Rits inzetten bij petrie anky?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loesje_f_a

Rits inzetten bij petrie anky?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 14:47

Ik heb sinds een paar dagen de petrie anky, ik ben er over het algemeen erg tevreden over. Alleen het uittrekken is een ramp! Ben ongeveer een kwartier bezig (of langer) om mijn laarzen uit te trekken. Dus nu zat ik te denken om er een rits in te laten zetten :D
Nu vroeg ik me af wie hier ervaring mee heeft, waar je het hebt laten doen en hoe duur dat is.

Groetjes Loes

Afwezig

Re: Rits inzetten bij petrie anky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:16

Moet je even bij je schoenmaker vragen, volgens mij verschilt dat namelijk per schoenmaker.
Onthoud wel dat je laarzen ietsiepietsie wijder worden omdat die rits er tussen komt.

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:18

Ik heb ook de Petrie Anky's en ik heb om dezelfde reden een rits erin laten zetten. Ik geloof dat het mij iets van een 60 euro gekost heeft en ik heb er nog geen minuut spijt van gehad!

loesje_f_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 15:25

juleke schreef:
Ik heb ook de Petrie Anky's en ik heb om dezelfde reden een rits erin laten zetten. Ik geloof dat het mij iets van een 60 euro gekost heeft en ik heb er nog geen minuut spijt van gehad!

Fijn om te horen! heb je het gewoon bij een schoenmaker laten doen?

loesje_f_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 15:26

Annekeee schreef:
Moet je even bij je schoenmaker vragen, volgens mij verschilt dat namelijk per schoenmaker.
Onthoud wel dat je laarzen ietsiepietsie wijder worden omdat die rits er tussen komt.

Als ze wat wijder worden maakt niet heel veel uit, ze zijn nu toch aan de strakke kant :o

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:30

Als je alleen moeite hebt met uittrekken zou ik dat niet direct als eerste optie kiezen.
Je kan ze een keer laten oprekken, dat werkt ook erg goed.
Welke manier trek jij ze uit?
Als alleen een rits de optie is, kan je dat zeker bij een ''goede'' schoenmaker laten doen.
Maar zoek er één uit die het vaker gedaan heeft, dan ben je ook niet teleurgesteld met het resultaat.

Mvg, De Schoenmaker :D haha!

loesje_f_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 15:45

MiniBoots schreef:
Als je alleen moeite hebt met uittrekken zou ik dat niet direct als eerste optie kiezen.
Als alleen een rits de optie is, kan je dat zeker bij een ''goede'' schoenmaker laten doen.
Maar zoek er één uit die het vaker gedaan heeft, dan ben je ook niet teleurgesteld met het resultaat.

De laarzen zijn niet te klein, altans, de vrouw in de winkel zei dat ik echt geen maat groter moest nemen. Volgens mij kan het drunens ruiterhuis er ook ritsen inzetten. Heeft iemand daar ervaring mee??

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:50

loesje_f_a schreef:
MiniBoots schreef:

De laarzen zijn niet te klein, altans, de vrouw in de winkel zei dat ik echt geen maat groter moest nemen. Volgens mij kan het drunens ruiterhuis er ook ritsen inzetten. Heeft iemand daar ervaring mee??

Ik zei ook niet dat ze te klein zijn, meestal ligt het aan het stuk waar de voet overgaat in de schacht.
Dat kan je makkelijker wat soepeler laten maken.
Jammer dat je verder geen antwoord geeft :o Dan had ik je misschien nog een tip kunnen geven.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:52

Ik heb het toen bij de schoenmaker laten doen, was 100 euro kwijt. := En het was niet eens mooi afgewerkt.
Maar goed de prijzen verschillen ook daarin denk ik. :)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:53

Mayflower_ schreef:
Ik heb het toen bij de schoenmaker laten doen, was 100 euro kwijt. := En het was niet eens mooi afgewerkt.
Maar goed de prijzen verschillen ook daarin denk ik. :)

Ja en het resultaat ook haha!
Zoek daarom een schoenmaker die er ervaring mee heeft, dat is wel belangrijk.
Ik zelf reken 80 euro.

loesje_f_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 15:55

De laarzen zijn niet te klein, altans, de vrouw in de winkel zei dat ik echt geen maat groter moest nemen. Volgens mij kan het drunens ruiterhuis er ook ritsen inzetten. Heeft iemand daar ervaring mee??[/quote]

