kan ik paard kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joy1996

kan ik paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 18:51

Hoi,

Ik wil al heel lang paard kopen maar mijn ouders zeggen dat het te duur is,
dus ik wil weten hoeveel ik dan aan geld nodig zou hebben.
En ik woon in Delft dus wat is daar de prijs ongeveer om je paard neer te zetten.
Ik heb gehoord van stal Poot (mag ik eigenlijk niet vragen :o ) maar wat zouden daar de kosten dan zijn.
Ik hoef niet zoveel luxe ofzo.
Van mij mag hij dan ook in het weiland staan enzo.

Dus wat denken jullie?

kleinvosjeJarig

Re: kan ik paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:53

Tja, met een paard alleen ben je er niet, denk ook aan zadel en hoofdstel, andere benodigdheden zoals dekens, borstels etc, dierenarts kosten, hoefsmid, etcetera. Gezien het feit dat je nog maar 14 jaar bent, en je ouders nu al zeggen dat het te duur is, denk ik niet dat je een paard kunt kopen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:54

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 18:59

Tja het is ook wel duur...
Maar als ik 100 euro kan uitgeven en mijn ouders ook wel
100 tot 150 willen betalen zou het dan wel lukken?
Misschien kan ik een bijrijdster regelen of iemand die het paard
dan voor 2 of 3 dagen in de week least en die moet dan betalen ofzo.?
Dan is dat samen ongeveer: 250-300 euro

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 19:00

oh ja en die stal Poot hoeveel zou die dan ook alweer kosten? :o

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:03

Iemand vinden om te leasen zou ik niet op rekenen, als je te weinig geld hebt zou ik gewoon nog wachten.

nanoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:08

inderdaad wachten, zeker als je ouders het te duur vinden... heb je zelf iets van een baantje ofzo? als je dat hebt, heb je in ieder geval een constante bron van inkomsten maarja de hoefsmid en de dierenarts komen ook niet voor niks..

jose67

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:09

het ligt er helemaal aan wat je verwacht van een stalling, maar hou er wel rekening mee dat het niet alleen de aanschaf is van een paardje, maar ook de voeding, dierenarts,hoefsmid, tandarts ( ook belangrijk) en idd de overige spullen, zadel, hoofdstel, dekens enz enz.
je moet ongeveer gemiddeld uitgaan van 200/300 euro per maand. Ik weet niet of je dat zelf kan betalen???
vraag ook eens in je omgeving bij je vriendinnen enzo, of anders is het misschien een idee om een paard te leasen bij een manege, dat is wel goedkoper.

succes

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:22

een leaser vinden is moeilijk en wat als deze persoon na 2 maanden stopt?

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:30

joytje333 schreef:
Tja het is ook wel duur...
Maar als ik 100 euro kan uitgeven en mijn ouders ook wel
100 tot 150 willen betalen zou het dan wel lukken?
Misschien kan ik een bijrijdster regelen of iemand die het paard
dan voor 2 of 3 dagen in de week least en die moet dan betalen ofzo.?
Dan is dat samen ongeveer: 250-300 euro

De bedragen die je noemt, zijn dat eenmalige bedragen?

Weet je, ik denk dat je beter een leuke verzorgpony kunt zoeken waar je een paar keer per week op mag rijden. Wel de lusten, maar niet de lasten.

Zoraida_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:32

Ben het wel eens met kleinvosje.
Want als je paard ziek word, wie betaald dat dan?

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:34

Kan je een paard kopen: vast wel. Kan je ook de onderhoudskosten en de andere bijkomende kosten betalen, wanneer je paard bijvoorbeeld een dierenarts nodig heeft? Ik betwijfel het, in ieder geval niet zelfstandig. Bovendien gaat er echt heel veel tijd inzitten en als je al voorstelt om een bijrijdster te zoeken, denk ik dat je beter op zoek kunt gaan naar een verzorgpony. Je gaat dan een erg leuke tijd tegemoet, waarbij je vragen kunt stellen aan de eigenaar wanneer je ergens onzeker over bent. Je zal enorm veel leren en het kost je niks (tenzij je een bijdrage moet betalen). En dan, met aaaalllle kennis die je hebt opgedaan, kan je later aan een eigen paard beginnen, met een realistisch idee van hoe en wat ;) Veel succes.

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 19:38

neee... dat zijn bedragen die ik in de maand heb dus ik kan 100 euro i.d. maand betalen en me ouders dan 100-150 i.d. maand
Anders zou het echt niet lukken en ik heb idd al lang naar een verzorgpaard gezocht maar ik kan er gewoon geen een vinden en op de manege waar ik rijd kan ik dan wel een paard lease en dan moet ik ook heel veel betalen maar dan rijd hij ook gewoon mee met de manegelessen en dat wil ik niet.
Dus ja...
Zou ik dan ergens een paard kunnen lease en dan zelf kunnen kiezen waar hij komt te staan of niet?
of in ieder geval in welke stad/omgeving?

Maar weet iemand hoe duur stal Poot is per maand????

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:40

Wacht even hoor, je wilt wel een eigen paard en dan iemand erbij die hem least, maar je wilt niet een paard zelf leasen omdat er dan ook iemand anders of manegeklanten op rijden?

Er zijn wel mensen die hun paard te lease aanbieden, maar bedenk wel dat als je gaat leasen je niet alleen stalkosten hebt, maar ook de lease kosten. En dat heb je bij een manege weer niet...

