Opgelicht door xxxxxxxxxx

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brendy567

Opgelicht door xxxxxxxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 15:00

Wij hebben onze merrie te koop aangeboden via KNHS en word dan automatisch doorgelinkt naar sporthorses.nl.
vrij snel kregen wij een reactie van xxxxxxxxxx uit xxxxx. Deze had veel interesse voor haar als fokmerrie daar er zeer goede papieren bij zijn. Hij kon zelf niet komen daar hij een leidinggevende functie had bij Black Berry en vroeg of we foto's en filmpjes door konden sturen. Wij dit gedaan, foto's en filmpjes vrij in de paddock zonder halster zodat heel het paard duidelijk te zien was op de linker en rechterhand. Op een gegeven moment is de prijs overeengekomen, mits hij klinisch en gynaecologisch goedgekeurd zou worden. Tevens was in de prijs opgenomen dat de merrie nog 1,5 maand bij ons zou blijven voor inseminatie e.d.(hengst was al uitgezocht door xxxxxx) voor hij op transport zou gaan naar Canada. Wij de merrie laten keuren (kosten 125 euro), merrie werd zoals verwacht goedgekeurd. Onze veearts stelde voor om een bemerking op de papieren te zetten dat onze merrie een indeuking in haar kaaklijn heeft. Wij hadden het helemaal laten onderzoeken en bij de fokker geïnformeerd, er was geen doorfokprobleem, dit was tijdens de dracht gebeurd door verkeerde ligging in de merrie. Dus het stond netjes op het keuringsformulier, deze naar de xxxxxxx gemaild. Hierop kregen we een zeer vreemde reactie, dat het geen werk was dat wij dat niet doorgegeven hadden maar het was duidelijk op de filmpjes te zien daar we zonder halster hem hadden laten lopen.
Een heleboel bombarie hierover, en wij mailde dat hij het maar moest laten weten wat de bedoeling nu was. Dit tot 2x gevraagd maar op beide keren hebben we geen reactie meer mogen krijgen. Dus wij voelen ons dus wel goed opgelicht door xxxxxxx. Het minste wat hij had kunnen doen is reactie te geven.
125 euro armer door een engelse verklaring waar we niets meer aan hebben. Ons advies, doe geen zaken met xxxxxx.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 07-07-11 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen verwijderd, prive gegevens openbaar maken is niet toegestaan.

Ashley5760

Re: Opgelicht door W. Schaper Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:04

Volgens mij is dit geen oplichting.... Paard heeft een bemerking, ook al heeft hij er geen last van het is en blijft een bemerking en dus een reden om koop niet door te laten gaan?? Het was natuurlijk netjes geweest als hij wat had laten horen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:05

Het wordt afgeraden zomaar je paard (en andere spullen) te verkopen naar het buitenland (buiten de Benelux), helemaal zonder tussenpersoon.

Gelukkig is het bij jullie "maar" 125E, veel mensen gaan met duizenden euro's het schip in.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:07

Dit is nogal kort door de bocht niet? En meteen maar namen vermelden is in mijn ogen ook niet echt netjes. Je had deze, ook al is het in jullie ogen een kleine, tekortkoming direct aan deze meneer moeten melden, vóórdat je er een keuring op los had gelaten, dan was er niks aan de hand geweest. Die meneer moet er toch ook maar vanuit gaan, van een grote afstand, dat jullie de waarheid vertellen? Deze potientiële koper staat imo volledig in zijn recht door van de koop af te zien en het slaat nergens op dat hij dit allemaal maar op een filmpje had moeten kunnen zien.
Voordat je iemand zwart gaat maken, moet je eerst je eigen gangen eens nagaan :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:08

dit is geen oplichting...
je paard heeft een bemerking!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:08

En na twee keer geen reactie te hebben gehad via de mail, ga je meteen bokt op met je verhaal?
Al over nagedacht dat er van alles aan de hand kan zijn, computerproblemen, dienstreizen, noem eens wat?
De deuk in de kaaklijn hadden jullie erbij kunnen vermelden.
Niet klakkeloos er van uitgaan dat iemand met een loep filmpjes gaat bekijken...

