Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zaina schreef:Als ik voedselbeloning gebruik bij mijn paard (dat is niet vaak en niet veel per keer, dus misschien voor clickertraining niet handig?) dan gebruik ik gewoon wat basisbrok.
IggyPop schreef:Sonja schreef:Wiesencobjes?
Wat zijn wiesencobjes?

[/quote]
sallandval schreef:als je biks of brok geeft moet je wel minder geven op het normale voertijdstip. Als je elke dag gaat trainen kun je zelfs helemaal stoppen met de brok behalve als je aan het clickeren bent. Dat maakt het extra motiverend!
sallandval schreef:wat ik bij mijn pony ook een tijdje heb gegeven (toen ze nog dikker was) als beloning was pavo koek. Daar kun je kleine stukjes van afbreken en vond zij heerlijk.

FlorisSam schreef:Pavo was voor mijn shet echt een boosdoener,daar zit zoveel suiker in dat ze er nog erger van ging schuren.
Die van mij krijgt 1 basisbrokje als ze wat goed heeft gedaan.
En dan niet te vaak,want ik heb persoonlijk een hekel aan paarden die na elk kunstje staan te duwen om een snoepje
AnneMirjam schreef:Probeer "Smint"ies, je weet wel, van die kleine, driehoekige pepermuntjes. Die van mij, het is wel een grote D-pony, doet er een moord voor, ze zijn suiker vrij en heel klein.
sallandval schreef:FlorisSam schreef:Pavo was voor mijn shet echt een boosdoener,daar zit zoveel suiker in dat ze er nog erger van ging schuren.
Die van mij krijgt 1 basisbrokje als ze wat goed heeft gedaan.
En dan niet te vaak,want ik heb persoonlijk een hekel aan paarden die na elk kunstje staan te duwen om een snoepje
bedoel je de pavo summerfit koeken? Die zijn toch juist gebaseerd op ruwvoer met toegevoegde vitaminen en mineralen met zo min mogelijk calorieen?
Overigens is 'duwen' een kwestie van 'alleen op commando eten' (anders ben je niet aan het belonen maar aan het omkopen)
) en ging er nog meer van schuren. IggyPop schreef:sallandval schreef:als je biks of brok geeft moet je wel minder geven op het normale voertijdstip. Als je elke dag gaat trainen kun je zelfs helemaal stoppen met de brok behalve als je aan het clickeren bent. Dat maakt het extra motiverend!
Hij krijgt zoiezo geen bork overdag ofzo, hij heeft een lekker vette wei een verder de hele dag door hooi.
Ben dus echt op zoek naar iets lekkers voor hem zodat hij wat enthousiaster word.
Zijn alle genoemde brokjes ook in een proefverpakking te krijgen? Om nu telkens met een zak van 5 kg ofzo te zitten voor 1 klein shetje is wel duur en zonde
barbar schreef:in de pavo summerfitkoeken valt het suiker wel mee, maar je moet naar de suiker/setmeelgehalte kijken en dat is 31% per kg, wat best heel veel is, dus als je een paard met HB of zomerexeem hebt kan je dat beter niet geven.
verder is het suiker/setmeel gehalte bij alle produkten van pavo hoge als bij veel andere merken.
http://www.voervergelijk.nl/paardenvoer ... t-stimulan
ik zeg nu miss wel iets heel doms, maar in de hondensport waar ze ook veel aan clickertrainig doen bestaan er speciaal belonigssnoepjes, die zij echt heel klein en kun je dus vaak van geven, bestaat er miss niet iets vergelijkbaars voor paarden?