muziek in tijdens het rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Truuskay

muziek in tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 13:10

Haaaai :)

ik vroeg me af, waarom zie ik nooit mensen rijden met oordopjes in ofzo?
Is dat te gevaarlijk ofzo?
Ik doe het zelf ook nog niet, maar ik vroeg het me af, want als het niet gevaarlijk of iets is, doe ik het denk ik wel, want je kunt dan fijner rijden :)

xxx

Mango96

Re: muziek in tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:19

ik doe het nooit, dan kan ik me niet goed concentreren op mijn paard.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:20

Ik doe het af en toe, als ik alleen in de bak ben, en als het rustig is op stal. :j

snikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:21

ik rij ook vaak met muziek...als ik in de bak aan het rijden ben vind ik het heerlijk! buiten heb ik ook vaak oortjes in, maar dan of heel zachtjes of maar 1 oortje in, want vind het ook wel fijn als ik het verkeer om me heen nog hoor :P

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:21

Oordopjes zitten rot onder cap. Heb nu wel van die dopjes die om je oorlel ook gaan dus die blijven wat beter zitten. Echter heb ik meestal muziek op luidspreker. :j (sta niet op een stal maar thuis)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:23

Ik heb ook vaak muziek in tijdens het rijden. Kan ik me beter concentreren en af en toe kunnen sommige nummers me behoorlijk fanatiek maken.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:26

heb eigenlijk altijd wel muziek in met rijden, paarden staan thuis dus hoef geen rekening met andere te houden.
kan me beter concentreren met

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:26

Ik heb het eigenlijk nog nooit geprobeerd maar wel ooit over nagedacht.. maarja ik wil eigenlijk de omgeving ook nog wel kunnen horen bijvoorbeeld als er een tractor aan komt oid, wat nogal vaak is op stal, vind ik het wel fijn als ik die hoor aankomen voor het geval ze schrikt :P
Maar wie weet ga ik het wel eens proberen, het lijkt me in ieder geval wel relax met rijden. Als ik de binnenbak voor me alleen heb zet ik wel vaak de radio die daar staat harder zodat ik toch een muziekje heb :)

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:28

Heb altijd radio aan staan tijdens het rijden.

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:29

Ik heb het nog nooit gedaan maar ik heb er (net als Nrkee) wel echt over nagedacht. Toch doe ik het vaak niet, ik heb het idee dat ik dan minder goed voel of mijn paard gaat schrikken, van bijv. geluiden. Het lijkt me wel fijner rijden maar toch ook minder geconcentreerd.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:29

even de zoekfunctie gebruiken, hier is al een topic over geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:23

Ik rij altijd met oortjes in. Anders kan ik me gewoon niet concentreren :)
En het swingt lekker mee in draf :D

NaatSaloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:24

Ik zou het zelf nooit doen omdat ik me niet kan concentreren op mijn paard als ik muziek luister. Als je met meerdere in de bak rijd lijkt het mij zoiezo niet verstandig want als er wat is of iemand zegt wat kun je het niet horen.

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:26

Luidsprekers in de dressuurbak maken dit overbodig ;D

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:34

Achtergrondmuziek in de piste is wel leuk, maar het hoeft niet te luid te staan.
Oortjes vind ik gevaarlijker, omdat je dan toch minder om je heen hoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:41

Maar wat moet je horen dan :) ?
Kijk, als je met meerdere in één bak rijdt zou ik zeker geen oortjes indoen. Maar als je alleen rijdt kan het geen kwaad lijkt me?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:44

Nee nooit, als ik muziek wil zou ik eerder een radio bij de bak zetten.
Ik vindt het wel zo fijn dat ik dingen om me heen hoor, kan zo veel zijn, bv kippen die door het bos er naast scharrelen daar willen ze nog wel eens van schrikken en als ik dat hoor weet ik dat ik ze goed bezig moet houden als ik dat niet zou horen en me paard springt ineens opzij is volgens mij de kans vrij groot dat ik er naast lig. Verder als iemand me nodig heeft en mij roept is dat ook wel zo fijn als ik dat hoor.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:45

ik ivnd het heerlijk, als ik buiten in de bak rijd alleen. kan er heerlijk op rijden, oefeningen rijden op de muziek werkt prettig.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:19

Ik moet zelf ook zeggen, als mijn verzorgpaard niet oorlog-proof zou zijn, zou ik het ook niet doen hoor. Maar dat beest is nergens van onder de indruk.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:22

Ik doe het wel regelmatig, als ik de kur op muziek moet oefenen :+
maar als ik gewoon reacratieg rijd, dan niet, dan zet ik er wel een radio neer, dan went Petulia ook aan die herrie

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:22

Ik wil het elke keer wel, maar ik vergeet steeds m'n iPod mee te nemen.. Of ik heb een rijbroek aan met zakken waar hij niet in blijft zitten.. :P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:23

Ik heb er wel eens aan gedacht, voor in de buitenbak. Heb daar geen radio. Maar het belemmert me denk ik te veel. Aan het ritme kun je horen of ze tactfouten maken. Zeker met mijn merrie in de galoptraining luister ik mee. :j

Op buitenrit zou het heerlijk zijn. Maar gevaarlijk ivm. verkeer gok ik zo.
Jammer. :+

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:25

SKZTx3 schreef:
Ik wil het elke keer wel, maar ik vergeet steeds m'n iPod mee te nemen.. Of ik heb een rijbroek aan met zakken waar hij niet in blijft zitten.. :P

ik doe hem met een clip, dan maak in hem vast aan de voorkant van men rijbroek, kan ik ook gelijk ander nummer erop zetten :P

_Kaira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:10

Uhmm ik had heel erg veel moeite met ontspannen ..
En daarom kreeg ik het idee met dopjes in te gaan rijden.
Als ik gespannen ging zitten zij mn vriendin; Muziek!
En dan ging ik weer naar de muziek luisteren en zat ik weer ontspannen :)
Inmiddels kan ik het ook zonder ;) Maar het is heel erg fijn vind ik! Vooral als je alleen bent.

Op sommige liedjes kan ik juist goed rijden en ga ik op snelle stukjes galopperen of draven :) Is heel leuk rijden dan :D Helpt je ook goed als je je paard langzamer of sneller wil laten draven/galopperen. Kies je een liedje uit met het tempo dat je wil en probeer je je paard op dat ritme te laten lopen :D

Voor mensen die zeggen dat het gevaarlijk is als je met meerdere rijdt of dat je geluid van buitenaf niet hoort (op buiterenrit zou ik het inderdaad niet doen), maar in de bak kun je 1 oortje indoen en je muziek op zacht zetten en kun je jezelf omschakelen om naar de muziek te luisteren of naar de mensen om je heen :) Zeker de moeite om 1 x te proberen :D

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:15

Ik rijd nooit met oordopjes .. Ik kan me dan helemaal niet concentreren op mijn paard en op de andere ruiters. (voorrangsregels)
Bij ons op stal staat er soms wel muziek op in de piste, maar niet vaak.
Op een privéstal waar ik een paardje voor andere mensen heb gereden, stond er dan weer altijd muziek op (behalve tijdens privélessen)
Dit vond ik wel fijn. :)