Leren rijlaarzen voor kortere benen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowcab

Leren rijlaarzen voor kortere benen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 12:38

Ik ben vast niet de enige met dit probleem, ik ben best klein (1,55 ongeveer) maar mijn kuitmaat is wel gewoon een volwassen maat. Het is echt onmogelijk om goed passende leren rijlaarzen te vinden! Kinderlaarzen zijn qua hoogte goed maar die hebben extreem smalle kuiten en kunnen vaak niet aangepast worden.

Ik weet dat ze bij Cavallo compleet op maat gemaakt kunnen worden maar bij de winkel waar ik geïnformeerd heb zou dat bijna 500 euro kosten en dat is me echt even te gek! Iemand tips?

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:39

Lipica laarzen laten aanmeten? Ik heb met hun geen ervaring maar die maken ook op maat en volgens mij zijn die prijzen wel wat lager :)

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 12:40

DieL_Zor schreef:
Lipica laarzen laten aanmeten? Ik heb met hun geen ervaring maar die maken ook op maat en volgens mij zijn die prijzen wel wat lager :)

Ken het merk niet maar ik ga eens op zoek! Dankjewel!

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:40

ik lees ook mee
heb maat 35/36 en ben 1.58
en het is egt een ramp om passende laarzen te vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:40

Lees ook mee,ik ben bijna even groot (scheelt 2cm) en alles is te lang,of de voetmaat is te klein,en idd is de prijs van die laarzen me te gortig.

Anoniem

Re: Leren rijlaarzen voor kortere benen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:41

Ik ben ook 155 met normale kuiten, ik heb Derbys.. Zijn wel redelijk aan de prijs maar imo nog te doen :)

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:42

Ik heb zelf nu cavallo junior laarzen..de enige laarzen die me paste! ik heb een hoogte van 46 dacht ik en een kuitmaat van 32 met een voetmaat van 38/39 !! Ben zelf 1.60 en alle andere laarzen paste me gewoon echt niet! Ik heb er 2 jaar geleden 200 euro voor betaald..dus dat valt op zich ook nog wel mee vind ik..!!
Laatst bijgewerkt door FBN op 26-07-11 12:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:43

Ja Lipica is minder duur!!!
Ga ze vandaag ophalen, bijna 16 weken moeten wachten dat is wel lang.
Maar dan is het wel helemaal wat ik graag zelf wil.
En was nog geen 400 euro kwijt en best veel extra erbij gedaan.
En ik ben niet klein maar vrij groot, 1.86. :D

Succes

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 12:44

Ik heb nu leren chaps van Cavallo op maat laten maken (heeft ook al zo'n 250 euro gekost..) maar die gaan toch niet zo lang mee als laarzen en ziet er toch ook minder mooi uit.

Afbeelding
Zoiets maar dan van Cavallo en even wat mooier!

hoogte 46 is voor mij al veel te hoog ;) ik geloof dat ik nog onder de 40 zit zelfs

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 12:50

Ik wou dat ik 10cm langer was maar dat is op dit moment niet echt een oplossing ;)

Is korter maken eigenlijk ook mogelijk? Want bij de korte laarzen kun je vaak de kuit niet aan laten passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:52

Ik heb m'n leren Kieffer chaps ook korter laten maken,weet niet of dat kan met laarzen.
Had al extra kort,maar de zadelmaker heeft er gratis een stuk afgehaald,ziet er netjes uit.
M'n chaps waren 45,- incl. korter maken :)

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:53

Yellowcab schreef:
Ik wou dat ik 10cm langer was maar dat is op dit moment niet echt een oplossing ;)

Is korter maken eigenlijk ook mogelijk? Want bij de korte laarzen kun je vaak de kuit niet aan laten passen.

Lipica maakt de laars helemaal op maat dus dat zou wel wat kunnen zijn voor je!

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:57

Yellowcab schreef:
Ik heb nu leren chaps van Cavallo op maat laten maken (heeft ook al zo'n 250 euro gekost..) maar die gaan toch niet zo lang mee als laarzen en ziet er toch ook minder mooi uit.

