Ruitersportzaken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Ruitersportzaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 22:21

Ik heb geen idee hoe ik het moet noemen :D maar ik ga waarschijnlijk nu dan toch écht starten met paardrijden. Na jaren op bokt niet gereden te hebben, moet het er toch maar eens van komen ;)
Ik ben natuurlijk al een beetje aan het rondkijken hier op het forum voor 2de hands kleding en laarzen.
Maar de cap wil ik perse nieuw. Hebben jullie tips voor paardenwinkels in Limburg/noord Brabant? Dan heb ik daar ook de mogelijkheid eventueel te passen zodat ik op bokt weet welke maat ik moet hebben.
Jullie horen het wel, ik ben een echte nitwit, dus alle tips zijn welkom!

Geen idee of het hier goed staat, maar zou niet weten waar ik het anders zou moeten plaatsen...
Laatst bijgewerkt door Druif_01 op 08-06-11 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_MG

Re: Paardenwinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:23

Tot waar in Limburg wil je komen? Ik ken er een hele boel (zuid-Limburg). Over de grens in Duitsland liggen ook een paar aanraders!

Seraphim

Re: Paardenwinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:25

Leuk dat je gaat rijden!! Ik weet niet waar je woont maar in Weert is een hele grote ruitersportzaak (Hypoweert), ze zijn daar erg aardig en kunnen je goed helpen de juiste cap te vinden :j

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 22:26

Mijn voorkeur gaat uit naar het noorden van Limburg :) Hypoweert had ik inderdaad ook al gevonden. Maar heb ik daar ook de mogelijkheid om rustig broeken te passen zonder te kopen? :D ik hoef immers alleen maar de maat te weten.

Oh ja en nog even een hele :o? vraag. Waarom kiezen sommige ruiters voor laarzen en andere voor chaps? Ik zie het verschil wel natuurlijk :D maar vraag me af waarom je voor 1 van die 2 kiest.
Laatst bijgewerkt door Druif_01 op 08-06-11 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:27

Jo Viehof in Zuid Limburg is echt een superwinkel met een hele goed service!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:41

Ik wilde zelf eerst chaps omdat ik dan met de schoentjes in de stal kon werken en dan de chaps om kon doen voor rijden.
Heb uiteindelijk toch laarzen omdat ik een beetje verwend ben en niet echt veel uitmestwerk doe :o Maar als ik dat wel doe heb ik ook gewoon mijn laarzen aan.
Vind het zelf wat mooier omdat veel chaps toch niet mooi aansluiten met de schoentjes, zeker als je goedkope chaps hebt die niet van leer zijn.

Bellissima_

Re: Ruitersportzaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:46

Je kunt rubberen laarzen kopen, maar qua ondersteuning heb je imo dan erg weinig steun. Chaps met bvv. tjoppers heb ik zelf en vind ik ideaal, niet duur en toch fijn te gebruiken. Mijne hebben ook weinig onderhoud nodig. Leren rijlaarzen zijn ge-wel-dig, maar ook errug duur en zit veel onderhoud aan.

Leuk dat je gaat rijden :D

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:46

Ja natuurlijk kan dat, je bent nooit verplicht iets te kopen :) Wat betreft laarzen of chaps.. Chaps zijn makkelijker met aan- en uitdoen. Ik heb zelf allebei, ik vind mijn chaps iets fijner maar dat komt omdat mijn laarzen heel stug zijn, die gebruik ik eigelijk alleen voor wedstrijden.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 22:53

Dus als ik zou besluiten om met chaps te rijden ben ik geen uitzondering? :D kwa prijs zijn die ook iets aantrekkelijker

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:54

Nee hoor, absoluut niet geen uitzondering. Ik zou het je zelfs aanraden als je net begint rijden, chaps zijn wat soepeler dan leren laarzen. En laarzen zijn gewoon erg duur :Y)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:55

Ik heb leren laarzen van petrie (Glasgow, was 240 euro).
Kan niet zeggen dat ze veel onderhoud nodig hebben. Ik vet ze ong 1 keer per maand (oke ik vergeet het ook vaak :') ) in en elke zaterdag ga ik er met zon glansdoekje overheen voor de wedstrijd, verder niet.
Ze zien er nog prima uit hoor! Zou echt niet meer anders willen.
In het begin zijn ze inderdaad een beetje stug maar als je er wat langer mee rijdt zijn ze echt super fijn.
Mocht je voor leren laarzen gaan zou ik wel aanraden om ze met rits te nemen, dat is veel fijner met aan en uitdoen en hierdoor is de pasvorm ook beter vind ik zelf.

