Perfecte beloning voor baas en paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wispeltuur

Perfecte beloning voor baas en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 18:28

Ik ben met mijn paardje een beetje begonnen met klicker training. Nu heb ik 2 verschillende soorten paarden snoepjes gehad en hier is hij nou niet bepaald zo gek op. Daarbij, omdat hij zo klein, is mag de beloning niet te groot zijn.
Het handigste is natuurlijk iets wat lang houdbaar is, klein/snijbaar en natuurlijk wel gezond voor het paard, ook als hij wat meer krijgt.

Dus wie heeft er een oplossing voor ons beloningprobleem zodat het voor beide partijen goed is?

Anoniem

Re: Perfecte beloning voor baas en paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:28

Wiesencobjes?

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:29

Als ik voedselbeloning gebruik bij mijn paard (dat is niet vaak en niet veel per keer, dus misschien voor clickertraining niet handig?) dan gebruik ik gewoon wat basisbrok.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 18:36

Sonja schreef:
Wiesencobjes?

Wat zijn wiesencobjes? :o

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 18:37

Zaina schreef:
Als ik voedselbeloning gebruik bij mijn paard (dat is niet vaak en niet veel per keer, dus misschien voor clickertraining niet handig?) dan gebruik ik gewoon wat basisbrok.

Met basisbrok oid. ben ik bang dat hij iets meer binnen gaat krijgen dan hij nodig heeft en het zijn wel erg kleine brokjes. Hij is al wat aan de zware kant dus dat lijk me niet heel handig. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:54

Equi_libre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 18:57

ik gebruik altijd de weidebrok van Healthy herbs. Dat is een wat groter brokje waar geen suikers etc. aan toegevoegd zijn. Is een 'mager' brokje zeg maar ;-)

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:00

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:02

als je biks of brok geeft moet je wel minder geven op het normale voertijdstip. Als je elke dag gaat trainen kun je zelfs helemaal stoppen met de brok behalve als je aan het clickeren bent. Dat maakt het extra motiverend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 19:08

Nee gewoon droog. Je kunt de 'brokjes' heel makkelijk in kleine stukjes breken en dar kun je gerust droog voeren. Die van mij doen er een moord voor. Of een kunstje :))

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 19:53

sallandval schreef:
als je biks of brok geeft moet je wel minder geven op het normale voertijdstip. Als je elke dag gaat trainen kun je zelfs helemaal stoppen met de brok behalve als je aan het clickeren bent. Dat maakt het extra motiverend!

Hij krijgt zoiezo geen bork overdag ofzo, hij heeft een lekker vette wei een verder de hele dag door hooi.
Ben dus echt op zoek naar iets lekkers voor hem zodat hij wat enthousiaster word.

Zijn alle genoemde brokjes ook in een proefverpakking te krijgen? Om nu telkens met een zak van 5 kg ofzo te zitten voor 1 klein shetje is wel duur en zonde :P

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:17

wat ik bij mijn pony ook een tijdje heb gegeven (toen ze nog dikker was) als beloning was pavo koek. Daar kun je kleine stukjes van afbreken en vond zij heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:20

sallandval schreef:
wat ik bij mijn pony ook een tijdje heb gegeven (toen ze nog dikker was) als beloning was pavo koek. Daar kun je kleine stukjes van afbreken en vond zij heerlijk.

Pavo was voor mijn shet echt een boosdoener,daar zit zoveel suiker in dat ze er nog erger van ging schuren.
Die van mij krijgt 1 basisbrokje als ze wat goed heeft gedaan. :j
En dan niet te vaak,want ik heb persoonlijk een hekel aan paarden die na elk kunstje staan te duwen om een snoepje

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:21

Als je hem dunner wilt hebben zou ik ten eerste die vette weide weglaten of minderen. Verder geef ik hier (ook aan de shetlander en de kruising haflinger die groeien van lucht) bij VD etc. gewoon een basisbrok. Voor de shetlander volstaat 1 brokje/biksje voor een kunstje.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:23

ik gebruik ook gewoon brokjes, het maakt toch niet uit dat ze klein zijn, je paard is er net zo blij mee hoor!
ik geef speciale pony brok, zit ook bijna niets in

AnneMirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:24

Probeer "Smint"ies, je weet wel, van die kleine, driehoekige pepermuntjes. Die van mij, het is wel een grote D-pony, doet er een moord voor, ze zijn suiker vrij en heel klein.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:26

FlorisSam schreef:
Pavo was voor mijn shet echt een boosdoener,daar zit zoveel suiker in dat ze er nog erger van ging schuren.
En dan niet te vaak,want ik heb persoonlijk een hekel aan paarden die na elk kunstje staan te duwen om een snoepje

bedoel je de pavo summerfit koeken? Die zijn toch juist gebaseerd op ruwvoer met toegevoegde vitaminen en mineralen met zo min mogelijk calorieen?

