Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dus we zijn lekker ontspannen het bos gaan verkennen en kleine ritjes gaan maken.
Sjors493 schreef:heb net gelezen dat dat in het ergste geval wel 3maand kan duren... dan moet je paard wel heeel erg bang/schrikkerig zijn.

Cassidy schreef:Ik zou het paard een dag of 2 de tijd geven om te wennen. Het duurt lang voordat een paard echt gesetteld is, maar als jij een keer een buitenrit wilt maken, of met paard naar een wedstrijd toe wilt waar hij ook in een andere box komt te staan, of een keertje met hem of haar op vakantie wilt naar een ander adres, hoe doe je dat dan?

loulou schreef:waarom rijdt je niet buiten dan?
en ik ben ook wel benieuwd hoe je je paard heel rustig hebt laten wennen aan wedstrijden?
ik ben het er mee eens dat je een paard even een paar maanden de tijd moet geven om te wennen, maar dat betekend in mijn ogen niet dat je niet kunt (buiten)rijden.
dat je niet meteen wedstrijden start vind ik logisch, je moet toch eerst samen een combi worden. maar daarna neem je je paard toch gewoon overal mee naar toe in mijn ogen. worden ze juist makkelijk van, hoe meer ze zien hoe beter.