hoe doet iedereen dat toch

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

boko1999

hoe doet iedereen dat toch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 21:07

hoe doet iedereen dat toch; een pony kopen?
betaalt idereen het zelf, of doen hun ouders dat?
nou mijn ouders willen het niet betalen hoor! |(

Anoniem

Re: hoe doet iedereen dat toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:11

Ik deed het door jaren te wachten & te dromen, en zodra ik (vast) werk had heb ik er zelf 1 gekocht. Dus ik betaal alles zelf :j Vind ik ook veel leuker .. Door zolang te wachten heb ik gemerkt dat het echt iets is wat ik wilde (en niet zomaar een bevlieging) en doordat ik alles zelf betaal heb ik ook alles zelf onder controle en in de hand en is hij ook echt, echt, echt van mij ;)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:13

Door het zelf te betalen. Mijn ouders konden het ook niet betalen hoe graag ze dat ook wilden. Ik had er ook begrip voor, het is nou eenmaal erg duur.

Maartenn

Ik heb het grootste deel van mijn paard zelf betaald, de rest hebben mijn ouders betaald. :)

elliecuijk

dat geld ook voor mij.ik wil zelf alles kunnen betalen en niet afhankelijk zijn van iemand anders.

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:14

Ik wou vroeger al een paardje maar toen was ik gestopt met rijden. 2 jaar geleden verhuisden we en kregen we heel veel land bij ons huis.. tsja dan begint het toch weer te kriebelen! Toen heb ik een shet aangeschaft (zelf gekocht) waar ik helemaal gek mee ben! Ook was ik weer begonnen met rijden en heb ik mijn moeder ook aangestoken met het paardenvirus en nu heb ik een lieve d-pony (deels gekregen) waarmee ik door de bossen cross! :)

kraakte

vroeger altijd verzorigpony's gehad en op mijn 23e eindelijk een eigen pony aan kunnen schaffen! gewoon omdat ik het nu zelf kon bekostigen en omdat ik het nog steeds graag wilde. ik ben het met [***] eens, dan heb je er zoveel meer plezier van omdat jij hem helemaal zelf betaald hebt en alles :)

DeSa

Hard sparen en zelf een pony kopen. Ik wilde vanaf mijn 14e al een eigen pony. Heb 4 jaar moeten wachten tot ik eindelijk ZELF een pony mocht kopen. Heb er toen nog een shet bij gekregen van mijn vader :)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:16

Meid je bent pas 11 jaar. Jou tijd komt echt nog wel :) Ik heb ook aardig moeten wachten want toen ik mijn paard kreeg was het een veulentje en kon ik er nog 3 jaar niks mee (wel mee poetsen etc. natuurlijk maar niet meer rijden of mennen of aan het werk zetten).
Geloof me .. ooit op een dag krijg je (als je het dan nog wil) echt wel een eigen paard. Is een verzorgpaard niet iets voor jou op dit moment?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:18

Eerst op de manege mijn best doen, dan bij de verzorgpony's nog harder mijn best doen, school met de hakken over de sloot halen, werken, en dan van die centjes een eigen knolles gekocht. :j

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:19

Ik had het geluk dat mijn oom een 2,5 jarige haflinger merrie had gekocht puur hobbymatig. Helaas was er niemand uit de familie die interesse had om de pony te beleren/rijden. Ik heb toen mijn ouders en oom om gepraat. Een half jaar later hebben we haar opgehaald (mijn moeder had mijn vader omgepraat). De haflinger is toen naar dezelfde stal gekomen waar ik voorheen al reed. Nu ongeveer 8 jaar later ben ik nog steeds erg blij met mijn haflinger. Snap dat het voor veel mensen gewoon te duur is. Als ik zelf een pony/paard had moeten aanschaffen had ik dat niet kunnen betalen.
Ik heb later nog de mogelijkheid gehad van mijn vader om over te stappen naar een kwpn merrie maar heb het bij mijn haflinger gehouden, goed is goed :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:22

