Strandrit.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xx_femke

Strandrit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 11:08

Hoi :) ,

Mijn vriendin en ik willen graag deze vakantie een keer een strandrit maken.
Maar omdat we zelf verzorgpony's hebben en wij redelijk ver weg wonen van de zee
en die daarop niet getraind zijn,is dat niet echt een optie.
Daarom willen we graag een pony/paard huren.
Ik vroeg me daarom af, naar welke manege ik kan gaan voor een leuke, maar ook goede
strandrit.
En bij welke manege je juist slechte ervaring hebt.

Alvast bedankt.
Groetjes, Christel&Femke
Laatst bijgewerkt door Martine op 20-09-11 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Cursief uit tekst gehaald

Marls

Re: Strandrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:10

Waar moet het in de buurt zijn?
In Noord Holland zitten 2, 1 slechte en 1 goede.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:15

xmarlies96 schreef:
Waar moet het in de buurt zijn?
In Noord Holland zitten 2, 1 slechte en 1 goede.

Inderdaad....waar wil je rijden?

Welke is volgens jou slecht en welke goed?

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:16

Manege Noot slecht & Manege van Poelenburgh beter! :)

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:17

van Haaster is ook een leuke stal :)

xx_femke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 12:50

@xmarlies96 && TanteSabien: het maakt eigenlijk niet uit waar we gaan rijden. We wonen in het zuiden van het land dus als het dicht bij zou zijn zou het makkelijker zijn maar alles is gewoon goed. Uhhm ik vind een manege slecht, als je de paarden zelf niet stil kan zetten en er geen rekening met je gehouden word.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:22

Ik woon zelf niet in Noord Holland maar ben der op vakantie geweest, en wou eerst een rit maken op Manege Noot wij naar die manege toe, was gelijk al een beetje vreemd hoe die vrouw deed..
Er liepen een paar kinderen met ons mee want die moesten een paard voor ons uitzoeken ook beetje vaag maja.
Ik liep langs de stallen zag 1 paard liggen in z'n stal met z'n hoofd op de grond en bijna z'n tanden bloot, die vrouw kwam eraan ging even naar de pony toe en een ander meisje vroeg zo; is dat paard ziek? die vrouw zo nee die is niet ziek en ze liep weer weg..
Nou uiteindelijk hadden kinderen (jaar of 9/10) een paard uitgezocht voor mij en mijn zusje (paard waar mijn zusje opmoest stond samen met een D pony in een stal, 2 d pony's in 1 stal nou dat vind ik echt niet kloppen was veel te klein voor 2 pony's) & ik opzadelen en alles, want die vrouw wou eerst zien hoe we reden voordat we op strandrit mochten.
Dus wij gingen een uurtje rijden in de bak of we goed genoeg waren voor de strandrit het paard waar ik op zat liep voor geen meter door dus moest een zweep hebben, het paardje waar me zusje opzat was een bokkebeest.
Nou we reden uiteindelijk goed genoeg voor de strandrit, dan zegt die vrouw opeens tegen mijn ouders dat word dan €25,00 ze had eerst niet gezegd over geld & zij wou zien hoe wij reden dus vind het echt dikke onzin dat wij daarvoor moesten betalen! (zat ook nog op een pony die niet doorliep en alles)
Uiteindelijk hebben we die strandrit niet gemaakt en zijn we daar boos weggegaan! Want we vonden het absurd dat wij even €25,00 moesten betalen voor die paard rondjes die we reden omdat zij het zo graag wou zien (had ze ook wel even voordat we gingen rijden kunnen zeggen dat ze er geld voor vroeg)
En die strandrit kostte ook nog €28,00 ofzo p.p.
Nou echt niet normaal, dat mens zorgde niet eens goed voor haar paarden ik wou eerst nog de dierenbescherming bellen want vond dat de paarden er niet goed uitzagen!
En ik wou zelfs niet eens meer een strandrit maken op die paardjes omdat ze er zo slecht uitzagen..
Maar er bleek nog een Manege te zijn in Schoorl Manege van Poelenburgh, we zijn er eerst nog even wezen kijken en dat is echt een goede manege!
Maar wij waren daar op vakantie en toen waren die branden daar net in Schoorl enz. (duinbranden) dus die buitenrit ging ook niet meer door.. Jammer genoeg!
Maar Manege van Poelenburgh leek mij echt goede manege we hebben gekeken naar een les & rondom de manege paarden zagen er goed verzorgd uit! Dus Manege van Poelenburgh is echt een aanrader :)
Oké even een heel verhaal verteld maar nu weet je in iedergeval dat Manege Noot niet een echte aanrader is teminste voor mij helemaal niet meer!

