Op vakantie en de dieren dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Op vakantie en de dieren dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 21:19

Elk jaar is het bij ons eigenlijk weer hetzelfde liedje, gaan we weg, zo ja, hoelang en hoe moet dat met de beesten. Meestal blijft het bij een dagje of twee en dan weer naar huis want ondanks een grote familie, heeft echt niemand wat met paarden, katten en hond, wij dus wel. Het kost dan ook veel geregel om alleen al een paar dagen weg te kunnen. Heb wel een keer geinformeerd bij een oppasservice maar dat is volgens mij voor mensen met dure huizen en dikke portemonnees.
Naar een pension werkt niet dus eigenlijk gaan we nooit echt een week lekker weg, mijn vraag aan jullie is dus: Hoe regelen jullie dat en zijn er mensen op Bokt die voor een redelijk bedrag op willen passen bij andere mensen, natuurlijk wel 18+ en ervaring met dieren en betrouwbaar.
Misschien kan er wel een lijst op Bokt komen met mensen die dit leuk lijkt om te doen want ik kan me toch niet voorstellen dat wij de enigste zijn die tegen dit "probleem" aanlopen en het lijkt me fijn om eens een keer met het hele gezin + aanhang heerlijk op vakantie te gaan zonder je zorgen te maken of je dieren en dan vooral de paarden wel goed verzorgt worden.

Tequilaatje

Re: Op vakantie en de dieren dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:27

Ja dat is lastig... Bij ons is het ook altijd nogal een geregel. Mijn paard staat op een manege en dan past mijn bijrijder op, mijn 3 poezen gaan meestal naar mijn ouders en de vogels naar mijn broertje. Maar al met al veel geschuif met die arme beesies dus we doen het ook niet zo vaak en zeker niet langer dan een week. Een van mijn katten heeft suikerziekte en moet 2 keer per dag insuline nodig:( zie daar maar eens iemand voor te vinden aangezien het arme beest achter de wasmachine zit zodra de bel gaat zegmaar:s

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:31

Mijn paarden worden altijd verzorgd door weidegenoten.
Mijn honden gaan mee of naar de opvang (lees: 3x €10 per dag per hond, slik...).
Mijn kat en konijn blijven thuis, daar zorgen mijn zussen voor.

Het is inderdaad flink een gedoe en ik moet zeggen dat ik telkens ik op vakantie wil, een heel jaar spaar ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:48

Ik heb alleen een pony, maar die wordt verzorgd door lieve stalgenootjes.

Andersom zorg ik voor die van hen als zij weg zijn. En ik heb geregeld een oppaskat, als stalgenootje weg is. Dan ga ik bij haar thuis de kat verzorgen.

Zoiets moet toch in jouw omgeving ook wel te vinden zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:50

Onze hond gaat mee,en de katten,kippen en paarden worden verzorgd door of de buurman of een andere buurvrouw (die is DA,da's nog handiger :j )

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:52

Ik heb thuis geen dieren maar ik pas iedere zomer een week en een paar weekenden op de dieren van een vriendin. Dus iedere dag het paard naar de wei en van de wei halen, hond uitlaten en de rest van de dieren verzorgen. Is er niet een vriendin die op je huis kan passen en dus de dieren verzorgd?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:53

zelf regel ik het altijd met familie allemaal dieren gek dus geen probleem.
ik zou best voor mensen voor een klein bedrag op hun dieren willen letten ervaring geen probleem en ben laatste jaars paraveterinair (dierenartsassistente).
maar dan moet het natuurlijk in de buurt zijn.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:54

Is hier ook altijd een probleem. Zo'n oppaslijst lijkt me een goed idee. Kan me idd voorstellen dat er best mensen zijn die willen oppassen, hoeft misschien niet eens tegen vergoeding, als je zelf leuk woont, wat de meeste mensen met paarden aan huis toch doen, is het gewoon een gratis vakantieadres, helemaal als de oppas ook zijn/haar eigen paard(en) mee kan nemen. Ik woon op de Veluwe, in het bos, de zomerhuisjes hier in de buurt worden tegen hoge prijzen verhuurd, dus kan me voorstellen dat het best leuk is om hier in huis te zijn en mooie bosritten met je eigen paard te kunnen maken.

Ik zou zelf ook best in iemands anders huis willen oppassen, maar ja, dan zit ik weer met m'n eigen beesten. (plus twee pubers die niet overal naartoe willen)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:54

Ik begrijp de eis 18+, maar in mijn geval, (17 jaar, opgegroeid met een berg beesten -Vogels, paarden honden, katten, kippen etc.) hebben mensen graag dat ik op kom passen. + ik ben een stuk goedkoper dan veel andere, oudere, mensen.(niet dat ik het doe voor werk, maar je begrijpt mijn punt?).

