GPA cap te duur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

soofje1996

GPA cap te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 13:58

Wat vinden jullie van de GPA cap?

Zelf vind ik het mooie caps maar €300,- t/m €600,- gaat me te ver..

Ik heb daarom zelf alle ruiterzaken afgestruind en heb uiteindelijk een GPA speed air gekocht met veel korting.

Knowhow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 14:01

Je hebt helemaal gelijk, vind ze ook ontzettend duur. Maar ze zitten wel super goed. Heb er zelf ook 1 gekocht en ben er wel erg blij mee. Met mn laatste cap heb ik echt lang gedaan. En als ik het bedrag van de GPA deel door het aantal jaren van mijn vorige cap, valt het bedrag per jaar nog mee ;) haha. Nee het blijft gewoon echt heel erg veel geld!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 14:02

ik vind ze wel mooi, maar of ze dat geld waard zijn?? zouden ze echt zoveel beter zijn dan m n harry horsecapje van 60 euro?? geen idee.

soofje1996

Re: GPA cap te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 14:08

Ik moet zeggen, het verschil voel je wel heel erg, die speedair is heel erg licht op je hoofd, ik heb zelf ook nog een harry's horse cap erbij voor nood die zit inderdaad ook wel fijn!

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 14:59

Ik heb er 1 op de kop kunnen tikken hier op Bokt.
En o wat ben ik er blij mee!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 15:19

Ik vindt ze veel te duur. Als je een keer goed op je hoofd valt kun hem weg gooien. Dus ik geef het er echt niet aan. Het zit misschien beter maar ik geloof er niet in dat het beter beschermt dan een cap van 80 euro die is ook gewoon goed gekeurd. De duurdere zitten allen misschien wat fijner en zien er mooier uit maar, als je pech heb kun je ze na een half jaar weg gooien.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:08

Ze zijn wel duur, maar als ze echt de moeite waart zijn, zou ik het er wel voor over hebben.
Ik ben iemand die makkelijk zweet onder de cap en na het rijden ( vooral als het warm is en zoals nu) is men cap altijd nat van het zweet en dit is wel ambetant.
Als een duurdere cap dit kan voorkomen, zou ik wel "investeren"
( Heb nu een IRH cap ( heeft 80euro gekost 5/6jaar trg))

JuluMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 22:44

Ik heb de GPA AirSkin :) . Ze zijn hier in NL idd erg duur,maar ga eens in Duitsland kijken. Daar zijn ze bijna voor de helft!

Ik heb hem hiervandaan: www.cavallo-shop.de

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 23:03

als je valt , breekt 'ie wss net zo snel als een HH cap , denk ik..
Alles qua merk is duur , al word HH de laatste tijd ook wel duurder...

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 12:28

ik vind mijn GPA echt wel 100x fijner dan mijn hh.
Ik rij meerdere paarden per dag en zweet ontzettend snel onder mijn cap, en met een GPA speed air op mijn hoofd is dat zooooo veel minder!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:04

en hoe zit het met beschadigingen?
ik had net namelijk weer een boomtak tegen mn hh capje.. niets mis mee, daar is ie voor natuurlijk.. maar als ik met 600 euro op mn hoofd rondrij.. zou ik toch misschien wat dieper bukken. of zie je beschadigingen dan ook minder snel.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:36

geen idee, ik rij kleine paarden en heb nooit een boomtak tegen mijn hoofd haha! Heb de cap nu 2 jaar en nog beschadiging vrij!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:37

Ach,wat is duur?De economie moet ook blijven draaien!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:41

Nou gister cappie gekocht van uvex en een GPA op gehad en verschil was mega... uvex gekocht en nu langzaam kleine muntjes sparen voor de pikeur want hij komt er echt wel

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:47

het verschil zit hem ook in kwaliteit hoor niet alleen in pasvorm.
Zo heb je de GPA Carbon daar zit een strook Carbon in voor extra steigheid.
Ik zelf heb de GPA Titanium hier zit titanium in. dat zit in een cap van 60 euro niet.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:49

en waar gaat die titanium voor zorgen is het zelfde als je platina in stopt...zorgt niks voor veiligheid en daar dient dat ding dus wel voor

