Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tamary schreef:amies100 schreef:Ik heb mijn hengst laatst laten castreren en de dierenarts heeft geen aantekening gemaakt in het paspoort, durf niet te zeggen of dit verplicht is...
Als je wil starten kan je in de problemen komen, omdat je niet zomaar met een hengst in alle klasses dressuur mag starten.
Tenminste dit was bij mij zusje zo.Divine schreef:Het is niet de DA die in je paspoort mag zetten dat ie een ruin is. Officieel hoort de paspoort-uitgevende instantie dat te doen. Zij zetten er dan een stempel bij van de desbetreffende instantie.
Jet schreef:Volgens mij mogen officieel alleen de paspoortuitgevende instanties wijzigingen in het paspoort aanbrengen en is je paspoort anders ongeldig... Ik zou contact opnemen met de instantie die het paspoort van jouw ruin heeft uitgegeven en hun vragen hoe je het om kan laten zetten van hengst naar ruin.
edit: ik zie dat Divine hetzelfde zegt. Misschien hebben ze wel een verklaring van een door hun erkende DA erbij nodig.
Sil_Bill schreef:Hoihoi,
Diagnose was klophengst, dus niet vruchtbaar gelukkig.Maar vanwege dat Hengst in het paspoort,
Dat hij klophengst is, is mij dat gewoon niet verteld toen?
of staat er daarom hengst?
Aangezien hij verder als ruin staat, ook op het keuringsrapport....
P.s. Al was het een merrie, kon het me nog niet schelen, maar ik ben er gewoon benieuwd naar.
Sil_Bill schreef:@Jet: dat testosteron was dus wel het geval bij de mijne
maargoed, ik vroeg me dus gewoon af of dat idd in het paspoort verandert zou moeten zijn.
Schijnbaar niet dus?
Ik heb net op stal bij m'n buurman paard gekeken, en bij hem staat wel hengst
voor startkaart was ruin geen probleem, dus daar krijg je geen problemen mee.
(tenminste KNHS doet niet moeilijk)