Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

lovekembely schreef:je zou eens kunnen kijken bij westernwinkels, daar hebben ze dekens met een goede pasvorm voor breed geschouderde paarden aangezien veel quarters en paints dat hebben.

LindyH schreef:Je kunt ook gewoon een los borststukje kopen, maar die zullen wel niet op alle dekens passen. Bovendien zakt de boel dan waarschijnlijk te veel naar achter.
Bij mijn quarter paste de Bucas Irish Turnout heel mooi om zijn schouders. Dekens met een klein halsje zitten ook vaak goed, zoals de HH Thor Highneck.

lampenkap schreef:Bucas vind ik best breed. Sowieso geen HH of BR want die vallen naar mijn mening klein uit.
MontyRulezz schreef:BR zeker niet doen, de mijne is ook best breed in de schouders en die was na 2 weken kaal door een BR deken.
Ik heb nu Horseware en die passen perfect. Je hebt van de Horseware een quarter model die breder is dan gemiddeld.
BopjeBo schreef:De Pro outdoordekens van HH vallen wat breder uit dan de HH Thor's. M'n friese ruin past de Thors niet en de Pro's wel.
lovekembely schreef:ja nika kan ook (prijs kwalteit is zeer goed maar je kan er natuurlijk niet alles van verwachten voor die prijs), altans ik heb de 0 grams dekens en die zitten goed ik was net alleen de naam vergeten. En verder je kan op google zoeken op quarter dekens. Maar evt op justwestern, ultimate horse grooming, arthurs westernstore, lone star stor vind je ook wel wat. Bij die laatste heb ik laatst voor onze belg een stars and stripes deken gekocht die goed paste om de borst.

wouterpaard schreef:Ik en meerdere mensen met koudbloeden op stal hebben horseware dekens op. Bij geen één schuren de manen eraf door geen bontje bij de schoft, heb hier ook nog nooit iemand over gehoord!
Heb zelf een bucas op mijn brede haf gehad maar die smoorde hem afHarry's horse past wel goed br is te krap.