Wij hebben altijd bijrijdsters gehad die graag een week of 2 op de beesten wilde passen, natuurlijk voor vergoeding (niet heel veel, wel hebben we het eten betaald). Deze zomer ben ik 2 weken thuis geweest om op de dieren te passen, verder pas ik deze twee weken (vorige) op de dieren van een vriendin (katten, vissen, schildpad en konijnen).

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:57

ik pas op de hond van vrienden in hun huis das ook mijn vakantie gelijk ze wonen erg mooi vlak bij t strand.

en op mijn katten passen m'n ouders zus of vrienden.

en ik doe het dan ook weer als zij op vakantie gaan zo voel je je niet verplicht om iets te moeten betalen of geven!

mariska32

wij hebben de paarden thuis staan.
mijn familie is niet groot maar wij hebben stilzwijgend de afspraak om voor elkaars beesten te zorgen als de ander op vakantie wil.

zowel ik,mijn vader als mijn zus hebben ze thuis.
ideaal is dat ook voor de hond geen pension geregeld hoeft te worden want die hoort bij de verzorging.

dan heb ik ook nog eens het ''voordeel'' dat mijn man niet graag op vakantie gaat.
vaak ga ik weg en hij blijft thuis op de beesten passen. :P

welke regio zit jij,bigone?

Amalarab

Ik pas op dit moment op een konijn (en het huis). Als wij zelf weggaan en tis winter dus de pony's moeten kuil/water/uitmesten dan vraag ik de buurjongen en betaal hem oppasgeld.
Mijn katten en cavia's worden dan door een buurvrouw (tevens vriendin gedaan) Ik pas momenteel op haar vogels en ook nog op 2 katten van mijn neef. Iedereen bij ons in de straat past op elkaars dieren en dat kost niets!
Er is vast wel een betrouwbare bokker die op je huis/dieren wil passen.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:58

voor de paarden zorgen weidegenootjes,
de cavia gaat naar mijn tante
en de katten gaan naar het pension, een oude schoolvriendin van mijn moeder heeft nu een dierenpension en daar gaan ze dan heen... voor 1 van de katten wel heel traumatisch, want dat is een asielpoes geweest en ook nogsteeds erg angstig, maar thuis met andere mensen gaat oook niet want ze is bang voor andere mensen en dan durft ze niet meer naar binnen en te eten ed, en daar gaat het dan nog wel redelijk...
We gaan ook nooit langer dan 2 weken weg ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:59

http://www.voor-elkaar.net/
Ik kom deze site net tegen toen ik op huisdieroppas aan huis zocht op google. Misschien is dat iets voor mensen zoals TS?

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:01

Wij lopen hier ook tegenaan, al wisten het van te voren voordat we vorig jaar gingen verhuizen en de paarden aan huis kwamen staan ;) . In de familie wel een aantal mensen die best op het huis en huisdieren zouden willen passen maar met 0,0 verstand van paarden en dat is gewoon niet handig als er een keer wat is.
Als we het erg lang van te voren zouden plannen hebben we wel vrienden die wellicht een weekje willen komen oppassen maar aangezien wij verder weg zijn gaan wonen zouden zij hiervoor wel vrij moeten nemen.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:05

wijzelf gaan nooit op vakantie, zijn met 2 man thuis en onze hond kan door zn verleden gewoon geen vreemde verdragen...dit betekent dat we niemand hebben die op haar kan oppassen. We zorgen dus gewoon dat telkens 1 iemand thuis is voor onze dieren.

Ikzelf pas op bij mensen thuis, heb een vast adresje die regelmatig een weekendje en soms een weekje weg zijn van huis wegens vakantie,familie of werk. Ze hebben 3 honden.
Laatst ook bij een kennis met een hond en kat een dikke week verbleven en zo ook al bij mensen met honden katten en paarden.
Voorheen ook opgepast op alleen katten of dergelijke. Doe dit eigenlijk al heel lang (14 mn eigen dieren, 15 ook die van mn neef, 18 bij vrienden en sins 2 jaar ook vreemden)
Ik verblijf dan aan huis van de eigenaren.Toevallig laatst gehad dat de dochter wel nog thuis was van iemand die een hond had, maar wegens school/werk en stage had ze weinig tijd. aangezien het ECHT om de hoek was, ging ik dan 1x per dag de hond uitlaten en verbleef nog ff bij hem of nam hem mee ergens heen. Tot nu toe is het allemaal in de buurt geweest, zeg 15 km in de omtrek van mn eigen huis. woon zelf in zuid-limburg. Alles gaat altijd in overleg, ligt vaak een briefje klaar met kleine dingetjes zoals hoeveel voer ze krijgen, als er ook paarden waren reed ik deze ook indien ik hier uiteraard de toestemming voor gekregen had.