Afbeelding
Zoiets maar dan van Cavallo en even wat mooier!

hoogte 46 is voor mij al veel te hoog ;) ik geloof dat ik nog onder de 40 zit zelfs

woh dat is echt vrij prijzig, bij lipica maken ze ook chaps en jophers enz, chaps kosten dacht ik rond de €100/€105, en dan nog op aat gemaakt ook. rijlaarzen beginnen tegenwordig bij de €210 standaard maar door de vele opties kun je het zo duur maken als je zelf wilt en je hebt ook modellen die standaard al duurder zijn, maar ik ben al jaren zeer tevreden, ik ben zelf vrij groot 1,80 en heb een normale kuitmaat 40, maar heb een klein voetje 37/38.
dus voor mij was dit een idiaale oplossing.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:59

Yellowcab schreef:

lipica meet jou maten op en maakt met die maten een goede passende laars, welke hoe groot, klein, dik, dun, grote schoenmaat, kleine schoenmaat enz je ook bent/hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:03

Lipica vind ik echt veel te lang duren :=

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:04

Ik ben 1.60 en heb voetmaat 37.
Heb laarzen van Rectiligne.

trakehners

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:14

Laarzen korter laten kan gewoon hoor en hoeft niet zo duur te zijn, prijs hangt af van de afwerkingsgraad.

Ik heb zelf ook korte benen, de standaard maten van laarzen zijn steeds iets te lang voor mij. Ik heb wat rondgevraagd naar prijzen bij schoenmakers in de buurt en heb dan Cavallo laarzen die een beetje te hoog waren in de uitverkoop gekocht. Laarzen aan een goede prijs dus en heb ze vervolgens bij een schoenmaker wat laten inkorten naar wens.
Veel goedkoper zo als maatwerk bij de fabrikant.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:10

Ik heb evt petries te koop...
Voet 3 1/2 (36)
Kuit 36
Hoogte 44 (dit klopt alleen voor geen meter mijn maat is ongeveer 39/40)

Pb me bij interesse, staat is echt bijna als nieuw!

maartjehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:37

Ik heb ongeveer zelfde probleem.
Ik ben 1.63m. Voetmaat 40/41, heb kuitmaat 39/40 en de lengte van mijn onderbenen(van hak tot knieholte)= 46cm :\
Ik heb toen verschillende merken gepast HH, MH, Derby, Anky.
Ik heb uiteindelijk 2e hands Derby's gekocht voor €125.
Maar het gekke was, die laarzen passte me als enige, maar de lengtemaat was wel 50cm?
Wat bleek nou: Binnenkant was 46, en buitenkant met dressuurboog was 50cm :j
Ik zou zeggen, gewoon passen, of anders op maar laten maken ;)

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 23:13

Bedankt voor alle tips! Ik ga denk ik lipica proberen! Jammer dat er op de site staat dat ze niet bereikbaar zijn tot 22 augustus en dat ze nu voor mei uitleveren, dat is wel erg lang wachten! Maar ja, is het vast waard!

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:37

meningen zijn altijd verdeeld de een vind dit fijner de ander dat, ik vind het het in iedergeval het wachten waard, ben zeer tevreden over al me laarzen en jophers, heb inmiddels al 5 paar en 6de is in bestelling.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 19:06

Ik vind het jammer dat er geen winkel bij mij in de buurt is die het verkoopt maar qua prijs is het nogal een verschil met andere laarzen die je op maat kunt laten maken dus hoop dat het de moeite waard is!

sterrentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:41

Yellowcab schreef:
Bedankt voor alle tips! Ik ga denk ik lipica proberen! Jammer dat er op de site staat dat ze niet bereikbaar zijn tot 22 augustus en dat ze nu voor mei uitleveren, dat is wel erg lang wachten! Maar ja, is het vast waard!

Ik heb hele nare ervaringen op dit moment met lipica ik had in januari bruine rijlaarzen besteld en ik heb ze pas eind mei 2011 gekregen,
inmiddels 4 x teruggegaan omdat ze absoluut niet goed zaten het leer is ook van veel slechtere kwaliteit dan wat ze eerst verkochte maar je moet er nu wel meer voor betalen.
Ik vind de service ook erg slecht en je krijgt ook al zitten ze voor geen meter je geld niet terug.
Ook het contact met je paard verlies je want het leer is te stug.
Heb nu de nero laarzen super kwaliteit zit gelijk passend en als een huis.
Dus ik zou ze niet aanraden aan iemand vorig jaar was het leer beter toen was het goed maar nu leveren ze echt slechte kwaliteit laarzen.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:51

Heb je de Niro al geprobeerd? Ik pas ook niks, maar De Niro's zitten prima :)

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:54

Bijna alle merken maken de laarzen ook op maat van de persoon. De levertijd is in ieder geval niet zo belachelijk lang als bij Lipica. En sommige merken, waaronder Derby, worden ook helemaal met de hand gemaakt. En de duurdere merken hebben natuurlijk wel een goede kwaliteit en goede afwerking!