Ik had het geluk als kind op een boerderij te wonen. Daar hadden we wat pony's lopen.
Dus ik kon als meisje van ongeveer 6 jaar al leren rijden.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:26

ik heb jarenlang altijd op manege's gereden en ruim 5 jaar geleden een paard gekocht. Wel betaald door mijn echtgenoot. Maar onderhoud en extra kosten moet ik zelf betalen.
Begin van dit jaar kregen we een arabier aangeboden onder interessante voorwaarden. Die heeft mijn dochter (van 20) zelf betaald en ook voor het onderhoud moet ze zelf zorgen. Extra kosten wil ik nog wel eens voorschieten (lees: sponseren) , maar voor de rest (hoefijzers, dekjes, enzovoort)moet ze zelf zorgen. Daardoor heeft ze nu ook 2 banen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:26

Het geeft zo veel meer voldoening om van je eigengespaarde geld je eerste paard te kopen. Ik heb jarenlang hard gespaard, van kinds af aan, en kon op mijn 18e mijn eerste eigen pony kopen. En dat was toen nog een driejarige, onbeleerde pony zonder papieren, dus ook met dito prijs. Zelf gekocht, zelf onderhouden en zelf voor gezorgd.

Mijn ouders hebben niks, maar dan ook helemaal niks, met paarden :n Manegelessen betalen ging nog, maar een paard voor me kopen? Nooit. En dat vind ik achteraf helemaal niet erg :)

Er moet ook wat te dromen blijven hè ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:48

Ofwel veel geluk ofwel zoals de meesten lang wachten en hard werken..

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:50

Zelf betalen, me moeder helpt wel een beetje.

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:16

Sommige mensen werken jaren en geven dat geld aan niks anders uit, niet stappen, niet drinken, geen eten kopen in de schoolkantine, al je verjaardagsgeld sparen, geen concerten, geen auto, enz... Uiteindelijk kom je er dan wel, mij is het ook op eigen kracht gelukt ;) Mijn ouders zouden het nog niet voor me kunnen betalen als ze het zouden willen, dus ik moest het wel zelf doen, en dat is dus meer dan gelukt, heb zelfs meer dan 1 paard ;)

Loes000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:30

ik heb het enorm grote geluk gehad dat mijn ouders ook altijd in de paardensport hebben gezeten (en nog zitten). ik was 2 toen ik mijn eerste eigen pony kreeg (een kleine shet).
tot nu toe nog nooit zelf een paard/pony gekocht,
Van mijn ouders krijg ik mijn paardrijkleren (rijbroek, cap, rijjas enz)
en voor de paarden. per paard: dekens (1 vliegendeken, 1 zweetdeken, 1 regendeken/winterdeken) en heb ik 2 dekjes gekregen, verder een paar peesbeschermers/strijklapen, poetsspullen, zadel/hoofdstel/bijzetteugels enz., halster/touw ook de wormenkuren en inentingen en 't voer/hooi/stro enzo betalen hun.
Maar wil ik een leuk 2de halster hebben, dan zegt m'n moeder: betaal je maar mooi zelf. of wil ik wat anders nieuws voor m'n paard; moet ik zelf betalen.
we hebben thuis land/stallen dus huur hoeven we niet te betalen ergens voor.
Maar mijn ouders hebben een grote strenge voorwaarden voor mij en m'n zus (die dezelfde regels qua paardrijden heeft)
School gaat ALTIJD voor, wij hebben nooit een excuus dat huiswerk niet af is of dat er niet geleerd is; want dan heb ik thuis een probleem.
ook als ik een onvoldoende haal, als ik niet geleerd heb, heb ik een probleem thuis. komen ze er achter dat ik m'n paarden voor school laat gaan; dan is het gewoon straf. of een week niet naar rijles mogen, of niet mee op wedstrijd, niet mee op (grote) buitenrit enz.
en mijn ouders hebben ook gezegd: jij wilt paardrijden, jij wilt ook paarden dus verzorg je ze ook.
dus dat houdt in: de hele winter om 6 uur op, om de paarden al 's ochtends mee beweging te geven,
altijd mee uitmesten en voeren. m'n eigen paarden zelf beweging geven.
(wel heb ik met m'n moeder de afspraak als ik moet leren en m'n paard moet beweging hebben ofzo dan zorgt die ervoor dat hij beweging heeft; maar ze rijdt hem niet voor me)