Dus als mensen eens iemand zoeken mag je altijd een bptje sturen
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 30-07-11 22:23, in het totaal 5 keer bewerkt

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:07

Ik let op het paard van mijn stalgenoot als zij weg is en zij let ook op die van mij als ik weg ben :)
Ga eigelijk nooit (meer) op vakantie maar vroeger gingen de honden gewoon mee.
We gingen meestal niet langer dan een week, vogeltjes hadden voldoende voer/water en het konijn ging uit logeren (of bij familie of een briefje ophangen in de supermarkt, genoeg zomermeisjes die dat leuk vinden)

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:08

Wj hebben 1 hond en die gaat altijd mee. Mijn paard staat in pension. Daar staat ze 24/7 buiten. Er is goed toezicht dus daar hoef ik me niet druk over te maken.

Zelf hebben we vorig jaar op de beestenbende van een collega gepast. Ze hebben daar 3 paarden, 2 honden, een poes, 4 geiten, een konijn en een aantal kippen. Daar vind je niet zomaar allemaal ergens anders onderdak voor. We zaten daar rond kerst. Helemaal leuk. Alles dik onder de sneeuw. De paarden
gingen overdag de buitenbak in met een berg hooi en vonden het wel best. Onze hond kom goed overweg met hun honden en de rest van de dieren.
Als bonus hadden ze een openhaard in de kamer. Dus na het verzorgen van het hele spul ging lekker de haard aan en wij met een glaasje lekkers op de bank. Was goed vol te houden!

Zou nu best een keer in de zomer ergens willen oppassen. Bij voorkeur in een omgeving waar je mooie buitenritten kunt maken en waar ik dan mijn tinker mee naartoe kan nemen ............

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:45

Mijn paarden staan in pension, dus dat scheelt al een hele zorg, voor mijn katten en vissen regel ik altijd iemand tegen een vergoeding, kennissen, vrienden, ook al hebben ze weinig met dieren, vaak willen ze je wel een dienst doen, en er zullen er vast ook zijn die het voor het zakcentje doen.. zolang je maar duidelijk alles opschrijft hoe wat en hoeveel, komt het meestal wel goed, tenminste dat is mijn ervaring van de afgelopen 10 jaar..

Zelf ben ik ook 'vakantieoppas' op dit moment pas ik op 2 poezen en een konijn, ga er 2x per dag langs, s'ochtends en s'avonds en ik haal een paar keer per week een stofzuiger door huis.. in principe doe ik dit vrijwillig maar ik heb er tot nu toe altijd een vergoeding voor gehad als bedankje, het is geen must, maar wel een leuke blijk van waardering, het gaat meer om het gebaar dan om het bedrag zelf. Maar eerlijk is eerlijk vind ik het best leuk om er een beetje mee bij te verdienen, zo kan ik weer sparen of iets voor mijn eigen dieren kopen. Daarnaast vind ik het ook nog eens leuk om te doen, ben gek met dieren dus vind het geen enkel probleem. Altijd leuk als dieren je na enkele dagen associëren met voer :+ En aankomen rennen zodra ze je zien of horen..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:35

Ik verzorg bij veel mensen thuis nu gewoon de paarden (en ezels, schapen, geiten en kippen). Als je zoekt zijn er echt wel mensen te vinden die het willen doen :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:39

Door de dieren ga ik eigenlijk maar 1 week per jaar echt op vakantie (wintersport).
Hond gaat altijd naar een oom.
Katten doen de buren.
Paard staat op een boerderij, maar ik vraag wel altijd iemand die mijn paard wil verzorgen.

Maar het bijft elk jaar een geregel om het goed voor elkaar te krijgen.

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 23:43

ik neem me paard gewoon mee op vakantie, haha.
Toen onze katten nog kittens waren gingen ze ook gewoon mee op vakantie :P Nu past de buurvrouw op ze.

kruisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 18:43

Wij hebben een bedrijf inschakeld dat dieren aan huis verzorg.
Prijs was redelijke en hele fijne mensen.
Ze komen uitgebreid kijken en maken een heel contract en rapport.

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:03

Het is hier eigenlijk niet zo een groot probleem..wel even een kwestie van afspraken maken..
dieren thuis worden verzorgd door mn pa of mn tante..
Of de hond gaat naar mn tante en mn pa verzorgd de rest van t gespuis..(katten visjes en reptielen).
Al vind ik t wel altijd spannend om weg te gaan en mn paardje achter te laten in goede handen..
Zoals nu..wil in oktober of november een ruiter week naar Andalusië, maar ben me nu al druk aant maken aan wie ik mn hengstje ga toevertrouwen..haha

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 19:09

konijnen: naar oom.
vogels: oma
paarden: blijven thuis, worden elke dag gevoerd door een zus van mam