Gebruiken jullie rijhandschoenen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Draag je handschoenen?

Ja, altijd.
382 (61%)
Soms.
137 (22%)
Nooit.
99 (16%)

Totaal aantal stemmen: 618

FiveSports

Gebruiken jullie rijhandschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 17:24

Hoii,

Ik vond het nog niet echt nodig om handschoenen te kopen voor het rijden, totdat ik een week geleden een aardige blaar kreeg :p Ik denk dat ik toch binnenkort even langs de decathlon ga daarvoor haha.

Is het zowieso beter om ze aan te trekken of...? Ik kan zo niet echt een nadeel bedenken eigenlijk, maar vroeg me af of die er wel zijn.

suus_pepper

Re: Gebruiken jullie rijhandschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:26

Ik heb ze altijd aan. Ik heb geen in blaren, en het is ook handig dat je al gewent bent aan handschoenen en ze niet opeens bij wedstrijden aan hoeft.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:27

Ik rijd ook altijd met handschoenen. Vind het gewoon fijner en mijn handen gaan niet zo snel kapot (blaren).

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:28

Ik rijd altijd met handschoenen (Roeckl). Gewoon om blaren en ruwe handen te voorkomen.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:29

Nope, ik rijd er niet mee, vind het ook niet fijn :n

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:30

Ik draag ze alleen in de winter.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:32

Ja zeker gebruik ik rijhandschoenen, omdat mijn paard best wel sterk is, ik gebruik Roeckl Licht&Grip. Is redelijk duur maar dan heb je ook wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:32

Wanneer je met handschoenen rijdt, voel je niet meer in welke mate je eigenlijk zit in te werken in de mond en hoeveel druk (en pijn) dat bij het paard kan veroorzaken.
Sta er eens bij stil wanneer de teugels pijn doen in je handen en je zelfs blaren krijgt :oo , wat het paard dan moet voelen in z'n mond. ;(
En sta er ook eens bij stil dat zolang jij niks voelt in je handen (omdat je zulke 'lekkere' handschoenen aan hebt), dat het paard de druk wel degelijk voelt.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:33

ik draag altijd handschoenen, en heb nooit blaren ofzo, en ze zijn nochtans heel dun.
ook handig: in de winter kun je dikkere handschoenen dragen, lekker warm :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:35

Ik reed eerst nooit met handschoenen, maar ben er toen 1 keer mee gaan rijden en sinds die tijd heb ik ze altijd aan. :j
Heb verder nog nooit last van blaren o.i.d. gehad toen ik zonder reed.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:35

JoviBan schreef:
Wanneer je met handschoenen rijdt, voel je niet meer in welke mate je eigenlijk zit in te werken in de mond en hoeveel druk (en pijn) dat bij het paard kan veroorzaken.
Sta er eens bij stil wanneer de teugels pijn doen in je handen en je zelfs blaren krijgt :oo , wat het paard dan moet voelen in z'n mond. ;(
En sta er ook eens bij stil dat zolang jij niks voelt in je handen (omdat je zulke 'lekkere' handschoenen aan hebt), dat het paard de druk wel degelijk voelt.

Ik draag handschoenen omdat het paard de teugels opeens uit mijn handen trekt...

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:38

JoviBan schreef:

Waar slaat dit nou weer op? Hoezo zal je door hele dunne handschoenen die voorkomen dat je blaren krijgt van het rubber ervoor zorgen dat ik niks meer voel? Waarom zijn ze dan verplicht bij wedstrijden? Ik voel precies wat ik doe in de mond van mijn pony en dat zal niet minder of beter worden door het wel of niet gebruiken van rijhandschoenen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:41

Ik reed eerst altijd zonder handschoenen en dat ging ook prima. Hoogstens wat ruwe handen omdat ik altijd van die springteugels had, maar geen blaren of iets dergelijks. Toch ben ik met handschoenen gaan rijden, eerst in principe vanwege de winter, maar in het voorjaar gingen ze niet meer uit en zo ook niet in de zomer. Vind het prettig om ermee te rijden. Heeft niet echt een meerwaarde, kan net zo goed zonder, maar het voelt lekkerder met.

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:44

nee ik rij dr maar zelde mee..vind het neit echt prettig aan mn handen, en heb een stuk minder gevoel...vind ik dan..
Ligt ook wel aant t soort teugel moet ik zeggen..
Heb zelf vol lederen teugels, dus lekker soepel tussen de vingers..
Maar in de winter heb ik wel handschoentjes aan jah..

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:46

Ik rijd meestal zonder, alleen als het koud is en het regent want dan ga je toch wel een beetje glijden met lederen teugels.
Voor wedstrijden heb ik rijhandschoenen van Kingsland en die zitten echt heerlijk :)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:47

Ik rij ook altijd met handschoenen, zonder handschoenen voel ik het meestal wel tussen mijn vingers.

Suus_pepper: inderdaad, dat is ook nog een voordeel om thuis met handschoenen te rijden omdat je er dan op wedstrijden niet aan hoeft te wennen.

JoviBan: dat is wel een beetje overdreven := Als ik op mijn paard rij en ik hou de teugels op maat dan krijg ik al last van mijn vingers. Het is echt niet zo dat ik loop te roppen in de mond hoor!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:51

Alleen in de winter tegen bevriezede handen :+

Ken genoeg mensen die met handschoenen rijden omdat ze anders blaren krijgen, gek he, als je zit te plukken in je paard zn mond? :x

Ik mis een stuk gevoel als ik met rijd. Ja ook met die dunnetjes. Zie er dus absoluut geen meerwaarde van.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:53

Ik de winter draag ik ze vooral voor de kou. Maar draag ze nu ook wel, krijg iets minder snel blaren inderdaad.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:58

Ik ben het wel een beetje eens met Joviban hoor, ik voel echt een stuk minder als ik met handschoenen rijd. Ik trek ze ook altijd uit in de winter als ik het warm genoeg heb. Ik rijd ook met springteugels, maar ik herken niets van ruwe handen en blaren.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:05

JoviBan schreef:

sorry hoor, maar dit vindt ik onzin. Blaren krijg ik niet door te trekken aan de teugels, maar door de wrijving van de stof of de stopjes aan de teugels. En dat is er ook als je gewoon normaal rijdt hoor.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:07

Ik gebruik ze echt nooit, zelfs niet in de winter.
Heb zonder handschoenen veel meer gevoel wat ik precies uitvoer met de teugels, en ben dus ook veel minder ruw in de mond dan met handschoenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:09

loisbr96 schreef:
Ik draag handschoenen omdat het paard de teugels opeens uit mijn handen trekt...

Heb je jezelf wel eens afgevraagd waaròm je paard dat doet?
Je kunt beter op zoek gaan naar de oorzaak en je paard helpen, ipv je eigen handen te gaan beschermen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:10

Ik rij met, omdat de gangbare stoffen teugels enorm schuren en daar krijg ik blaren van. Als ik met leren teugels rijd dan laat ik ze af, vind het toch prettiger rijden zeker zomers.

demyxparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:10

In de winter heb ik ze eigenlijk altijd aan :P
Maar als het niet koud is heb ik ze niet ;)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 18:11

Ik rijd altijd met handschoentjes! :j
Ik krijg blaren van de teugels, ik heb ze veel steviger vast met handschoentjes.
Ben het gewoon gewend, vind het veel fijner rijden.
En ja, ik heb mijn handen wel gewoon stil hoor! ;)