Help!! ik kom niet uit mn petrie laarzen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Baily12

Help!! ik kom niet uit mn petrie laarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 17:43

Help mij! ik kwam net terug van mijn paard en was wezen rijden.
Dus ik had het warm en denk hup laarzen uit en een lekker colatje nemen.
......dus niet |(
ik ben een half uur bezig geweest om 1 laars uit te trekken. Me broer hing aan me been en als ik kracht zette kreeg ik verschrikkelijke kramp in me kuit. wat een gedoe...
het was een hele verlossing toen ze eindelijk uitwaren. ik kon ze zo in de sloot gooien :')
ik heb ze nog niet zo lang dus echt heel erg ingelopen zijn ze niet.
ik weet niet zeker welk soort het is maar er zit geen rits in wel zo een harde boog aan de achterkant.
is het misschien mogelijk om er een rits in te laten zetten? weten jullie wat dat kost?
ik heb al veel topics gelezen over dit probleem maar dat waren topics uit 2006 en 2007. ik weet niet of de prijsen nu zijn veranderd.
in mijn dorp zit wel een goede schoemaker,maar ik wil niet honderd euro betalen voor een paar ritsen :+
hebben jullie hier ervaring mee? zo ja waar kan ik het beste de rits laten zetten?
jullie zouden me er erg mee helpen.
alvast bedankt! _/-\o_

annmary

Re: Help!! ik kom niet uit mn petrie laarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:46

Als je je garantie wil behouden zul je het bij Petrie zelf moeten laten doen, voor zover ik weet willen ze niet dat iemand anders aan je laarzen sleutelt. Dus hou dat in gedachten bij je beslissing.
Verder, ga er maar vanuit dat het niet goedkoop zal zijn, ritsen zijn helaas aan de prijs! Een exact bedrag weet ik zo snel niet, informeer anders eens bij Petrie en een paar schoenmakers. Vergeet dan niet ook te informeren hoeveel breder je laars evt zou worden door een rits, hij moet natuurlijk ook niet te wijd worden.
Succes!

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 17:48

oke is goed :) ik heb de laarzen van iemand overgenomen maar ik weet niet of je dan nog garantie hebt. ik heb wel de originele doos nog. de garantie hoeft van mij niet perse te blijven. ik dacht al dat het wel duur zou worden ja :j

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:49

Ah ok, dan wordt het qua garantie al anders ja. Dan zou ik gewoon bij beiden even informeren naar wat het zou kosten en hoe het qua maat gaat. Ritsen varieren van ik dacht 60 tot 100 euro, hangt er ook vanaf wat voor kwaliteit het is :)

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:51

Ik heb ook ritsen in mn petrie's laten zetten. Koste €40,- :)

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 17:53

pfieuw dat is best veel maar je wilt natuurlijk geen habiebabie risten die binnen een week kapot zijn :')
dus dat word even portemonnee opentrekken

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 17:54

KenJeMe schreef:
Ik heb ook ritsen in mn petrie's laten zetten. Koste €40,- :)

o dat valt best mee. heb je hem eerst naar de ruitershop gebracht? of moet je dat regelrecht met pertie regelen :)

menfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:55

Als ik jou was zou ik de ritsen door Petrie erin laten zetten, dan weet je zeker dat je goede ritsen hebt, Gewoon ff mailen wat de kosten zijn, dan weet je dat.

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:56

Ik heb het bij zadel-en tuigmakerij in zevenhuizen laten doen. Ze hebben het erg netjes gedaan, ben er echt blij mee. Geen gedoe meer met uit en aan doen!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:57

ik heb altijd pedaalemmerzakjes.. daar stop ik mn voet in en schuif zo floep mn laars in..

en na het rijden is het ook floep laars uit.. terwijl ik er zonder zakjes met moeite in kom ;)

(nadeel.. je zweet een hoop dat normaal in je laars gaat zitten maar nu in het zakje blijft
dus je krijgt lekkere natte sokken.)

Toch vind ik dat een goedkoper alternatief dan gelijk ritsen erin te laten maken..

jenzilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:58

Ik heb zelf ook ritzen in mijn laarzen laten zetten bij een ruitersportzaak, kostte 100 euro.
Is heel belangrijk dat je het toch bij een proffessionele laat zetten, anders gaan ze je zo kapot.
Ook kun je het volgende doen, je hebt paardrijsokken wat net pantykousjes zijn, bv van Pikeur of BR.
Met deze sokken glij je er zo in en weer zo uit. Of wat ik ook doe is plasticzakjes (pedaalemmerzakken) om me voeten en dan ben je er ook zo in en uit. Erg handig zweet wel een beetje haha maar heb je verder geen last van. Hopelijk heb je hier wat aan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:59

Idd pedaalemmerzakjes erin doen.

