die stomme dazen, maar sinds ik Endure gebruik staat zelfs ons exceem paard zonder deken in de wei. Ik heb de gewone spray voor 40 euro gekocht als je 1 paard hebt doe je daar de hele zomer wel mee. Ik spuit ze de eerste 14 dagen om de dag in, en daarna 1 keer in de week, er zit verder geen kleur aan en maar een beetje geur. Ook zweten en regen maakt allemaal niets uit.
) Laura1589 schreef:urbanmove schreef:ik rij ook met een totale vliegen deken, kan er alles mee. Mijn paard is echt opgelucht als ik met de deken kom aanzetten. Geef geen onnodig geld uit aan spray enz. dat helpt toch allemaal niet. Schaf je een fijne rijdeken aan. Let bij het kopen wel op de kleur , stof en degelijkheid van de deken.
Na het rijden spuit ik de benen en de buik van mijn paard altijd af, helpt bulten voorkomen.
Welke rijdeken heb jij?
succes!!
ik weet alleen niet of het sterk genoeg is omdat die vliegensprays ook niet goed werken 
)