:He,
Cindy is nu ook nog eens een hoefijzer kwijt.. Bas komt Maandag.
En vervelend dat ze was.. Ik ging even met haar stappen aan de hand, dus wilde ik het hoofdstel indoen en dat doe ik dus door eerst de teugels om de hals te doen. en later die teugels eraf te halen. Dus dat doe ik. springt Cindy ineens naar achter.. teugels kapot.
en ja.. dan heeft Cindy de vrije loop dus zij wilde het bos inlopen. Maar toen heb ik snel wat brokjes gepakt en het halstertouw achter mijn rug gedaan zodat ze dat niet zag. snel dus dat halstertouw om haar hals gedaan en meegenomen naar binnen. Toen zag ik pas dat ze een ijzer kwijt was en dus deed ik haar het halster om en liep ik ermee naar opa. opa zei: zet haar maar in de stal en bel Bas maar even.. dus ik wil naar de stal lopen. Gaat Cindy ineens het halstertouw uit mijn handen rukken om gras te eten en ook nog naar mij trappen.. Ik zag de hoeven ineens aankomen. (zelf weet ik nu niet of ze mij geraakt heeft.. Ik voelde wel wat pijn aan mijn arm maar dat trok weg..) Dus ik ALWEER brokjes gepakt en toen liet ze zich makkelijk pakken. daarna Weer naar binnen gelopen. Weer hoofdstel ingedaan. Halstertouw van mijn andere paard Zolar erbij bijgepakt. die aan het bit gedaan. andere halstertouw ook aan het bit gedaan en achter de oren langs. als ik daar een beetje druk op zet dan lijkt het net alsof ik aan de teugels trek en daar reageert ze dus beter. Weer naar huis van opa en oma gelopen en terug naar de stal. ik had ook een klein zweepje meegenomen. daarna terug naar de stal gelopen Zonder problemen. Misschien komt dit probleem omdat ik haar na het rijden vaker heb laten grazen aan de hand. Dat ga ik dus ook niet meer doen... Dat ze het maar leert.. Maarja.. ik zou er ook gek va worden als ik de hele dag naast een heerlijke wei vol met hoog gras moest staan.. en dan grijpt Cindy haar kans. Toen ze weer in de stal stond was ze weer verschrikkelijk aan het hoesten.. Maandag bellen we misschien de Veearts toch even.. Ik heb weer eens een PECHDAG..
Maarja.. volgens mij is het nu wel opgelost en ze liet zich gelukkig ook goed pakken.. Zomer in de kop.. haha
Wat moet ik nu toch doen??
Ik had haar ook flink op haar donder gegeven, maar neit door te slaan natuurlijk.. en de brokken waren alleen om te lokken!!
Cindylaika
Ik weet niet wat jij verstaat onder grondwerk en of je daar ook les in krijgt, zo ja hoelang al?