Overigens is 'duwen' een kwestie van 'alleen op commando eten' (anders ben je niet aan het belonen maar aan het omkopen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:26

AnneMirjam schreef:
Probeer "Smint"ies, je weet wel, van die kleine, driehoekige pepermuntjes. Die van mij, het is wel een grote D-pony, doet er een moord voor, ze zijn suiker vrij en heel klein.

Daar mag je zeker niet teveel van voeren,dat is voor mensen alleen al een paar,dat spul werkt bij overmatig gebruik laxerend. :j

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:28

ik gebruik altijd gewoon beetje muesli

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:29

sallandval schreef:
FlorisSam schreef:

bedoel je de pavo summerfit koeken? Die zijn toch juist gebaseerd op ruwvoer met toegevoegde vitaminen en mineralen met zo min mogelijk calorieen?

Overigens is 'duwen' een kwestie van 'alleen op commando eten' (anders ben je niet aan het belonen maar aan het omkopen)

Ja,ik heb ze mijn shet gevoerd,maar dat was niks,ze vond ze niet echt lekker (ik heb een shet met voorkeuren _O- ) en ging er nog meer van schuren.
Hoorde het ook van een vriendin met een Haf,maar de pony van een andere vriendin deed er een moord voor en die had geen last van jeuk o.i.d,maar dat was wel een warmbloed.

In Pavo zit naar mijn ervaringen/mening teveel suiker.
En dat duwen was een voorbeeld,had een bijrijdpaard wat dat vreselijk deed,helaas had de eigenaar het totaal verkeerd aangeleerd en hij bleef schooien om snoep na een kunstje,verschrikkelijk.

Equi_libre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:41

IggyPop schreef:
sallandval schreef:

Hij krijgt zoiezo geen bork overdag ofzo, hij heeft een lekker vette wei een verder de hele dag door hooi.
Ben dus echt op zoek naar iets lekkers voor hem zodat hij wat enthousiaster word.

Zijn alle genoemde brokjes ook in een proefverpakking te krijgen? Om nu telkens met een zak van 5 kg ofzo te zitten voor 1 klein shetje is wel duur en zonde :P

Ik kan je wel een klein zakje toesturen als je wilt? Stuur dan even je adres per pb.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:47

in de pavo summerfitkoeken valt het suiker wel mee, maar je moet naar de suiker/setmeelgehalte kijken en dat is 31% per kg, wat best heel veel is, dus als je een paard met HB of zomerexeem hebt kan je dat beter niet geven.
verder is het suiker/setmeel gehalte bij alle produkten van pavo hoge als bij veel andere merken.
http://www.voervergelijk.nl/paardenvoer ... t-stimulan
ik zeg nu miss wel iets heel doms, maar in de hondensport waar ze ook veel aan clickertrainig doen bestaan er speciaal belonigssnoepjes, die zij echt heel klein en kun je dus vaak van geven, bestaat er miss niet iets vergelijkbaars voor paarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:52

barbar schreef:
in de pavo summerfitkoeken valt het suiker wel mee, maar je moet naar de suiker/setmeelgehalte kijken en dat is 31% per kg, wat best heel veel is, dus als je een paard met HB of zomerexeem hebt kan je dat beter niet geven.
verder is het suiker/setmeel gehalte bij alle produkten van pavo hoge als bij veel andere merken.
http://www.voervergelijk.nl/paardenvoer ... t-stimulan
ik zeg nu miss wel iets heel doms, maar in de hondensport waar ze ook veel aan clickertrainig doen bestaan er speciaal belonigssnoepjes, die zij echt heel klein en kun je dus vaak van geven, bestaat er miss niet iets vergelijkbaars voor paarden?

bedoel jij iets als Vazuintjes?
http://www.paardendrogist.nl/product/vazuintjes/103006/

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:56

ik denk zomaar dat daar superveel suiker in zit

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:56

wortel of appel in kleine blokjes snijden .
(wortel niet te groot want anders kunnen ze erin stikken)
maar als je kleine blokjes ervan maakt is dat geen probleem..
verder bokjes,gewoon per klik 1 brokje,dan krijgt hij er ook niet teveel van,
je moet hem natuurlijk geen hele handen per keer geven ;)