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:21

Ik denk dat hij zich door jullie opgelicht voelt.....

Daarbij vindt ik het zeer kwalijk dat je deze man nu op het internet hebt gezet als oplichter, met naam en toenaam.
Ik zou de mods maar vriendelijk verzoeken dit topic te verwijderen...

Brendy567

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 16:56

Wij hebben deze merrie ook gekocht en daar stond geen bemerking bij klinisch rapport, wij hebben dit wel laten doen om problemen achteraf wanneer de merrie in Canada zou zijn te voorkomen. De dierenarts heeft haar goedgekeurd daar dit GEEN gebrek is, zeker niet voor de fok. Je ziet het ook amper. We hadden foto's doorgestuurd duidelijk alleen van het hoofd dus het was duidelijk te zien. Deze man heeft zelf ook bij de fokker geïnformeerd naar wat ik van de fokker vernomen heb en deze heeft ook aangegeven dat er niets aan de hand is. Het gaat er ook niet om dat hij teruggetrokken heeft maar een mailtje dat de koop niet doorgaat is toch het minste wat hij kan sturen. Ik vind het onfatsoenlijk, niets meer van je laten horen terwijl je eigenlijk het paard gekocht heb. Wij hadden helemaal niet boos hierom geweest maar om zijn manier van doen wel. En vandaar dat we zijn naam vernoemen dat wanneer iemand met hem in zee gaat er wel op voor bereid is. We zijn in alle mails zeer behulpzaam en vriendelijk geweest. Dus wij zijn tot het laatst netjes geweest.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:25

En dan nogmaals, hoe lang is het geleden dat jullie hem de laatste keer benaderd hebben?
En omdat JULLIE vinden dat er een mailtje had moeten komen (en dan weer in welk tijdsbestek) meteen maar naar dergelijke maatregelen grijpen?
Ik vind dit echt een buitenproportionele reactie. Nee, het is niet netjes, maar ik denk eerder dat jullie potentiele kopers voor jullie merrie afschrikken, dan dat dit een waarschuwing is voor eventuele verkopers met Dhr. xxxxx in zee te gaan...

Daar al eens aan gedacht? Jullie vinden dat jullie netjes hebben gereageerd. Dit topic op bokt doet daar toch serieus afbreuk aan.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 07-07-11 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

Brendy567

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 17:34

De koop is op een week tijd geregeld per mail, keuring en al. We hebben nu al 3 weken niets meer vernomen van deze heer. Dus meteen naar deze maatregelen grijpen kan ik het niet noemen als je wel binnen een week een paard kan kopen en alles kan regelen.

Tanja

Re: Opgelicht door xxxxxxxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 17:38

Moderatoropmerking:
Het is niet toegestaan volledige namen te gaan noemen, de namen zijn dan ook verwijderd.

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:34

Juist, en jullie/jij verkoopt een paard aan iemand die nog nooit is wezen kijken en alleen via mail contact opneemt... Dan zou ik al zo iets hebben van kom maar langs een paard is niet een paar schoenen dat je via de post verzend.
Maar goed kan, maar dan stel jij koopt een paard en de verkopers zeggen dat er geen bemerkingen op zijn, tot jij t keuringsrapport ziet en er staat wel degelijk een bemerking op, hoe zou jij je dan voellen? Dan voel je je toch ook belazerd. Nou is dit niet een extreem iets maar toch, ik zou er niet blij mee zijn als de verkoper het niet zou melden...

