Cap en het dragen van een bril

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda17

Cap en het dragen van een bril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-11 23:09

Klink misschien heel stom. Maar ik draag een bril en nu zit ik erg te tobben met die bril en het dragen van een cap. Lenzen zitten me op dit moment niet fijn (ook al andere lenzen geprobeerd). Wie heeft een tip voor mij.

Anoniem

Re: Cap en het dragen van een bril

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 23:11

Gewoon doen.
Ik rij soms 8 uur op een dag met cap + zonnebril. Toegegeven dat het bij de ene cap + hoofd makkelijker gaat als bij de ander, maar gewoon proberen. (let wel wat voor bril het is, en het geen absurd groot gevaar levert mocht je eraf vallen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:54

Ik rijd wel eens met een zonnebril, opzetten is even pijnlijk maar daarna merk ik er niets meer van...

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:05

Ik rijd vaak ook gewoon met mn bril op, gaat prima. Ik heb -2 als sterkte, zie dus wel gewoon waar ik rijd zonder bril haha maar het is gewoon fijner om alles scherp te zien. Met zonnebril gaat bij mij niet want daar is ie te groot voor! XD

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:07

Ik rijd ook gewoon met een bril, gaat idd makkelijk. Ik zou gewoon even passen en als het niet fijn zit, even kijken naar een andere cap?

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:09

Ik rij altijd met bril, anders zie ik echt helemaal niks.. Ook totaal geen problemen mee met rijden of met de cap :)

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:10

Hier geen probleem met combinatie bril en cap. Heb mijn bril altijd op en zet mijn cap gewoon op. Zit eigenlijk altijd goed en voel er niks van. Geen idee hoe dat bij anderen gaat. Ben nog niet zo'n ervaren brildrager.

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:12

Ik heb ook een bril en heb nergens last van. Het zal in het begin wel even wennen zijn maar ik weet niet meer beter.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:14

Hier ook geen problemen met de cap en bril combinatie. Ik heb ook een tijdje lensen gedragen, maar vond op stal een bril fijner. Tis toch vaak stoffig op stal, en dat is met lensen echt niet prettig. Gewoon cap opzetten en klaar, merk dan echt neits van mn bril. En zonder rijden is geen optie, want dan moet het paard voor me gaan sturen omdat ik dan te weinig zie :P

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:17

Wat zou het probleem zijn met cap en bril? Ik merk nl echt geen verschil tussen met lenzen en cap en bril en cap. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:20

Ik rijd ook met bril, en dat gaat tegenwoordig prima. Ik had er eerder wel last van dat m'n bril weggleed als ik begon te zweten, of als m'n pony een keer een rare beweging maakte. Als ik de bril 'normaal' draag zit hij wel stevig, maar door de cap zat hij net even anders en ging schuiven.
Nu heb ik een soort rubberen dingetjes die je om de pootjes van je gewone bril kan schuiven, en dan blijft hij prima zitten. Ik hoef hem niet meer steeds goed te zetten en merk niet meer dat ik een bril op heb :)

toevoeging voor mensen die zich afvragen wat het probleem is: Bij sommige caps drukt de cap tegen de achterkant van je brillenpootje, waardoor je bril net even anders op je hoofd zit en dus sneller afglijd. Ik heb hier eerder ook een topic over geopend, misschien dat TS er nog wat aan heeft?
[RUI] Cap en bril-->Probleem!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 09:47

Ik rij ook vaak met zonnebril omdat ik ander supper hoofdpijn krijg maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad...

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 10:25

Ik draag al jaren een bril en heb nog nooit last gehad van mijn bril in combinatie met een cap/paardrijden. Gewoon proberen zou ik dus zeggen en als het nou echt niet bevalt, kun je altijd nog op zoek naar een andere oplossing. ;)

cvelthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:14

Ik heb ook geen last van de cap/bril combi

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:19

Ik heb ook zo'n fase dat lenzen even geen optie is dus rijdt met bril.

Moet eerlijk zeggen, heb er nooit geen last van gehad. Ook niet met vallen vorige week en dat was een behoorlijke klapper. De cap die beschermt blijkbaar ook dat stuk van mijn gezicht prima.

Amber3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:21

Ik rij ook altijd met mijn bril en dit gaat prima met mijn cap van uvex. Hij drukt nergens op mijn bril. Ik vind een bril alleen minder mooi staan onder een cap. Maar ik krijg het helaas niet voor elkaar om lenzen in te doen :( .

Raanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:24

Ik draag afwisselend lenzen en een bril, sterkte is -4 dus zonder gaat niet voor mij :P
Maar ik heb hier nog nooit last van gehad, nooit bij nagedacht eigenlijk :+
Als ik in de zomer mn lenzen aandoe zet k ook meestal mn zonnebril op, ook geen last van..

Esmeralda17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 16:46

Allemaal dank voor jullie adviezen en vooral de verwijzing naar het andere topic. In zit inderdaad met het probleem dat die pootjes uitsteken en dat zit niet lekker met de cap op.

MP83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:55

Ik rij ook met bril (zou best zonder kunnen, maar zoals hierboven ook gezegd wordt is het wel zo fijn alles scherp te zien). Heb er echt nooit last van (gehad). Maar ik heb bij het aanschaffen van mn cap ook een bril opgehad, misschien dat dat scheelt. Draag ook altijd dezelfde bril met paardrijden (heb er meerdere, en heb deze omgedoopt tot 'rijbril'), die zit gewoon ideaal. Kan je niet bij de opticien de pootjes een beetje laten verbuigen...?

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:06

van de combinatie bril en cap heb ik geen probleem,
maar als ik hard gewerkt heb, bijvoorbeeld van galop naar draf / stap (in binnenbak), dan beslaat mijn bril, heel irritant.. nog meer mensen die daar last van hebben?

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:08

Ik heb jaren met cap en bril gereden en er nog nooit een probleem mee gehad of last van gehad. Als je je cap gaat passen (voordat je er 1 koopt natuurlijk) kan je je bril ook op zetten, dan merk je meteen of het kan en of het geen pijn doet.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:12

Ik draag al jaren een bril en cap, nooit ergens last van...

Maar als je er wel last van hebt, is je cap dan niet te groot? Dat hij te ver over je hoofd zit zeg maar en daardoor je bril naar beneden drukt?

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 18:12

Palmbierlove schreef:
maar als ik hard gewerkt heb, bijvoorbeeld van galop naar draf / stap (in binnenbak), dan beslaat mijn bril, heel irritant.. nog meer mensen die daar last van hebben?

Hihi, hier ook. Als ik stil ga staan, zie ik niks meer van de mist. Volgens mij slaat mijn warmte dan tegen het klepje van mijn cap of zo en slaat daar mijn bril door aan. :D

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:10

Palmbierlove schreef:

Geen last van gelukkig. Waar ik dan wel weer last van heb, is als de bak erg stoffig is, mijn glazen zand vangen en ook stoffig worden. Ook niet echt goed voor de glazen, al dat zand.

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:24

Ik heb ook een bril, je moet gewoon je cap op je hoofd doen, en er is geen probleem :P

---
---

daar heb ik soms dan wel last van, maar niet bij de manege waar ik rijd. Ik ben eens bij een andere manege op pk geweest en daar hadden ze een dichte binnenbak en toen had ik dat wel :j