daffodil schreef:Idefix, ik snap je frustratie maar je laatste zin vind ik onnodig......
Boras, ja precies dat is ook vreemd. Je wordt echt letterlijk losgelaten en daar kun je gebruik maar ook misbruik van maken....
Tja, ik vond het niet frustratie, ik vond het gewoon onsportief. Dan is dat echt de enige conclusie die ik kan trekken. Ik ben hem daarna nog een keer tegengekomen en heel frappant was ook bij hem een bepaalde bloedlijn respectievelijk 1, 2 en 3 en ik hoorde het secretariaat al mompelen: Dat was eens en nooit weer deze jury.
Inderdaad is meer variatie ook niet overbodig en ook mag je je afvragen met wat voor 'kop' de jury in die auto gaat zitten. Gaat ie zitten muggenziften of is ie gewoon positief? Ik vind dat daar ook heel veel verschil in zit. Op onze vereniging loopt een man van in de 80 die met veel plezier de L jureert. Laat hem zijn babbel doen en je komt met winst thuis.
Natuurlijk moet het niet zo zijn dat je je punten altijd kado krijgt, maar als je dan zo'n zifter hebt die hoogstens een 7 geeft, dan kom je toch minder blij van een wedstrijd af. Ik zeg dit overigens niet als wedstrijdruiter, ik ben al gestopt. Ik zeg dit n.a.v. de tellijsten van de concoursen van andere ruiters. Ik heb dus van alle jury's alle protocollen gezien en a.d.h.v. van de lijsten kon je zien of ie het een ruiter gunde of juist niet. Sommige jury's willen gewoon echt niet punten.