Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) ben ik ervan overtuigd dat ook deze mensen het gevaar toch wel in kunnen schatten van deze dieren. Ik denk juist deze mensen. Als mijn man over een paardenmarkt loopt, als hij dit al doet, dan voelt hij zich totaal niet op zijn gemak omdat hij gewoon weet dat het dieren zijn en je nooit weet wat er kan gebeuren. Ook als ik met hem een gesprek voer over hoe geweldig de paardensport wel niet is dan hoor je hem als eerst zeggen "en gevaarlijk".

troi schreef:IK vraag me ook af hoe dit soort bedrijven hun verzekering geregeld hebben eigenlijk. Dit is echt bloedjelink..

Curly85 schreef:Sorry maar hier ligt ook een stuk verantwoordelijkheid bij de ouders. Je gaat je kind toch niet op een buitenrit sturen als de ponies niet worden vastgehouden oid zeker niet op die leeftijd en amper rij-ervaring. Dan ben je als ouders ook dom bezig. Iedereen weet de risico's van paardrijden.
Ook de manege had wellicht daarin meer voorlichting moeten geven. Maar nogmaals ik vind echt dat de verantwoording bij de ouders is.
labyrinth schreef:Over verzekeringen gesproken,
Is dat manege eigenlijk aansprakelijk voor de kosten van letsel als gevolg van afvallen van een paard?

jorretje schreef:Vaak is het gewoonweg niet eens leuk voor een onervaren ruiter om ineens op een 'spannende' buitenrit te gaan met galop etc. die vaak ook nog eens veel te lang duren. Op die manier krijg je gegarandeerd behoorlijke spierpijn en veel mensen zullen het ook als eng ervaren omdat ze (terecht!) niet het gevoel hebben eht paard te kunnen besturen. Geen goede reclame voor de paardensport lijkt mij.
rissa schreef:jorretje schreef:Vaak is het gewoonweg niet eens leuk voor een onervaren ruiter om ineens op een 'spannende' buitenrit te gaan met galop etc. die vaak ook nog eens veel te lang duren. Op die manier krijg je gegarandeerd behoorlijke spierpijn en veel mensen zullen het ook als eng ervaren omdat ze (terecht!) niet het gevoel hebben eht paard te kunnen besturen. Geen goede reclame voor de paardensport lijkt mij.
Het was een stap en draf rit in dit geval. Ik denk ook dat het geen goede reclame is voor de paardensport en al helemaal niet voor de manege. Ik vind dat er een regelgeving moet komen met daarin een minimum aan rijervaring en eventueel een leeftijdsgrens voor dat iemand mee kan op een buitenrit.

rissa schreef:Tuurlijk hebben de ouders hun verantwoordelijkheid hierin, maar de manege ook. Als ik kinderen zou hebben zou ik ze ook absoluut niet mee sturen op een buitenrit als ze geen ervaring hebben, maar schijnbaar heeft niet elke ouder het "gezonde boerenverstand" en een aantal manege's ook niet.
Waves schreef:Mensen die het hier hebben over bloedjelink... mwoaah.. ik lees toch nooit in de krant dat hier (ernstige) ongelukken mee gebeuren. Ook al mijn vrienden zijn nog heelhuids terug gekeerd na wilde strandritten in Brazilie etc. terwijl ze daarvoor nog nooit een paard van dichtbij gezien hadden...
. En ik heb daar behoorlijk zicht op.