Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
elliecuijk schreef:een beetje vriendelijker mag ook wel hoor.ik heb haar wel klinisch laten keuren ,dat vondt ik het allerbelangrijkste.daar zal een dracht wel niet in naar voren komen ,zoveel weet ik er ook niet van.de papieren heb ik wel gekregen daarvan.
en wat betreft hoe zeker we er van zijn:redelijk zeker.de stalhouder wel helemaal.
er zijn een aantal kenmerken die er wel duidelijk op wijzen.(overigens stalhouder is assistent van een dierenarts geweest)
zo zijn haar billen behoorlijk flubberig aan het worden.haar staart kan je op haar rug leggen.ze buikt onder uit. en de stalhouder heeft gevoeld aan haar buik en die meende wel dat ze het voelde schoppen.
bovendien wordt mijn paard 3 keer per week licht bereden.en dan zou een dikke buik wel minder moeten worden als het vet was
elliecuijk schreef:heb daarnet weer een mail gestuurd naar de oud eigenaar.ben benieuwd ,maar heb niet veel hoop dat ie ookecht reageerd.
haar uiers bekijk ik elke dag.dat had de staleigenaresse ook gezegd.we hebben allebei gekeken en de uiers worden echt voller.
ik heb haar vandaag even gelongeerd (wil haar toch bezig houden als ze dat prettig vindt)maar ik merk dat ze snel moe is en vanzelf gaat stappen.
zo kreeg ik ook te horen dat ze veel gaat liggen.al enkele dagen.ook andere mensen die daar komen (op les en andere eigenaren van paarden)hebben dat gezien.ze oogt wat onrustig.
toen ik haar gelongeerd had en haar weer in de stal had gezet,kwam de staleigenaar ff kijken en nou zag ze hem zelfs bewegen en ook iemand anders zag dat.
als ik het niet vertrouw schakel ik zoeizo een arts in.ik ben al twee paarden jong verloren en niet weer een.
het enige waar ik nu echt bang voor ben is dat ze het veulen niet accepteerd of niet laat drinken.omdat ze zo jong is en het niet snapt of zo,
maar zo ver is het nog niet