Het nut van knie/paardrij sokken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aprella

Het nut van knie/paardrij sokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 02:25

Waarom draagt iedereen (zomer én winter) van die lange sokken als ze geen paardrijden :s Ik snap het nut er echt niet van (buiten in de winter warm houden).

Iemand die dit misterie kan ophelderen of is het gewoon mode? Ik heb het gevoel dat ik de enige ben in de omgeving die geen lange sokken draagt....

Vjestagirl

Re: Het nut van knie/paardrij sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 02:31

Om te voorkomen dat je broek raar gaat kreukelen in je (leren) laarzen. Mijn laarzen zitten iig zo netjes aangesloten dat ik zonder hoge sokken mijn broek omhoog zou trekken.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 02:35

Hmm ik rij met korte laarsjes en chaps... geen last van dus :s

Maar "gewone" sokken komen toch ook net over de rand van je broek?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 02:40

Jep, maar zeker als je je voet doordrukt verder je laars in trekt je broek omhoog...

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 07:54

Ik denk dat ze vooral handig zijn om je bloedsomloop ngatief te beïnvloeden, krijg altijd erg koude voeten met die sokken en het is een verademing als ze uit mogen. :+

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 08:18

Ik gebruik ze om m'n broekspijpen op de plaats te houden. Heb namelijk met korte sokke heel gauw last van een broek die schuift en waar vouwen in komen. En dat doet best zeer tijdens het rijde :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:43

lailapri schreef:
Ik denk dat ze vooral handig zijn om je bloedsomloop ngatief te beïnvloeden, krijg altijd erg koude voeten met die sokken en het is een verademing als ze uit mogen. :+

Misschien moet je dan passende sokken nemen :+

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:44

hmm heb maar 34/36 broekmaat en wel wat gespierde kuiten maar niet heel erg dik (vooral lange spieren) dan zouden de grootste maat (L) sokken wel moeten passen toch? Heb 41 schoenmaat.

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:51

Ik heb er wel een paar (voor de mode in de winter) maar ik kan er niet mee rijden omdat ze niet in mijn laarzen passen (te smal) . Heb wel ritsen in mijn laarzen dus dat gefrommel met mijn broeken heb ik toch niet.

makkie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:52

Haha
Ik snap dat ook nooit!
Vind het helemaal stom er uit zien als ze dan sportschoen dragen o iig lage schoenen en dan die sokken tot de knieen!!!
Ik zou dat echt nooit doen nooit!!!
Maar goed van de week een nieuwe rijbroek gekocht en ik kreeg er zo een paar sokken bij.
In eerste instantie wou ik nog zeggen nou laat maar die hoef ik niet maar een gekregen paard moet je nooit in de mond kijken.
De volgende dag ik helemaal in het nieuw incl de sokken en met bekennen zit heerlijk!!!!
Dus denk dat ik ze nu ook ga dragen!!!
MAAR NOOIT MET LAGE SCHOENEN!!!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:55

Met kortere sokken, komen de sokken met het lopen/rijden te laag te zitten en dat is heel erg irritant.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:55

'Normale' sokken raak ik kwijt hier in huis.
Dus heel simpel: Ik heb geen normale sokken. :D

Maar je zal ze bij mij nooit boven mijn broek of schoenen uit zien komen.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:56

Ik vind het veeeel fijner als een kort sok omdat anders het klitteband zo verschuift. Ook vind ik een rijbroek met jodphurs en een korte sok niet echt mooi staan. En het zit gewoon niet.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:57

makkie79 schreef:
Haha
Ik snap dat ook nooit!
Vind het helemaal stom er uit zien als ze dan sportschoen dragen o iig lage schoenen en dan die sokken tot de knieen!!!
Ik zou dat echt nooit doen nooit!!!
Maar goed van de week een nieuwe rijbroek gekocht en ik kreeg er zo een paar sokken bij.
In eerste instantie wou ik nog zeggen nou laat maar die hoef ik niet maar een gekregen paard moet je nooit in de mond kijken.
De volgende dag ik helemaal in het nieuw incl de sokken en met bekennen zit heerlijk!!!!
Dus denk dat ik ze nu ook ga dragen!!!
MAAR NOOIT MET LAGE SCHOENEN!!!

