pony te oud om wedstrijden mee te rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liindsey1

pony te oud om wedstrijden mee te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 18:32

hallo,

ik heb vandaag wedstrijd gehad, en een meisje die ik ken schreef bij die jury
nou zei zij dat ze mn pony te oud vond om wedstrijden mee te rijden en daarom heb ik dus ook veel minder punten gekregen
ik vind dit niet kunnen en daarom wil ik dit hier even vragen,
als jullie mijn pony zien, is hij dan "te oud" om wedstrijden te rijden?
geboortedatum pony 10-06-1989
http://liindseeeeey.hyves.nl/album/40944648/Deejee_L/zh_CsZeM/fotos/1312975915/0/q-Ft/#media_navigator_1=6&media=15.1106603781.CPDx&__state__=7
http://liindseeeeey.hyves.nl/album/40944648/Deejee_L/zh_CsZeM/fotos/1312975915/0/q-Ft/#media_navigator_1=7&media=8.1106603544.WqAK&__state__=9
http://liindseeeeey.hyves.nl/album/40944648/Deejee_L/zh_CsZeM/fotos/1312975915/0/q-Ft/#media_navigator_1=1&media=4.1312975959.gFZ9&__state__=11

dit filmpje is van een half jaar geleden denk ik, en deze is gemaakt nadat ik net had gereden:
http://liindseeeeey.hyves.nl/album/40944648/Deejee_L/zh_CsZeM/fotos/1312975915/0/q-Ft/#media_navigator_1=3&media=7.1145064126.ra8G&__state__=19

ik wil graag julie mening horen, van van veel mensen hoor ik dat ze deejee nog geen 15 zouden schatten en ik vind niet dat ik afgerekend mag worden op de leeftijd van mijn pony!

groetjes Lindsey
Laatst bijgewerkt door liindsey1 op 05-06-11 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska27

Re: pony te oud om wedstrijden mee te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:37

Het is niet toegestaan om juryleden bij naam te noemen. Ook is het niet netjes van de schrijfster om door te geven wat de jury gezegd zou hebben.

Juryleden kijken over het algemeen niet naar leeftijd, afstamming, etc. Misschien was er een andere reden dat deze jury wel even naar de leeftijd heeft gekeken. Wij weten niet hoe de proef gegaan is en hoe je pony loopt. Dat blijft gissen zolang je geen filmpje van deze proef hebt.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:38

Ik kan niet geloven dat de jury dat zo bedoeld heeft. Ik zou dat nog maar een navragen.
Vandaag had ik er 1`van 19 jaar in de ring, zag je er echt niet aan af.

Als je pony stram wordt of dagen nodig heeft om te herstellen na een wedstrijd dan is ie te oud. Maar dan krijg je minder punten omdat je bv het stramme terug ziet in de proef.
Maar ik mag hopen dat jij dan zelf de beslissing neemt om te stoppen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:39

Over mijn (toen nog) verzorgpaard is hetzelfde gezegd in het l1. Ondertussen hebben we het tegendeel bewezen. Niets van aantrekken en lekker door gaan!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 18:41

Ik kan je foto's niet zien op hyves. Kun je ze ook uploaden via een andere site en hier zichtbaar maken?
je kan dit bijvoorbeeld doen op www.tinypic.com

liindsey1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 19:10

Anoeska27 schreef:
Het is niet toegestaan om juryleden bij naam te noemen. Ook is het niet netjes van de schrijfster om door te geven wat de jury gezegd zou hebben.

Juryleden kijken over het algemeen niet naar leeftijd, afstamming, etc. Misschien was er een andere reden dat deze jury wel even naar de leeftijd heeft gekeken. Wij weten niet hoe de proef gegaan is en hoe je pony loopt. Dat blijft gissen zolang je geen filmpje van deze proef hebt.

heb de naam eruitgehaald!

liindsey1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 19:11

jury schreef:
Ik kan niet geloven dat de jury dat zo bedoeld heeft. Ik zou dat nog maar een navragen.

