Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Laaavo schreef:Ook kan je haar op een poetsplaats vastzetten (Aan halster over hoofdstel, NIET aan hoofdstel zelf). Dan heb je alleen wel iemand noig om daarna het halster af te doen...
Succes!!
specialmoon schreef:mijn pony deed dit ook, wij hebben het opgelost door haar hoofd naar je toe te vragen en dan daar te houden terwijl je opstapt, want dan kan je alleen rondjes lopen en daardoor leert het paard dat hij toch niet weg kan dus jij net zo goed stil kam blijven staan. maar miss is dit met atrose niet zo`n goed idee. wat je ook kan doen is opstappeen en als hij dan gaat lopen niet verder gaan met opstappen maar gewoon blijven hangen aan het paard en hem vragen stil te blijven staan, als hij stil staan kun je 2 dingen kiezen: 1 weer afstappen en opnieuw opstappen en dan weer het zelfde herhalen als hij niet stil blijft staan. of 2 verder gaan met opstappen en steeds al hij weer een stapje zet bevries je weer toto hij op je vraag om stil te blijven staan reageert, dan ga je weer verder net zo lang totdat je boven op je paard zit. maar dan mag hij ook pas weer lopen als jij het zegt. en verder kun je aan de hand oefenen met stilstaan en onder het rijden kun je ook gewoon ergens gaan stilstaan zodat het paard leert weer rust te krijgen.
hoop dat je er wat aan hebt!!! succes
Laaavo schreef:Maar als hij zijn nek nauwelijks kan buigen, hoe kan hij dan wel rijden???
Btw, ik heb geen verstand van artrose..
Cinneke1982 schreef:Ik heb er eentje die dat ook deed. Ik had ook al vanalles geprobeerd en uiteindelijk heb ik hem met de neus voor de wand gezet zodat hij kon ruiken aan de dingen die daar lagen en dat vond hij wel leuk en bleef hij braaf staan. Inmiddels blijft hij ook zo staan. Een enkele keer loopt hij eens maar dan wacht ik tot hij stilstaat. Uiteindelijk vind hij dat dan niet leuk en blijft hij stilstaan.
Cinneke1982 schreef:Jmd dat hebben wij dus met staan aan de want gedaan. Nu doet hij het af en toe nog maar dan meer uit enthousiasme maar laten dit niet toe. Mijn opa die doet dat wel aks de poort van de bak open is. Associatie met baar buiten gaan. Gaat graag lange ritten maken in de natuur. Oefenen het stilstaan bij hem ook nog altijd haha.
leren stil blijven staan als hij is opgestapt!
) en blijft hij netjes stilstaan.