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:50

Ik heb een lichte goed ventilerende cap van uvex, voor 100 euro. Heb ook de GPA opgehad maar hierbij had ik het gevoel alsof mijn Hooft helemaal werd afgesloten. Dus duurder is niet altijd beter vind ik.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:52

Ik ben ook aan het rondkijken voor een GPA, wil ook een carbon helm..
Ga zeker eens kijken op die duitse site..

edit; weet er iemand nog een buitenlandse site, op die site hebben ze degene die ik wil dus niet meer in mijn maat,helaas..
Maar scheelt dus echt enorm..
Laatst bijgewerkt door viv77 op 07-08-11 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:55

Ik heb een GPA en een kavalkade oid, 6 keer goedkoper en die vind ik beter zitten :')

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:56

tita schreef:
en waar gaat die titanium voor zorgen is het zelfde als je platina in stopt...zorgt niks voor veiligheid en daar dient dat ding dus wel voor

Ik zeg alleen wat het materiaal verschil is!
ieder voor zich om te kiezen wat hij/zij wil

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:58

ik vind het echt belachelijk, ze zijn van de binnenkant gewoon van schuimrubber en zitten ook nog is voor geen meter. Tja het ziet er mooi uit, maar dat geld ook voor een simpele HH cap.

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 15:14

Ik heb liever 2x een cap van 60euro ( als die kapot is oid ), dan 2x een cap van 600 euro...
Opzich het gaat om je veiligheid , dus is snap sowieso niet dat het zo duur moet 'veiligheid gaat voor op'..
Net als BP's degene die wel goed zitten ( ook voor je huiging oid ) zijn vrij prijzig , degene die niet lekker zitten ( is natuurlijk voor iedereen anders ) die zijn goedkoop. Dus wat nou veiligheid voorop ?
Die BP's die opblazen als je er afvalt zijn ook erg duur , maar wel veilig , sommige mensen kunnendat gewoon niet betalen , maar vind de prijzen ook wel een beetje achterlijk hoog.. Laatst zag ik een cap van 1000 euro :roll: zelfs als ik geld teveel zou hebben nam ik hem nog niet eens..

En dan daarbij vind ik de HH cap's mooier :=
Charles Own cap's die zijn dan wel het aller mooist :j

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:14

Dat een GPA cap niet zit dat kan natuurlijk niemand heeft hetzelfde model hoofd. En als je dan net een ander model hoofd hebt dat kan. maar dat betekend niet dat dan gelijk de cap niet goed is omdat hij bij jou toevallig niet past!?!
Bij mij passen de andere caps niet.
Met een GPA kan ik uren rijden zonder koppijn zonder afdruk in mijn voorhoofd en zonder dat ik hem steeds recht moet zetten omdat hij afzakt.
En jullie snappen toch zeker zelf ook wel dat carbon of titanium sterker is dan kunststof?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:19

Ik vind ze mooi, maar erg duur. 1 keer hard op je hoofd vallen en hij is net zo aan vervanging toe als een goedkopere met hetzelfde keurmerk.
Daarnaast is de pasvorm van de GPA te rond voor mijn hoofd, ik heb een heel smal ovaal hoofd en de GPA is volgens mij nagenoeg rond. Die past dus voor geen meter op mijn koppie en is daardoor onveilig.
Ik heb een van de goedkopere modellen van Uvex, ik wilde eigenlijk een duurdere maar had daarmee hetzelfde probleem met de pasvorm. Schommelde op mijn hoofd en zou mijn hoofd juist niet veilig beschermen.
De Uvex Uvision zit daarentegen als gegoten, alsof die speciaal voor mijn koppie is gemaakt. En dat is uiteindelijk het belangrijkst.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:19

Ik vind die prijzen echt belachelijk. Mijn Harry's Horse cap beschermt net zo veel als een GPA cap. Maar ja, aan de andere kant, als je het geld hebt, waarom niet. Ik heb het niet, dus doe het ook niet, maar behoefte heb ik er ook niet aan. :)