Sommige mensen hier in de buurt die denken wel eens dat ik alles voor m'n paarden krijg, nou echt niet hoor. en dat ik nooit hoef uit te mesten, nooit vroeg op hoef voor m'n paard.
dus écht niet, ik moet ook 3x per week mesten, ik voer ook elke dag mee...
het is niet luieren paardrijden.;)

(beetje lang verhaal geworden, maar hoop dat 't beetje duidelijk is)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:33

Balen hè TS, dat je ouders geen pony voor je willen kopen. Ik had dit verlangen vroeger zo sterk, dat ik het bijna niet kon verdragen. Dat mijn ouders toch maar niet snapten hoe belangrijk een pony voor mij was!
Nu, zo'n dertig jaar later, heb ik dan mijn eigen paard. Ik heb gewerkt, ik heb gespaard, en eindelijk, toen was het zover.

Achteraf ben ik wel blij dat ik vroeger geen eigen pony kreeg. Ik had anders ook wel heel veel gemist, omdat een eigen pony gewoon zo verschrikkelijk veel tijd kost. En in die tijd heb ik allemaal leuke dingen kunnen doen.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:36

Ik heb het geluk dat mijn ouders ook paardenliefhebbers zijn. Ik 'deelde' vroeger de pony's met mijn stiefvader, ik reed ze en hij mende met ze. Twee jaar geleden kreeg ik mijn eerste echte eigen paard. Mijn ouders betalen de stalling, verder betaal ik hem zelf :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:27

Wij hebben geen kinderen, wij hebben paarden.............

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 00:46

Ik heb mijn eerste paardje gekocht voor 500 euro, een oude manegepony. Het onderhoud betaalden we zelf, ze stond bij ons aan huis. Ze is ondertussen door ouderdom overleden (laten inslapen). Paard 2 gekocht voor 2500 euro, ook aan huis gehad. Is ondertussen voor heel weinig verkocht (goed thuis was veel belangrijker als de prijs). Mijn 3e paardje is gekomen toen mijn 1e pony overleed. Gekregen, dus voor niks, van hem hebben we nog altijd veel plezier. 4e paardje is gekomen om 3e paardje gezelschap te houden na verkoop van 2e paard. Het was eigenlijk voor tijdelijk tot ik een ander paard gevonden had, maar hij mag blijven. 5e paard is mijn droompaard, is nu ongeveer een maand van mij. We hebben nu dus 3 paarden, en betalen alles daarvoor zelf. Ja, het kost wat, maar ik heb het er graag voor over (dan maar niet uit eten).

Mijn eerste paardje kocht ik trouwens toen ik al met mijn man (destijds vriend) samen woonde, en dus uit huis was.

boko1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 08:02

Susyb schreef:
Meid je bent pas 11 jaar. Jou tijd komt echt nog wel :) Ik heb ook aardig moeten wachten want toen ik mijn paard kreeg was het een veulentje en kon ik er nog 3 jaar niks mee (wel mee poetsen etc. natuurlijk maar niet meer rijden of mennen of aan het werk zetten).
Geloof me .. ooit op een dag krijg je (als je het dan nog wil) echt wel een eigen paard. Is een verzorgpaard niet iets voor jou op dit moment?

ik wil ook een verzorgpaard, alleen ik moet er van m'n moeder zelf naar toe gaan, en alles is zo ver weg |(

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:05

Ik heb de aanschaf van mijn paard zelf betaalt, mijn ouders het zadel. De stalling betaal ik elke maand zelf. Ik heb 2 baantjes.

Ben 16 trouwens :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:06

heb mijn pony`s ook zelf moeten betalen. heb jaren op een manege gereden en toen ik samenwoonde hebben we een shettie aangeschaft. toen kwam nummer twee na nummer drie is de eerste verkocht omdat hij niet met mannen en mijn veulen overweg kon ,en ik laat mijn beessies niet lens schoppen en ook mijn partner niet. toen we een behoorlijke wei hadden, ben ik een haflinger gaan kopen. dus nu twee shetten en een haflinger.