Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
).
Daarom niet 1 van de 2 genoemden, maar zeg maar een kruising .. Wat kleiner dan de Haf, maar wel rond die leeftijd .. Er zijn er genoeg op de markt denk ik
Persoonlijk zou ik de pony nooit verkopen (heb ik met die van mij ook niet gedaan, daar ben ik ook gaan zoeken) maar het plezier & de veiligheid van je dochter staat natuurlijk voorop
Er is voldoende te koop.
) maar hij moet wel in orde zijn, dus geen doorgezakte koot zoals die bonte.
indriss schreef:Ik zou de pony eerlijk gezegd wegdoen. Je wil natuurlijk niet riskeren dat er ongelukken gaan gebeuren.
Verder weet ik uit eigen ervaring (ik ben instructrice op een manege) dat een negatieve ervaring, zoals een pijnlijke
val bij jonge kinderen vaak ertoe leidt dat ze het plezier in het rijden verliezen, of echt angstig worden
en daardoor stoppen. Dit zou natuurlijk heel jammer zijn.
Persoonlijk vind ik een 4-jarige ook veel te jeugdig, maar goed. Vind het alleen raar dat je enige opties
die ponies zijn die je noemt. Je kunt deze toch gewoon verkopen en op je gemak op zoek gaan
naar een kwaliteitsvolle ervaren pony?
tamary schreef:Alleen met een jong kind is zo'n pony op zichzelf aangewezen voor zijn veiligheid. Pony kan zich dan niet veilig voelen en gaat in paniek rennen of stilstaan. Hierop moet je specifiek gaan trainen ipv pony menselijke motieven aanmeten en die schuld geven van het teruggeworpen zijn op overlevingsinstinct.
Waves schreef:Ik zou deze pony verkopen. Jammer voor de pony en niet handig dat jullie zo'n jonkie gekocht hebben maar goed, gedane zaken nemen geen keer en dit is niks.![]()
En ik zou niet ruilen voor de bonte want waarom zou je voor een pony gaan waar iets aan mankeert?Er is voldoende te koop.
En ik zou ook zeker niet gaan voor de haflinger. In mijn ervaring zijn 99% van de haflingers sterk en eigengereid. Niks voor een 7 jarige. Ik zou gewoon met je dochter op zoek gaan naar een wat oudere pony waar ze een klik mee heeft en die echt betrouwbaar is. Iets mindere gangen maakt dan niet uit (ik bedoel, wat ben je van plan met die pony? Moet ie aan de olympische spelen meedoen?) maar hij moet wel in orde zijn, dus geen doorgezakte koot zoals die bonte.
Kijk of je een leuke manegepony een paar mooie jaren kan geven of zoek gewoon rustig verder. Neem de tijd.
[***] schreef:Ruime ervaring voor een 17-jarige is relatief natuurlijk ... En verder denk ik niet dat je kan verwachten dat iemand die er eens even op rijdt alles meteen opgelost krijgt ...
Daarom dat ik ook heb gezegd dat in deze situatie het voor jou dochtertje beter is om een andere pony te nemen ... Maar verder heb ik er mijn eigen ideeën bij zeg maar en reageer ik gewoon op de dingen die nog geplaatst worden
rachel_j schreef:waarom had hij dat in het begin dan niet?