Ik rij nu sinds eind 2008 op een fries, en was gewoon recreatief, tot dat we in januari zijn begonnen met wedstrijden en kunnen nu L2 starten.
Afgelopen winter heb ik haar gewoon in de wintervacht laten staan, want dat stond ze altijd. Alleen duurde het lang voordat ze droog was. Na de trainingen deed ik wel een winterdeken om, zodat ze wat sneller droog werd.
Nu heb ik een 'probleem'. Aangezien ze in de winter overdag altijd buiten staat en 's nachts op stal, is het wel slim om haar te scheren en dan een winterdeken op te doen of ?? Want ze gaat niet binnen blijven omdat ik haar wil scheren, ik heb het al overlegd met de eigenaar. Het is logisch dat je niet altijd van poespas houdt, maar aangezien ik in de winter zowiezo L2 start, wil ik eigenlijk niet met een teddybeer de ring in komen
en het duurt altijd lang voordat ze droog is.Zijn er nog meer redenen om het te doen? Of juist redenen om het niet te doen? Dat ik haar niet scheer maar gewoon winterdeken op doe, zodat we er wat tussen in zitten?
Want wat is jullie reden om de paarden te scheren ?

Alvast dank je wel!
Ik scheer hem dan ook eind september/ begin oktober en ondanks zijn megavacht hoef ik altijd maar 1x te scheren! Afgelopen winter heeft hij voor het eerst snachts op stal gestaan daarvoor 24/7 buiten wel dekenmodel (nieren en benen niet voor het naar buiten gaan en ik het voor functie doe niet om mooi te zijn
en zij staat overdag ook altijd buiten en 's nachts binnen. Ik hebhaar dan gewoon een winterdeken opliggen en als het echt koud is dan gooi ik er nog een 0 grams of 200 grams deken onder...geen probleem!