Ik ben zelf gewoon begonnen met rubberen laarzen, het is zonde om leren te kopen als je bijv. maar 1 keer in de week op een manege rijdt.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 22:59

Als je jezelf goedkoop wilt inkleden kan ik je ook decathlon in Kerkrade aanraden! Redelijke prijs-kwalitiet verhouding. Ze hebben ook een webshop volgens mij.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:00

Decathlon is ook een goeie inderdaad, helemaal niet aan gedacht!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:05

Je kunt ook net de grens bij Venlo overgaan naar Krämer (neukirchen-Vluyn) of Loesdau (Mulheim a/d Ruhr)
Vaak stukken goedkoper dan in Nederland.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 23:06

Duitsland is inderdaad stukken goedkoper!

Ik zag hierboven trouwens ook hypoweert langs komen; erg fijne winkel met behulpzaam personeel! Het is wel absoluut niet goedkoop!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 07:16

Bedankt allemaal weer voor de tips! Omdat ik pas net begin en inderdaad maar 1x in de week op een manege ga rijden, vind ik het voor nu zonde om voor 100-en euro's uit te geven.
Mocht ik nou straks vaker en meer gaan rijden, wordt het natuurlijk wat anders. Maar jullie geven al hele goede tips! Fijn!

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 07:39

Als je wat verder weg wilt gaan dan noord-Limburg, heb je om jezlef redelijk goedkoop aan te kleden ook nog epplejeck in eindhoven. Die hebben allemaal spullen van eigen merk (behalve caps dan volgens mij) die op zich niet zo heel duur zijn. Ook jodphurs en chaps hebben ze eigen merk.
Ik heb het allemaal wel zien staan in de winkel, maar ik heb zelf alleen ervaring met 1 model broek van hun merk gehad. wel een fijne broek op zich en rond de 40 euro, dus prijs valt mee.
Voor de rest dus geen idee :) Misschien is het wel heel slecht haha.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 07:54

Ik ga altijd naar de volgende in Noord Brabant:
CVS Eindhoven
Epplejeck Eindhoven
Hypoweert! Echt een hele gave winkel!
Het Brabants ruiterhuis in Sterksel
Het kempisch ruiterhuis in Veldhoven.
Succes!

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 08:35

Seraphim schreef:
Leuk dat je gaat rijden!! Ik weet niet waar je woont maar in Weert is een hele grote ruitersportzaak (Hypoweert), ze zijn daar erg aardig en kunnen je goed helpen de juiste cap te vinden :j

Als je dan richting weert aan het rijden bent zou ik naar hamont gaan rijden richting emmers!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 08:43

- EJ in eindhoven is goed te doen (woon zelf in het noorden van Limburg)
- In Venlo zit een grote zaak Equidrome maar vind die niet zo heel erg leuk
- Verhoeven in Bakel is wel een klein winkeltje
- Brabants Ruiterhuis in Sterksel

En online als horze.nl of agradi.nl, die hebben vaak leuke aanbiedingen, heb laatst een fijne rijbroek besteld bij horze voor 24 euro!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 09:06

Epplejeck in Eindhoven is inderdaad een erg fijne winkel. Heb er vorige week nog een rijbroek voor €20,- gekocht :D
Verder ga in nog wel eens naar Equidrome in Venlo (hebben sinds kort een nieuw pand, worden ook wel eens demonstraties geven) en naar Hypoweert.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 09:12

LZP --> RUI

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:18

Emmers ja die was ik nog vergeten!
Ook een hele goede zaak!

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:17

Als je btw goedkope rijbroeken wilt; ik heb altijd harry's horse, héérlijke meewerkende broeken voor +- 20 euro!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 19:21

Is het trouwens over het algemeen zo dat als je in je gewone kleren maat 38 hebt, dit ook in je rijbroek hebt?