Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kunnen jullie niet in contact komen met haar? Renslover schreef:Maar stel nou dat dat vorige meisje idd zo onvoorzichtig was en dat de pony daardoor is gaan steigeren, dus niet door vrijheidsdressuur?
Urko schreef:Hier hoef je toch niet over na te denken! Ik zou hem niet afstraffen, want dit paard heeft duidelijk geleerd dat vinger de lucht in betekend dat hij moet steigeren, dus als je hem gaat afstraffen is dat echt hartstikke onduidelijk en oneerlijk tegen over het paard.
H_Nalanta schreef:Urko schreef:Hier hoef je toch niet over na te denken! Ik zou hem niet afstraffen, want dit paard heeft duidelijk geleerd dat vinger de lucht in betekend dat hij moet steigeren, dus als je hem gaat afstraffen is dat echt hartstikke onduidelijk en oneerlijk tegen over het paard.
Ja dat is zo maar ongewenst steigeren is gewoon enorm gevaarlijk. Wat als er een x een klein kind meekomt?
3x afstraffen op een goede manier en paard doet 't niet meer. Ja, oneerlijk tegenover het paard maargoed, dan maar even oneerlijk zijn dan een paard hebben die ongewenst steigert.

H_Nalanta schreef:Ja, het is oneerlijk tegenover het paard maar dat is de schuld van dat meisje. Mensen zouden eens na moeten gaan denken voordat ze een dier iets aanleren.
Vinger opsteken is inderdaad iets wat je dan niet meer zou kunnen doen maar wat als er een x een kind het dier wil aaien.. Hand omhoog.. paard steigert.. Ik wil niet weten wat er dan gebeurd.
TS zit op paard, iemand zwaait naar haar of steekt hand naar haar op, paard steigert en slaat achterover.. Ik wil de gevolgen dan niet zien.. Misschien even oneerlijk tegenover het paard maar wel een stuk veiliger voor de omgeving, zeker als het paard later misschien nog een keer doorverkocht gaat worden aan een jong kind.
H_Nalanta schreef:Ja dat is zo maar ongewenst steigeren is gewoon enorm gevaarlijk. Wat als er een x een klein kind meekomt?
3x afstraffen op een goede manier en paard doet 't niet meer. Ja, oneerlijk tegenover het paard maargoed, dan maar even oneerlijk zijn dan een paard hebben die ongewenst steigert.
veel mensen willen dat! en het is echt leuk!,