Buitenrit omgeving Flevoland.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muga

Buitenrit omgeving Flevoland.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 17:25

Hoi allemaal,

Aanstaande maandag wil ik graag met mijn paard een buitenrit gaan maken. Normaal rijd ik in Zeewolde of Almeerderhout maar aangezien we toch vakantie hebben wil ik hem op de trailer zetten.
Wie heeft er een leuk idee voor ons om naar toe te gaan? Ik wil liever niet langer dan 45 min onderweg zijn vanuit Zeewolde.

Zelf dacht ik aan de nieuwe route De Gelderse Vallei maar nu las ik ergens op bokt dat die paden erg slecht te rijden zijn en je eigenlijk niet kunt draven daar. Wel trekt het water mij erg... Iemand hier ervaring mee?

Liever geen gebied waar een vergunning voor nodig is... Wordt wel erg kort dag namelijk...

Hopelijk kunnen jullie mij op leuke ideeen brengen!

Alvast bedankt!

Sim

Re: Buitenrit omgeving Flevoland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:29

Speulder- en Sprielderbos in Garderen/putten. Parkeren bij Boshuis Drie, kun je daarna gezellig nog wat drinken/eten en je paard kun je daar in het weilandje zetten (mits niet bezet door andere bezoekers).

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 17:34

Dat is zeker een leuk idee! Weet je toevallig of ze daar een kaart van de ruiterroutes hebben? Heb daar 1 keer eerder gereden. Dus veel van de omgeving ken ik helaas niet...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:40

Nee, maar als je route 3 (staat samen met route 1 en 2 aangegeven op de ruiterpadenpaaltjes: kleur van route 3 is rood, van 1 geel en van 2 blauw) volgt heb je een leuke route. Je kunt ook een combinatie maken van route 2 en 3. Ook heel leuk. Je kunt ook een uitstapje maken naar de Ermelose heide. Ook een mooi stukje natuur incl. schapenkudde en herder en hond! Zie voor de routes in het Speulderbos: http://www.onderdekastanje.nl/WEBSITE/P ... derbos.pdf

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 18:21

Dat klinkt goed. Rij ik dan een rondje? Kan mijn vriend wachten bij Boshuis 3.
Enig idee hoeveel km het ongeveer is?

SimoneUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:32

Je kan daar een rondje rijden ja :D
Als je de bordjes van 1, 2 en 3 maar volgt ;)
Kijk even op het kaartje :D
2/3 richting Solsche Gat over de Solse Passage (een lang heuvelachtig recht pad), Solsche Gat rechts laten liggen (even kijken kan ook via ruiterpad :P , dan door via een stukje rondje 1.Links afslaan op de Koningsweg, dan weer verder richting Boshuis met rondje 2/3. Denk dat het ongeveer ruim een uur rijden is...Maar ja...je kunt ook voor een wat langer rondje kiezen. Dat kaartje is echt wel handig om bij je te hebben..
Je vriend kan gewoon wachten hoor :p Met een lekkere appelpunt kun je je prima vermaken... Ik kan wel smullen altijd van die zelfgemaakte taart daar :D
Donderdag ben ik er nog geweest.. lekker aan de appeltaart en de ponys in het weiland dat erbij hoort!
Echt leuk hoor :D
_Sim_ dat kaartje heb ik ook xD

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:38

Harderwijk / Nunspeet kun je leuk rijden :)

SimoneUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:52

Oow.. 1 probleempje.. Op maandag is Boshuis drie gesloten..

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 18:53

Nou dat gaat m worden!! Ziet er echt top uit! Kaartje even uitprinten en gaan met die banaan!!
Voor maandag helemaal geregeld!

Andere opties blijven welkom! Sinds kort in bezit van auto en trailer dus we gaan km maken!!

edit: dat is wel jammer... kijken of we een andere dag kunnen...

Dus nog andere optie nodig voor maandag...
Waar start je als je omgeving harderwijk wilt rijden?

SimoneUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:54

Je kan je trailer parkeren aan de Fazantlaan in Ermelo, vanaf Harderwijk ga je op de rotonde bij restaurant Bonaparte links de Fazantlaan op richting de manege. Je rijdt voorbij een camping en dan vrij snel rechts zie je al een buitenbak. Daar ga je ook het bos in (rechts van de bak is het pad), op een soort van V splitsing zou ik links gaan en dan is het gewoon steeds rechts aan houden. Je moet wel 1 keer op de heenweg en 1 keer op de terugweg een rustige verharde weg oversteken. Je kunt daar een klein rondje rijden, verdwalen kan je niet, zo lang je geen grotere weg oversteekt. Het is ongeveer een uurtje schat ik in wat je dan rijdt. Voor een langere route zou ik ergens een kaartje regelen. Het is ook leuk om een rondje aan deze route te plakken, dan kan je bijv.. de Leuvenumseweg over gaan, daar ook weer rechts steeds aan houden en dan weer terug de Leuvenumseweg over en dan kom je dus weer op het kleine rondje uit...al met al ben je dan een uurtje of 2 zoet......

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 19:58

Dat klinkt goed. Uurtje rijden is op zich wel oke. Ben hem net weer aan t opbouwen dus rustig aan beginnen! Weg oversteken is geen probleem. Dat komt goed!

SimoneUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:08

Oke super :D Veel plezier!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 21:30

SimoneUnique schreef:

Vandaag het rondje gereden! Was echt genieten! Ideale plek om de trailer neer te zetten.

Ontzettend bedankt voor de tip!

Hoop op nog meer van deze locaties!!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:33

Roggebot kan je ook leuk rijden.
Valt onder dronten, maar ligt tegen kampen aan.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 21:36

Zijn daar ook mooie ruiterroutes?

Of goede plekken om.de trailer te parkeren? Is best te doen vanaf Zeewolde zie ik!

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:39

kuinrebos net voorbij emmeloord kan je ook erg mooi rijden!
heb je ook een waterbak om doorheen te crossen!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 21:55

Dat klinkt goed! Toevallig nog tips waar de trailer goed te parkeren is? Wil uiteraard die waterbak proberen! Leuk!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 22:20

Hee, ben je toch geweest? Het was vanmiddag idd wel een stuk beter dan vanmorgen....

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:59

SimoneUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:45

Muga schreef:
SimoneUnique schreef:

Vandaag het rondje gereden! Was echt genieten! Ideale plek om de trailer neer te zetten.

Ontzettend bedankt voor de tip!

Hoop op nog meer van deze locaties!!

Leuk om te horen dat je genoten hebt :)
Ik weet er nog wel eentje...je kunt in het Leuvenumse Bos ook een echt prachtige route rijden. Google maar eens op het Cyriasische Veld, vooral de komende tijd is het daar erg mooi. Je kunt hier komen via de route die je maandag hebt gereden of je auto direct aan de route parkeren. Maar waar precies dat kan weet ik niet. Je zou eens langs de VVV moeten gaan voor een goede routekaart of misschien heeft iemand anders nog een link voor je? Het rondje daar is net iets groter dan dat bij de Fazantlaan, je kunt er zelfs nog een heel klein rondje aan vast plakken, dan kom je wel uit op een uurtje of 2 schat ik in...Ik zou een fototoestel meenemen... :D

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:49

Bij Roggebot kan je op t gras parkeren vlak voor het pannekoeken restaurant.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 20:02

De volgende rit staat gepland voor volgende week vrijdag of zondag! Ik ga samen met -sim- in het sprielderbos rijden volgende week en die ronde leuvenumse bos ga ik ook zeker doen. Denk vanaf de fazantlaan. Dat was wel erg fijn en dat rondje kunnen we er wel aan plakken.

Roggebot gaan we ook zeker doen... als afsluiting pannenkoeken eten!

Eerst maandag Zeewolde onveilig maken met -sim-... weet inmiddels een betere parkeerplaats ... maar even kijken hoe we daar komen... zal eens zoeken of er een straatnaam is. Wel een waterbak mrt gegarandeerd water...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:10

Dinsdag toch Muga? :D
Dat rondje Cyrasische veld is het rondje vanaf de Fazantlaan waar ik je ook over vertelde. Dan moeten we de N302 oversteken, maar het is echt de moeite waard!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 20:15

Oh ja dinsdag oeps.... blont he...

Oversteken is geen probleem! Verkeersmak is ie wel! Alleen.bang voor natte voeten....

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:15

In zeewolde heb je trouwens 3 waterbakken waar altijd water in staat. Ik rijd hier altijd in het bos dus als je hier samen wilt rijden, ben je welkom.