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:17

Goh Marlies, toch vreemd dat je niet ter plekke even om tekst en uitleg hebt gevraagd, maar ja, je bent 15 jaar, dus misschien hadden je ouders zich even met de directie in verbinding moeten stellen.

Ten eerste: de twee pony's die bij elkaar in de stal staan, zijn hun hele leven als bij elkaar, de ene pony is 20 en de andere 22, de stallen zijn heel ruim en ze hebben het heel erg naar hun zin bijelkaar.

De andere twee pony's die bij elkaar staan zijn prive-bezit; als die mensen dat zo prima vinden is het hun zaak.

Het is de normaalste zaak van de wereldn dat je eerst even moet laten zien dat je kunt paardrijden, je wil niet weten wat zich allemaal aandient en zegt te kunnen rijden; op het strand rijden is niet zomaar iets, daar moet je echt wel goed voor in 't zadel zitten.
Als je "voor"moet rijden is dat nooit langer dan 15 minuten, de eigenaars hebben zoveel ervaring hierin dat ze binnen 5 minuten kunnen vertellen of iemand kan rijden of niet.
Als jij gewoon een uur wil rijden, prima, dat heeft niets te maken met het meerijden van een strandrit.
Gezien het weer van afgelopen dagen waren er geen strandritten, je kon wel binnen rijden in één van de binnenmanege's.

Er staan op de manege ruim 100 manege paarden - en pony's; deze zien er allemaal uitstekend uit ; de manege is erg zuinig op hun paarden, sommige zijn er geboren en gaan nooit meer weg; ze gaan elke dag naar buiten en krijgen uitstekend te eten; de manege is niet voor niets een 4 **** manege!

Het is erg jammer dat je op deze manier een heel goed bedrijf in een kwaad daglicht wil zetten; als je duidelijk had gecommuniceerd met de bedrijfsleiding waren er vast geen problemen geweest!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:20

Toen wij in de bak gingen rijden omdat ze wou zien hoe we reden, moesten wij een uur lang rijden.
En ze had niet gezegd over betalen en alles voor dat rijden.
Ze zei ik niet ik heb wel gezien hoe jullie reden na 15 minuten, dan had het misschien niks gekost maar wisten wij veel hoe lang we moesten zij zei tegen ons een uur.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:22

Nogmaals Marlies, er zijn de afgelopen dagen geen strandritten geweest gezien het weer; er is dus absoluut sprake geweest van een miscommunicatie!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:22

Dit was in de meivakantie ;)

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:27

En dan kom je nu je gal spugen |( ? Beetje zielig.
Weet je, misschien hebben de eigenaars wel ingeschat dat je beter niet mee kon gaan met een strandrit en kon je daarom een uurtje in de binnenmanege rijden.

Hoe dan ook, het zal een reden hebben gehad.

Voor mensen die trouwens denken dat je "zo maar"een paard mee kan nemen van de manege omt bedrogen uit, daarvoor zijn ze veel te zuinig op hun dieren.

Ik ga het hier bij laten.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:32

dropje2 schreef:
En dan kom je nu je gal spugen |( ? Beetje zielig.
Weet je, misschien hebben de eigenaars wel ingeschat dat je beter niet mee kon gaan met een strandrit en kon je daarom een uurtje in de binnenmanege rijden.

Hoe dan ook, het zal een reden hebben gehad.

Voor mensen die trouwens denken dat je "zo maar"een paard mee kan nemen van de manege omt bedrogen uit, daarvoor zijn ze veel te zuinig op hun dieren.

Ik ga het hier bij laten.