Ik zei ook niet dat ze te klein zijn, meestal ligt het aan het stuk waar de voet overgaat in de schacht.
Dat kan je makkelijker wat soepeler laten maken.
Jammer dat je verder geen antwoord geeft :o Dan had ik je misschien nog een tip kunnen geven.[/quote]

oww, haha vergeten :o Ik trek ze uit met een laarzenknecht. Geen idee hoe ik dat anders zou moeten doen.
het stuk waar de voet overgaat in de schacht is niet het probleem. Het is meer mijn been eruit krijgen denk ik ;)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:00

loesje_f_a schreef:
oww, haha vergeten :o Ik trek ze uit met een laarzenknecht. Geen idee hoe ik dat anders zou moeten doen.
het stuk waar de voet overgaat in de schacht is niet het probleem. Het is meer mijn been eruit krijgen denk ik ;)

Dat komt omdat je been opzet met rijden, dan word de schacht dus te krap.
Optie 1: Met plastic zakjes rijden: is niet altijd prettig ivm zweetvoeten.
Oprekken van de schacht is optie 2:goedkoop en vaak zeer effectief!
Optie 3: Ritsen zetten.

Succes!

loesje_f_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 16:13

MiniBoots schreef:
loesje_f_a schreef:

Dat komt omdat je been opzet met rijden, dan word de schacht dus te krap.
Optie 1: Met plastic zakjes rijden: is niet altijd prettig ivm zweetvoeten.
Oprekken van de schacht is optie 2:goedkoop en vaak zeer effectief!
Optie 3: Ritsen zetten.

Succes!

Dankje! maar wordt die schacht niet al wat wijder door het inlopen?? want anders zit ik dalijk met te grote laarzen.

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:17

Ik heb pas ook ritsen in mn petrie's laten zetten, en ben er echt super blij mee! Koste mij €44,00 bij van Rijs in zevenhuizen.

loesje_f_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 16:22

KenJeMe schreef:
Ik heb pas ook ritsen in mn petrie's laten zetten, en ben er echt super blij mee! Koste mij €44,00 bij van Rijs in zevenhuizen.

Okee, helaas is zevenhuizen een beetje ver voor mij |(

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:26

loesje_f_a schreef:
Dankje! maar wordt die schacht niet al wat wijder door het inlopen?? want anders zit ik dalijk met te grote laarzen.

Dan optie 4: Inlopen :D

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:30

Ik heb ook 2 paar petrie anky,s en bij mij zijn de schachten wat wijder geworden door het inlopen.

loesje_f_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 16:35

haha, dan wordt het inlopen idd.
hebben meer mensen dat probleem gehad dat de laarzen moeilijk uitgaan in het begin??

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:38

Schacht wijder inlopen heeft zeer weinig effect, kom te weinig spanning op en geen beweging.
Dan zou ik toch kiezen voor het oprekken, hoeft niet gelijk voluit, kan ook eerst een klein beetje enz. tot het goed zit.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:44

rits inzetten kan opzich wel. ik heb nieuwe ritsen in mijn petrie olympics laten zetten bij de plaatselijke schoenmaker, supernetjes gedaan had 3 jaar garantie erop en was 27 euro kwijt voor 2 nieuwe ritsen :)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 16:49

chivaldi schreef:
rits inzetten kan opzich wel. ik heb nieuwe ritsen in mijn petrie olympics laten zetten bij de plaatselijke schoenmaker, supernetjes gedaan had 3 jaar garantie erop en was 27 euro kwijt voor 2 nieuwe ritsen :)

:wow: B-) Zo dat is goedkoop, waar woon jij :D
Eén rits vervangen in een rijlaars kost bij mij al 27,50 :$

loesje_f_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 17:35

als je de laarzen laat oprekken, kan je dat dan zien? en hoe duur is dat ongeveer?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:44

Als het volledig leder is zie je daar niks van.
En je kan beetje bij beetje doen, totdat het goed zit.
Kost wel wat meer tijd, maar dat is wel het veiligst.
Bij mij kost het 10,- Dus het zal in de richting zijn.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:24

in zeeuws vlaanderen :D oprekken betaalde ik 5 euro en nee zie je niks van was bij mij in uurtje klaar wat dat betreft ben ik super tevreden met mijn schoenmaker

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 19:44

chivaldi schreef:
in zeeuws vlaanderen :D oprekken betaalde ik 5 euro en nee zie je niks van was bij mij in uurtje klaar wat dat betreft ben ik super tevreden met mijn schoenmaker

Oprekken in een uur??
Apart, met onze oprekmachine's moeten ze er wel een paar uur opstaan wil je resultaat hebben en behouden.
Zo hoor je nog eens wat :D