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:03

Citaat:
Hierop kregen we een zeer vreemde reactie, dat het geen werk was dat wij dat niet doorgegeven hadden

Nou, dan lijkt het me toch duidelijk? Waarom zou hij dan nóg een keer moeten laten weten dat de koop niet door gaat? Zijn reactie lijkt me genoeg denk ik?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:06

Ik kan dit toch echt geen oplichting noemen, de koper ziet er vanaf. Punt uit.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:07

Precies, en dat recht heeft iedereen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:13

Volgens mij is op bokt al vaak genoeg gewaarschuwd voor kopers uit het buitenland. Die per mail een goed bod doen op je paard en zeggen dat je je paard op transport moet zetten en dat je dan je geld krijgt. Als er iemand is die werkelijk belangstelling heeft voor je paard kan hij komen kijken. En ik snap ook wel dat iemand uit Canada niet even heen en weer vliegt, maar toch is dit wel op een heel vreemde manier verlopen. En dat hij er uiteindelijk van af ziet, ja dat kan gebeuren.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:14

Hier is in mijn ogen ook geen sprake van oplichting in ieder geval niet van de kopers kant.
Verder kan ik me voorstellen dat hij zich voor de gek gehouden voelt en daarom niet meer reageert, hij heeft al laten weten het paard niet te kopen. Dan is de zaak klaar toch.
Ik zelf had waarschijnlijk ook niet de behoefte om daar nog meerder mails/tijd aan te besteden als je al hebt laten weten dat je het paard niet meer wilde. De gemaakte kosten voor jullie tja dat is eigen schuld toch. Had je het van te voren gezegd was er misschien niets aan de hand geweest of had hij er gelijk vanaf gezien en had je die kosten niet gemaakt.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:15

Mabotje schreef:
Citaat:
Hierop kregen we een zeer vreemde reactie, dat het geen werk was dat wij dat niet doorgegeven hadden

Nou, dan lijkt het me toch duidelijk? Waarom zou hij dan nóg een keer moeten laten weten dat de koop niet door gaat? Zijn reactie lijkt me genoeg denk ik?

Inderdaad, ik zie het probleem ook niet eerlijk gezegd. Als ik die man was geweest zou ik er ook niet blij mee zijn als ik achteraf een bemerking op het keuringsrapport zie staan. Als het al zo belangrijk is om als bemerking te laten noteren had je het op z'n minst ook wel zelf aan de kopende partij kunnen melden. Zie het eens van de andere kant, hoe zou jij zoiets vinden?

En volgens mij heb je hier ook nog eens een schaduw account voor aangemaakt....

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:31

Brendy567 schreef:
Wij hebben deze merrie ook gekocht en daar stond geen bemerking bij klinisch rapport, wij hebben dit wel laten doen om problemen achteraf wanneer de merrie in Canada zou zijn te voorkomen. De dierenarts heeft haar goedgekeurd daar dit GEEN gebrek is, zeker niet voor de fok. Je ziet het ook amper. We hadden foto's doorgestuurd duidelijk alleen van het hoofd dus het was duidelijk te zien. Deze man heeft zelf ook bij de fokker geïnformeerd naar wat ik van de fokker vernomen heb en deze heeft ook aangegeven dat er niets aan de hand is. Het gaat er ook niet om dat hij teruggetrokken heeft maar een mailtje dat de koop niet doorgaat is toch het minste wat hij kan sturen. Ik vind het onfatsoenlijk, niets meer van je laten horen terwijl je eigenlijk het paard gekocht heb. Wij hadden helemaal niet boos hierom geweest maar om zijn manier van doen wel. En vandaar dat we zijn naam vernoemen dat wanneer iemand met hem in zee gaat er wel op voor bereid is. We zijn in alle mails zeer behulpzaam en vriendelijk geweest. Dus wij zijn tot het laatst netjes geweest.

Beetje tegenstrijdig vind je ook niet?
Ook ik vind het geen oplichting, je had het moeten vermelden.
Ook al heeft ze er geen last van en ook al is het niet erfelijk, het is er wel!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 23:03

Even als eerste, je paard verkopen zonder de beste man gesproken te hebben en gezien te hebben..apart, maar het gebeurd wel vaker. Tevens wordt hier geregeld voor gewaarschuwd.
Nu gok ik dat dit wel een serieuze koper moet zijn geweest, anders belt ie niet naar de fokker en had ie de koop zogenaamd wel door laten gaan..