Ik vind ze juist met lage schoenen heerlijk zitten omdat ik altijd last heb van het klitteband ed als ik lage sokken aanheb. Dan staat het maar stom.. ik heb liever dat het comfortabel zit.

makkie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:03

Ik vind ze juist met lage schoenen heerlijk zitten omdat ik altijd last heb van het klitteband ed als ik lage sokken aanheb. Dan staat het maar stom.. ik heb liever dat het comfortabel zit.

idd ze zitten heerlijk maar ik denk altijd het oog wil ook wat!!
Als ik mijn jophers aan doe met lange sokken dan doe ik mijn sokken onder mijn rijbroek
Dat zit naar mijn idee veel lekkerder dan erover ivm het klitteband!!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:07

Het zit lekker, qua warmte maakt het vrij weinig uit (zeker die kingsland-kous-sokken) en ik vind het persoonlijk geen gezicht als je gympen of jophurs aan doet en dan lage sokken of sokken ónder je broek doet. Lange sokken ''horen'' nou eenmaal bij paardrijden en als het dan ook nog eens lekker zit ben ik er helemaal blij mee haha.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:11

Bij paardrijden voor het klitteband en omdat ik een zweepslag heb gehad en strak fijn zit daarom heb ze bijna dag en nacht aan!

Origineel

nou ik vind korte sokken die een stukje over je rijbroek heen komt met jodphurs aan, ook niet bepaald mooi :+.
en eronder al helemaaaaal niet! :=

het hoort er nou eenmaal bij & ik vind het juist wel lekker zitten. :)

Inney

Inderdaad, en lelijk zijn ze ook niet in mijn ogen hoor!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:12

Om te voorkomen dat mijn rijbroek niet naar boven wordt getrokken en dat ie niet gaat kreuken

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:13

Ik draag ze àltijd...en dan bedoel ik ècht altijd :D
Ik draag ze namelijk ook als gewone sokken, ik heb geen andere sokken in huis dan mijn ruiterkousen ;)
Oh ja wel trouwens, ik heb een aantal halfsokjes voor het hardlopen in de zomer, ruiterkousen onder een sportbrokje en hardloop schoenen staat zo stom :+

Op stal probeer ik altijd bijpassende sokken bij mijn rijbroek te dragen, al mijn collega's trouwens ook :') , bij het kopen van een rijbroek kijk ik even of ik al sokken heb die erbij passen en anders koop ik altijd min. 1 paar bijpassende sokken.

Verder draag ik ze ook als ik mijn 'gewone' kleding loop, heeerlijk vind ik ze :j
Ik vind 't vreselijk als ik met mijn blote kuiten in van die laarzen moet (gewone laarzen dan he... onder een spijkerbroek o.i.d.), in de zomer gaat dat plakken en de winter vind ik het te koud :o

Nee hoor, ik zweer erbij +:)+

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:16

ik draag ze ook altijd. vind het zowiezo erg fijn zitten, ze houden de onderkant van je broek glad en dicht ( vooral bij oudere rijbroeken waarvan het klitteband minder is), en in de winter 2 paar lagen extra op je benen is heeerlijk warm :j

Black_Gold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:52

Het enige nut voor mij is dat ze warm zijn! Ik ben een enorme koukleum en draag dan ook bijna altijd paardrijsokken.
In de zomer, op hele warme dagen, doe ik wel eens gewone kousen aan om te rijden.

Nu ik erover nadenk, bedenk ik mij dat ik ook een paar paardrijsokken heb (van pikeur) die niet tot aan mijn knie komen. Ze zijn net iets langer dan normale kousen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:58

Het houd mijn rijbroek glad en strak aan de onderkant,mijn rijbroeken zijn te lang (ik ben klein :') )
Het zit eigenlijk heerlijk,en ik vind het eigenlijk een beetje bij het totaal plaatje van de ruiter horen,weet ook niet waarom :+

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:59

Zoals al gezegd: het zit gewoon lekker en houdt je rijbroek op z'n plek. :)