En even wat natte kranten erin, spanners erin en zo een of twee nachtjes laten staan, en ze zijn net wat ruimer.

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 18:00

dat ga ik zo anders doen met die kranten want ze zijn ook best krap :)
de zakjes vind ik ook een goede oplossing *\o/*

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:00

Trek plastic zakken aan voor je voeten (boterhamzakjes). Je gebruikt t toch voor het rijden dus das niet zo erg dat er plastic aan je voeten is en je glijdt er altijd erin en eruit, doen we hier ook allemaal op stal.

SimoneUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:02

Idd ritsen erin laten zetten..
Hopelijk heb je ze nu niet meer aan B-)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:07

Ragdollcat schreef:
Trek plastic zakken aan voor je voeten (boterhamzakjes). Je gebruikt t toch voor het rijden dus das niet zo erg dat er plastic aan je voeten is en je glijdt er altijd erin en eruit, doen we hier ook allemaal op stal.

Pedaalemmerzakken zijn beter, even dun maar veel langer.. aangezien je kuit juist uitzet door warmte hebben alleen boterhamzakjes geen nut.
(als ze alleen op het laatste stukje van je VOET klemmen zijn boterhamzakjes wel al genoeg.. maar als ik jou verhaal hoor heb je daar tekort aan TS

:P

Zou het eerst proberen.. geld over de balk smijten kun je altijd nog doen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:21

Precies, en zonder rits is in dit geval ook waarschijnlijk mooier, en zowiezo goedkoper.

Maar met natte kranten en spanners kom je een heel eind, zo heb ik vaak na lange wedstrijdstops mijn laarzen opgerekt :+

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:30

IK heb ze de eerste 4 dagen in de diepvries elke avond gezet met een 2 liter fles van water erin, hangt ook natuurlijk af welke kuitmaat je hebt, maar zijn toen ook netjes gerekt naar mate dat het ijs uitzet, en alleen aandoen voor te rijden. Ik krijg ze ook met moeite af als ik ze uren blijf dragen na het rijden.

Mijn zijn nu na een maand super goed ingelopen en draag ik ze met plezier.

Ik ging ook eens navragen voor een rits in de ruitershop vanwaar ik ze had, vroegen ze €95 _-:( _O- Heb ik ze maar toch gehouden zonder rits, alleen altijd zien dat er iemand is om te helpen uitdoen de eerste aantal weken

XXOOXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:36

Je kunt ze ook bij de ruitersportzaak uit laten rekken. Hun zetten ze dan 24 uur in spanners. Bij mij was dit gratis dus ga er vanuit dat dit bij een andere rsz ook niet de hele wereld zal kosten. Ik zal eerst uitrekken en plastic zakjes proberen voordat je er een rits in laat zetten.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:41

moet meteen denken aan een topic een paar jaar terug, waarin iemand gewoon met laarzen aan moest slapen omdat ze ze niet uit kreeg :')

succes met je oplossing.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:43

Ik wilde dat net zeggen :') Wat een topic was dat, volgens mij heeft ze in totaal bijna anderhalve dag die dingen aan gehad _O-

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:45

Ik heb er ook eens mee vast gezeten, hele tijd kramp in mijn kuiten/benen en mijn voet was gaan slapen. Uit eindelijk met 4 personen, waaronder de stal baas mijn laars uitgekregen. Wat een hel was dat! Ik heb ze nooit meer gedragen. Zakken hadden ook niet geholpen, want mijn kuit stond gewoon onder te veel spanning, dat het gewoon te krap was geworden.

Inderdaad even informeren hoeveel wijder ze worden met ritsen. :j

ladypaard, klopt daar moest ik ook gelijk aan denken :))

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:45

Zakjes erin inderdaad! Als je het erg warm hebt zetten je voeten ook uit... Ik zou persoonlijk echt geen rits erin laten zetten. Je geeft zelf al aan dat ze nog niet helemaal uitgelopen zijn. Als ze dat wel zijn zal het een stuk beter gaan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:48

svdijk86 schreef:
Ragdollcat schreef:

Pedaalemmerzakken zijn beter, even dun maar veel langer.. aangezien je kuit juist uitzet door warmte hebben alleen boterhamzakjes geen nut.
(als ze alleen op het laatste stukje van je VOET klemmen zijn boterhamzakjes wel al genoeg.. maar als ik jou verhaal hoor heb je daar tekort aan TS

:P

Zou het eerst proberen.. geld over de balk smijten kun je altijd nog doen

Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook maar kwam ff niet op naam, nooit last van gehad zo erin en eruit.

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:49

Ik zou zeker eens proberen om met pedaalemmerzakken te rijden. Ik doe dit al jaren en rijd nu zelfs in mijn laarzen met rits met zakken om m'n voeten omdat ik het super makkelijk vind. Het is altijd het proberen waard voor je geld gaat besteden aan ritsen. ;)