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:42

Dat moet je toch echt bij stal Poot zelf gaan vragen, die kunnen je vertellen wat je zou moeten betalen en wat daarbij inbegrepen zit. Zit voer/bodembedekking/ binnen- en buiten zetten/uitmesten ook in de prijs of moet je dat er zelf bij halen. Als je een paard leased mag je niet altijd bepalen waar deze komt te staan. Ik heb na een jaar zoeken ook een verzorgpaard gevonden en er staat vast wel 1 in de buurt of misschien even wat verder weg. Je kan proberen een advertentie op Bokt te zetten.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:42

250 euro in de maand standaard ga je het niet van redden denk ik in de omgeving van Delft. Hebben je ouders een spaarpotje van een paar duizend euro mocht het nodig zijn voor dierenartskosten?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:43

Waarom neem je zelf geen contact op met die stal? Dan weet je direct wat het kost, en of er uberhaupt wel plek is.

Met 200 a 250 euro in de maand ga je er echt niet komen. Je zou ook af en toe les moeten nemen, er komen nog dierenartskosten om de hoek (de reguliere als entingen) en wellicht nog overwachte kosten ivm kreupelheden. Daarnaast moet je paard naar de hoefsmid, heeft het wellicht af en toe nieuwe dekens nodig, en ga zo maar door. Dan is je budget echt te weinig, aangezien zelfs een goedkope stalling vaak al 200 euro in de maand kost.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:44

Ik zou er niet aan beginnen, wij kunnen ook wel die 200 euro in de maand kwijt maar ik neem geen paard omdat we de onverwachtse kosten niet zomaar kunnen ophoesten op het moment. Als je nu al 'moeilijk' moet doen om de kosten zou ik er dus echt niet aan beginnen als ik jou was, de kans dat je je paard dan met spoed weer weg moet doen is gigantisch groot... bedenk je eens hoe erg dat zou zijn, en waar wil je het geld voor het dier zelf wegtoveren? Net als alle andere bijkomstigheden, je krijgt niet zo snel een deal als met een barbie paard dat er alles bij zit. En bedenk je ook dat jou ouders straks ook met de kosten zitten van een studerend kind, of je moet bij de McDonalds willen werken als hamburger-flipper of frietjes-schudder.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:45

Zoek een verzorgpaard, leer daar veel van. wacht tot je ouder bent en zelfs een baantje hebt.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:45

ik hoorde vandaag dit op stal: ''Een paard kopen is meestal niet duur, maar het onderhouden wel'' En daar ben ik het mee eens! Denk eens dat een paard een kuddedier is en kan dus moeilijk alleen leven. En je paard moet ook nog ontwormt, spuit, krijgen, ook de hoefsmid moet ook nog om de 6 á 8 weken komen. Daarin tegen moet je paard ook nog voer, hooi, stro, en natuurlijk een stal. En dan ook nog een zadel, hoofdstel, dekje, enz. Dus als je ouders niet mee willen betalen dan zou ik het niet doen. Of je moet een paar jaar sparen, maar dan geld dit bovenstaande verhaaltje nog!

En zoek een leuke verzorgpony, vaak nog het leukst!

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 19:46

kiichi:
Ja vind ik wel een goed idee maar ik ben al een half jaar op zoek naar verzorgpaard.
En nog steeds niet gevonden...
Ik heb hier op bokt advertentie, op marktplaats en op marktnet.
Ik kijk ook elke dag of er nieuwe advertentie's staan maar kan echt niet vinden.
Ja toen ik net een advertentie op bokt had staan was er een heel leuk arabiertje wat ik zou mogen verzorgen en bijrijden maar die was 3 kwartier vanaf mijn huis rijden.
Dat ging helaas niet ddor.
Sindsdien heb ik nooit meer een reactie gehad :(
Zou dus niet weten hoe ik aan een verzorgpaardje moet komen?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:48

Hang eens een kaartje op in de plaatselijke supermarkten, en hang op iedere pensionstal in de omgeving een advertentie :j

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 19:49

Geduld is een schone zaak meisje, ik heb ook jaren lang geduld gehad. Pas op mijn 30e genoeg financiele ruimte en tijd om aan een paard te beginnen...

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:01

Tja, het lijkt mij niet verstandig om aan een paard te beginnen als je net genoeg bij elkaar kan schrapen om de stal te betalen. Wat doe je als je paard kreupel wordt en er een dierenarts bij moet komen? Die kosten ook een hoop hoor. Ikzelf was het afgelopen jaar zo'n € 7500,- euro kwijt aan medische kosten en er zit nog meer aan te komen.. :( Je kan hem ook voor een flink bedrag per maand verzekeren, maar dan komt er vaak per behandeling nog een bedrag aan eigen risico bij. Ik zou als ik jou was toch verder zoeken naar een leuke verzorgpony en heel goed je best doen op school, zodat je later als je een goeie baan hebt een heeeel leuk paard voor jezelf kunt kopen (en onderhouden) :(:)

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 20:01

Lessen doe ik al 1 keer per week dus dat is geen probleem mischien kan ik dan bij mijn huidige manege stoppen en op die stal waar ik dan mijn paard zou gaan zetten meestal krijg je dan toch korting zou je de lessen halen voor :130 euro per maand?
Zou dit kunnen:
pension:100
voeding: 40
lessen:100
hoefsmit:20
tandarts:20
opzijleggen voor dierenarts:50

Dit zijn allemaal maandelijkse kosten en NIET de aanschaf.
Deze kosten zou ik kunnen halen, zou het dan lukken?