Paard vervoeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sueno

Paard vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 14:57

Hallo,

Ik weet niet of ik dit topic hier goed neerzet, mocht het niet zo zijn dan word hij vanzelf wel verplaatst denk ik ;)

We hebben een paard gekocht in Friesland en wij zelf wonen in Midden Limburg.
Nu kan de verkoper hem niet brengen , en ik kan hem niet halen , ivm geen geschikte auto en geen rijbewijs voor trailer.
Flink dillema dus. Een transportbedrijf vind ik weer iets teveel van het goede, die vragen de hoofdprijs voor een transport.
Zijn er niet toevallig mensen die bv in Friesland wonen en over een weekje of 3 á 4 zo heel toevallig met hun paard(en) naar Limburg moeten voor een wedstrijd ofzo??? Die dan dit paard kunnen meenemen? Uiteraard wil ik er een vergoeding voor betalen.
Ik moet er wel bij zeggen dat het om een 4 jarige hengst gaat van plusminus 1.62 die volledig groen is en nog nooit op een trailer gestaan heeft, hij komt zo van het land.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Paard vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:30

juist vanwege dat laatste zou ik het dus wel bij een prof gaan zoeken.
Wil je echt een onbekende opzadelen met een groene hengst die nog nooit op de trailer heeft gestaan??

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:40

Ik zou toch zelf iets organiseren of een bedrijf inschakelen, vind niet dat je dit van een vreemde kan vragen.

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 17:22

Nee oke, maar ook bij een bedrijf blijven de risico's bij de eigenaar. Dus veel verschil is er niet lijkt mij

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:25

Sueno schreef:
Nee oke, maar ook bij een bedrijf blijven de risico's bij de eigenaar. Dus veel verschil is er niet lijkt mij

Wat dacht je van ervaring en verzekering?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:28

Als je je paard niet door een beroeps wilt laten vervoeren is er maar 1 optie: ronsel iemand met E (vader? oom? goede vriend? stalhouder? manege-eigenaar?), huur een busje en een trailer.

Vjestagirl

Voordeel van die hoofdprijs bij een transportbedrijf is dan weer wel dat je verzekerd bent als dat paard de trailer afbreek. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand een groene, net van het land 4 jarige hengst naast z'n sportpaard gaat zetten... Als je naar de andere kant van het land rijdt voor wedstrijden start je niet meer in de B zeg maar...

Laura_x_

Heb je geen bekenden met een trailer? Zou er geen onbekende mee opzadelen ;)

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 17:42

Ik zal nog eens goed rondkijken/ vragen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:44

Er zijn denk ik weinig mensen (particulier) die een groene hengst willen vervoeren.
Helemaal als de eigenaar niet aanwezig is bij het laden en vervoeren.

Ik ga ook geen onbekend paard naast de mijne zetten in een 2paards trailer, helemaal niet als je niemand weet hoe hij zich gaat gedragen op de trailer.

Ik zal toch gaan voor een vervoersbedrijf.
Die hebben ervaring met het laden van onervaren paarden en ijn er voor verzekerd als er wat met hun trailer/vrachtwagen gebeurd, maar ook als er wat met jouw hengst gebeurd!! dat laatste is nl ook heel belangrijk.

Bailey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 17:51

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 18:14

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:23

Ik kan de hengst wel vervoeren, heb daarmee ruime ervaring en kan eventueel hulp mee nemen en je mag ook zelf mee rijden als je dat wilt :) Ik heb binnen een week 3/4 wel tijd.
Als je meer informatie wil mag je een pbtje sturen :)

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:26

Iemand in de buurt die een (het juiste) rijbewijs hebben?? Er is vast wel ergens in de buurt iemand die zijn trailer wil lenen.... (toch??!!)

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:30

Nouja ik leen mijn trailer niet uit, maar incl chauffeur ben ik bereid deze hengst op te halen :)
Ben in het bezit van stevige jeep + goede trailer, vervoer regelmatig paarden voor o.a. bokkers :) Vandaag nog een bokker van dronten naar omg eindhoven gereden. Dus voor mij geen probleem, je mag me altijd een pbtje sturen :) Ben lastige paarden gewend, wij vangen paarden op met (ernstige) gedragsproblemen :)
En desnoods kan ik nog iemand meenemen die daar nog veel meer ervaring mee heeft :)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:33

Dat klinkt als een goede oplossing :)

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:39

Bitterbal schreef:
Nouja ik leen mijn trailer niet uit, maar incl chauffeur ben ik bereid deze hengst op te halen :)
Ben in het bezit van stevige jeep + goede trailer, vervoer regelmatig paarden voor o.a. bokkers :) Vandaag nog een bokker van dronten naar omg eindhoven gereden. Dus voor mij geen probleem, je mag me altijd een pbtje sturen :) Ben lastige paarden gewend, wij vangen paarden op met (ernstige) gedragsproblemen :)
En desnoods kan ik nog iemand meenemen die daar nog veel meer ervaring mee heeft :)

dat is helemaal geen optie, je woont zes uur vanaf friesland! sorry hoor

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:40

mylene32 schreef:
Bitterbal schreef:

Ze bied het toch aan, waarom zou het dan geen optie zijn?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:41

Maar het paard moet naar midden Limburg, enige idee hoever dat van Friesland is.
Btw, als dat aangeboden word, wie ben jij dan om te zeggen dat het geen optie is?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:52

punt 1 is Antwerpen geen 6 uur vanaf Friesland (zelfs niet met trailer, tenzij je om het uur een pauze van 3 kwartier tot een uur houdt...), punt 2, als Bitterbal het aanbied, dan is het zeker een optie..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:54

mylene32 schreef:
Bitterbal schreef:

Blijkbaar heb jij geen idee waar het over gaat....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 18:57

@Donja
Klopt.
Van Leeuwarden naar Antwerpen is ong 3 3/4 - 4 uur met de trailer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:09

je mag een 2paardenvrachtwagen rijden met een b rijbewijs. als iemand een rijbewijs heeft moet je alleen zelf zo'n busje ergens huren en kun je zelf je paard opgaan halen/

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:55

Tja, woon vlakbij Leeuwarden en heb vrienden in Antwerpen... :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:31

Anoniem schreef:
je mag een 2paardenvrachtwagen rijden met een b rijbewijs. als iemand een rijbewijs heeft moet je alleen zelf zo'n busje ergens huren en kun je zelf je paard opgaan halen/

De meeste (alle?) hebben te weinig laadvermogen om 2 paarden te mogen/kunnen laden.
Maar TS heeft er maar 1, dus dat zal geen probleem zijn.