IK laat het hier ook bij, en vind u antwoord niet zo vriendelijk (het dikgedrukte!)
IK vertel gewoon mijn mening, PUNT.
En IK vond dat ze onvriendelijk deden, als u dat niet vind nou klaar.
Ze zeiden dat we wel goed op strandrit mee konden dat was het probleem niet..
Als ze ook nog gelogen hebben nou dat zou ik echt heel onvriendelijk vinden! >;)

koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:48

Ik woon zelf in noordholland, maar ga eigenlijk nooit bij een manege rijden omdat ik mijn eigen paardjes heb, maar er zijn wel verschillende mogelijkheden.
In den helder heb je manege Bruin, knusse manege, nooit iets slechts over gehoord.
Bij Callantsoog manege Noot, mijn ervaring op wedstrijden hier zijn goed en gezellig.
In Schoorl Manege van Poelenburgh, mijns inziens een hele goede manege, wel groot.
In Egmond heb je manege Groot en nog eentje, een van beiden schijnt slecht te zijn, hoewel ik ook gehoord heb dat je daar paarden wel zomaar en zonder begeleiding meekrijgt. maar dat kun je ook als slecht ervaren natuurlijk. Bij beiden ben ik nog nooit geweest.
Als je echt er even uit wilt, kan ik je op Texel bij De Koog manege Kikkert aanraden. Daar heb ik vele zomers gewerkt. Maar ook daar weet ik dat je eerst gevraagd wordt een bosrit te rijden om te zien of je naar het strand mee kunt, bosrit is dan 1 uur en strandrit nog eens 2 uur, dus houdt rekening met de totaalprijs.
In Katwijk zit ook nog manege Jonker, dicht bij het strand, kleine knusse manege.

Nou, hoop dat ik je zo wat keuzes heb gegeven. Google maar eens wat naar prijzen en mogelijkheiden.

groetjes, Martine

Mloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:30

Ik denk dat je vooral ook zelf even uit moet proberen.

KarlijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:22

het is wel ver, maar in zeeland zit een hele leuke
Manege duno, het zijn wat grotere paarden/pony's maar ontzettend leuk.
met niet te grote groepen
ook hoorde ik dat ponyhof en de eendracht heel leuk is

marissa119

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:28

Ik heb op de ponyhof in zeeland een strandrit gemaakt dat was echt heel leuk! :D

xRochelleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:47

Ik heb een ponyweekend gedaan bij ponyhof
en de strandritten waren erg leuk,
misschien kan je daar een keertje kijken

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:46

Stoeterij Woodstock in Zeeland, Burg Haamstede. Niet te grote groepen en leuke gezellige ritten.

Femberry97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 17:16

Bij Katwijk aan Zee ligt vlakbij een camping een manege die buitenritten organiseert. Ik heb hier zelf ook mijn eerste twee ritten gemaakt en ze zijn best professioneel en redelijk streng, maar dat moet ook wel met een strandrit. Ze hebben er twee categoriëen, 2 x een uur of 1 x twee uur, de eerste is voor de mensen die niet zo vaak op het strand hebben gereden, dan kun je 1 uur gaan, of als je wat meer gevordend bent kun je 2 uur gaan. Ze hebben heel veel Haflingers!

xMarit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:04

Ik heb ook supergoede ervaring met Poelenburgh, leuke ritten, goede paarden, leuke begeleiding, en lekker rennen op het strand!
Heb er al vaak een strandrit gedaan :D

xMarit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:06

xmarlies96 schreef:
Dit was in de meivakantie ;)

Ben je toen ook bij poelenburgh geweest? Was jij niet diegene die een waardebon voor een standrit kreeg? Dan heb ik je gezien :j was toen op kamp

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:13

Ik heb mijn ruiterbewijs bij Manege Poelenburgh gehaald, is een erg leuke manege met leuke paarden!

iisabelle6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:16

Het ligt er ook aan wat je wilt, wil je met begeleiding, zonder, met een groep of alleen met je vriendin, of ook nog met je vriendin met begeleiding :j

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:23

Poelenburgh is echt een leuke manege ja :)
Manege Groot ook, al zou je dat niet zo snel zeggen als je daar komt.
De manege naast manege Groot heb ik geen ervaring mee..
En bij manege Kikkert vind ik ook dat ze hele leuke paarden hebben. Dat is ook eigenlijk de enige keer dat ik een bosrit heb gedaan op een pony die er níet vandoor ging.