Er is een bemerking op het rapport. Goedgekeurd met een bemerking? Hoe zat dat ook alweer, een paard wordt niet meer afgekeurd of goedgekeurd, alleen een advies erbij en dus een bemerking en dan is het aan de koper zelf?
In dit geval, een paard kopen zonder het te zien, mét bemerking zou ik ook niet aan beginnen hoor..valty imo niet onder de noemer oplichting.

Waar ik het wel mee eens ben is dat hij je keurig een mail had kunnen sturen..mar hij is kort en duidelijk geweest. Jammer, maar helaas...maar eerlijk is eerlijk, zou je jepaard niet veel liever bij iemand zien die je hebt ontmoet en zelf kan beslissen of het het juiste adres is?

Succes met verdere verkoop..de juiste persoon komt vast nog wel voorbij ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:24

@TS
Hoeveel mensen ik (nou ja mijn opa dan..) over de vloer heeft gehad die een paard gekocht hadden en nooit meer zijn komen opdagen? Heel veel iig.

Ik heb ook wel eens een koop gesloten en dat ze het paardje zouden komen halen.
En dan krijg je 5 min voor de afgesproken tijd een telefoontje dat ze er toch vanaf zien.
Of mensen die 3x komen kijken en dan niets meer van zich laten horen, of je staat bij de DA te wachten voor de keuring en die mensen komen niet....

De kosten van de keuring ben je wel kwijt, maar je kunt nu bij de verkoop melden dat ze klinisch is gekeurd.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:29

Je bent enkel de kosten voor keuring kwijt, wat heel gewoon is dat deze voor de verkoper komen als het paard niet wordt goedgekeurd. Je bent niet opgelicht, je hebt gewoon je paard laten keuren voor een koper, het dier heeft een bemerking, en de koper ziet (daarom?) van de koop af.

Gewoon jammer maar helaas... In het vervolg zou je ook kunnen afspreken dat de keuring altijd voor rekening van de koper komt (op papier, niet alleen mondeling). De rekening voor de keuring moet dan ook echt op naam van de koper komen, zodat duidelijk is wie er moet betalen.

robert82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:02

Enkel de kosten voor de keuring inderdaad!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:06

Angela schreef:
Je bent enkel de kosten voor keuring kwijt, wat heel gewoon is dat deze voor de verkoper komen als het paard niet wordt goedgekeurd. Je bent niet opgelicht, je hebt gewoon je paard laten keuren voor een koper, het dier heeft een bemerking, en de koper ziet (daarom?) van de koop af.

Gewoon jammer maar helaas... In het vervolg zou je ook kunnen afspreken dat de keuring altijd voor rekening van de koper komt (op papier, niet alleen mondeling). De rekening voor de keuring moet dan ook echt op naam van de koper komen, zodat duidelijk is wie er moet betalen.

Ik zou zelf met een dergelijke regeling niet akkoord gaan. Want als je een paar paarden tegenkomt die je laat keuren en die allemaal afgekeurd worden, ben je na een aantal paarden je budget wat je voor het paard in gedachten had, kwijt aan aankoopkeuringen. En nog geen paard op stal.
In mijn geval gaan de aankoopkeuringen bij goedkeuring voor mij, bij afkeuring of keuring met bemerking mooi voor de verkopende partij...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:48

Volgens mij is het de bedoeling van een oplichter dat hij er zelf (financieel) beter van wordt. Ik vraag me af in welk opzicht deze potentiele koper nu geprofiteerd heeft?

Ergo: je bent niet opgelicht. Je paard heeft een bemerking op het keuringsrapport en daarom is de koop afgezegd.