Ik heb mijn veulen al, sinds hij 7 maanden was.
Hij is nu 1 jaar en een paar maanden,
Het is een arabier, hij was hengst maar ik heb hem (gelukkig) al laten helpen.
Hij is in die tijd, superveel verandert, veel rustiger geworden.
Maar ik had een vraag,
Ik doe (vind ik) al best veel met hem.
Heb al bereikt dat ik met hem het terrein op kan lopen, hij schrikt nog af en toe van de auto's en scooters, maar voor de rest gaat alles goed. !

Nu ben ik bezig met op het fietspad te gaan lopen, dit vindt hij natuurlijk nog hartstikke eng (het fietspad is ook gelegen naast een autoweg) Ik doe dit samen met een volwassene vrouw dit met zijn moeder meeloopt, hij reageert goed, gaat er alleen af en toe vandoor, maar staat dan meteen weer stil ( een schrikreactie)
Ik ben ook al bezig met vrijlongeren, dus zonder touw, Mag dit eigenlijk al?? hij reageert hier ook goed op, maar is alleen supersnel afgeleid.
heeft er iemand nog tips?Ik ben ook al bezig met hem af te spoelen, alleen vindt hij het water of de slang, onwijs eng! hebben jullie hier ook nog tips voor, heb het al geprobeerd met biks, maar hier trapt de slimmerik niet in!
verder ben ik veel bij hem, niet alleen werken, maar ook lekker bij hem zitten terwijl hij lekker zit te eten!
Het longeren inderdaad nog lekker mee wachten, maar wandelen en tutten enz is heel goed om te doen. Houd wel zijn concentratie in de gaten, niet te lang doorgaan. Benen afspuiten heb ik aangeleerd met snoepjes, heb m voor het leven snoepjes gevoerd zodat ie netjes stil bleef staan
Zodra het enigszins ging wel afgebouwd, nu krijgt ie soms een snoepje per been maar meestal helemaal niks meer.. Heb voor heel veel dingen met voedselbeloningen gewerkt maar dat ook zo snel mogelijk weer afgebouwd, zo'n bedelaar vind ik niks en dat issie ook niet geworden
Maar zorg écht dat ie in een grote groep komt te staan want daar heb je straks gewoon ontzettend veel profijt van.. Andere paarden voeden hem meer op dan jij ooit zal kunnen doen.