Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sjolvir schreef:Ligt aan het paard, lijkt me..
Sommige kan je zo verkassen en zijn gewend op concoursen te gaan en in vreemde omgeving te komen.
Anderen moeten echt even wennen.
Ik begrijp namelijk uit je post dat het gaat om een paard dat je net gekocht hebt?
Mijn laatst gekochte paard heb ik op vrijdag gehaald.
Kwam op stal, keek naar zijn buren en besloot dat het kuil dat er lag vele malen intressanter was.
Zaterdag mee gewandeld..
Zondag gereden (had ook totaal geen andere keus, alles was kats bevroren, moest dus wel rijden, of wandelen.)
Maar zoals al gezegd, kijk naar het paard.
Komt hij bij andere paarden in de wei?
Daar zou ik dan in ieder geval extra aandacht aan besteden, voordat ze de nieuweling meteen aan gruzels slaan, of hij hun...
truus1970 schreef:vergis je niet in een kleine shetlander. lijf is klein, maar karakter kan een ongelofelijke grote bek hebben en toch de tiran uithangen.

Chaos schreef:Ik doe nooit te moeilijk. 2 dagen max. wennen en dan gaan met die banaan.
Ze lopen ook op les en concours op ander terrein.
En toen had ik echt zoiets van ja die voelt zich thuis. 't hangt gewoon van het paard af, sommigen moeten niet te veel doen, deze heeft een werk instelling, wil lekker naar buiten, liefst in de groep, km's maken... Chaos schreef:Horsetopshop: Ja nou en.
Die zijn er op concours ook. (nieuwe paarden, andere mensen, andere omgeving).
Chaos schreef:Paarden leren elkaar niet kennen tijdens je training hoor, maar op het land.
En daarom is op concours geen vergelijking. En heeft ook helemaal niks met de situatie van TS te maken.