Als je pony stram wordt of dagen nodig heeft om te herstellen na een wedstrijd dan is ie te oud. Maar dan krijg je minder punten omdat je bv het stramme terug ziet in de proef.
Maar ik mag hopen dat jij dan zelf de beslissing neemt om te stoppen.

zodra ik mn pony na wedstrijd los laat in de wei, en dan heeft hij 2 proefjes moeten lopen en 1 keer 4tal moeten rijden, dan galloppeerd hij meteen naar achter nar het gras toe. ook als ik de volgendedag rijd is er helemaal niks aan de hand!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:17

jury schreef:

Mij toevallig gejureerd? :') Gezien je woonplaats kan het bijna niet :P
Maar goed, die van mij is dus ook 19 ( wordt in november 20 ) en dat zie je er ook echt niet aan af!
Laatst werd ik na de proef bij een jury geroepen ( ik al helemaal in de stress natuurlijk :P ) of de haar 'geboortedatum' wel juist was. Nouja dat heb ik toen maar als een compliment gezien :D

Ik denk dat je goed moet letten op hoe je pony/paard zich voelt, zodra je denkt dat het niet meer kan moet je gewoon stoppen. Maar dat voel je zelf het beste aan.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:24

de jury zal het vast niet zo bedoeld hebben, kan het me haast niet voorstellen.
Maar jouw pony is zeker niet te oud om wedstrijden mee te rijden. Als je pony er nog energiek en fit genoeg voor is kan het makkelijk !

xmannequin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 00:20

mijn paardje is 17 en dat zie je ook niet. wel werd ik bij mijn laatste dressuurwedstrijd bij de jury geroepen omdat mijn paard kreupel zou zijn. nouja helemaal in de stress natuurlijk. en vervolgens een stalhulp en een oud-instructeur erbij gehaald. Mannequin wilde alleen graag naar huis en was dus niet vooruit te branden. Beide mensen raadde mij aan om mijn intructrice erbij te halen. dus die is de volgende dag meteen komen kijken. en wat blijkt: mijn paard heeft een hanentred (dit wisten we al heel lang), niets kreupel dus. en de jury zei nog wel dat mijn paard afgemaakt moest worden. of terwijl, sommige dingen moet je even langs je heen laten gaan en gewoon doorgaan. desnoods haal je even iemand erbij die veel van paarden weet en dan heb je ook zekerheid. ik rijd nog steeds wedstrijden met mijn paardje en ga volgend jaar officieel starten, voor mijn opleiding.

Robin09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:41

Ik vind dat de jury's daar niet op mogen oordelen .
Oude pony's kunnen net zo goed lopen als jonge pony's als alles er gewoon netjes uit ziet Wat is dan het probleem ??

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:31

Mijn pony liep op zn 21 nog M2-dressuur en B-springen. Nu is hij 23 en loopt hij B-dressuur en B-springen met een jong jongetje.
Dat mijn pony niet meer zo heftig is op de hindernissen, dat hij al veel gezien heeft en dat hij op wat hoger niveau gelopen heeft (dressuur) is echt een super pluspunt nu hij leermeester is.

Je ziet het er ook totaal niet vanaf, dat hij al wat ouder is. Rust roest.

basilicum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:04

xmannequin schreef:
mijn paardje is 17 en dat zie je ook niet. wel werd ik bij mijn laatste dressuurwedstrijd bij de jury geroepen omdat mijn paard kreupel zou zijn. nouja helemaal in de stress natuurlijk. en vervolgens een stalhulp en een oud-instructeur erbij gehaald. Mannequin wilde alleen graag naar huis en was dus niet vooruit te branden. Beide mensen raadde mij aan om mijn intructrice erbij te halen. dus die is de volgende dag meteen komen kijken. en wat blijkt: mijn paard heeft een hanentred (dit wisten we al heel lang), niets kreupel dus. en de jury zei nog wel dat mijn paard afgemaakt moest worden. of terwijl, sommige dingen moet je even langs je heen laten gaan en gewoon doorgaan. desnoods haal je even iemand erbij die veel van paarden weet en dan heb je ook zekerheid. ik rijd nog steeds wedstrijden met mijn paardje en ga volgend jaar officieel starten, voor mijn opleiding.

Rare reactie van de jury := Paard is kreupel, dus moet meteen geslacht? En als je je paard geslacht hebt, kom je erachter dat ze alleen maar een steentje in de straal had := :')

17 is nog helemaal niet oud. Mijn paardje is 18, en word geregeld 6 jaar geschat, omdat ze er niet oud uitziet, en zich enorm jong gedraagd ;)

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:23

Zolang de pony fit is en er plezier in heeft zou ik niet weten waarom je geen wedstrijden zou kunnen rijden.
Lekker doorgaan hoor!

basilicum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:28

Daarom, gewoon lekker starten!

Knijn7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 18:56

Mijn merrie is begin van de maand 22 geworden en afgelopen zondag op een onderling dressuurconcour werd nog gezegt "ga zo door". Dus zolang je zelf een goed gevoel hebt met je pony, dan is je pony zeker niet te oud! Geniet er gewoon lekker van!

Wel vreemd dat de schrijfster dat heeft gezegt tegen de jury, want dat staat los van je beoordeling.

xarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:05

Als jij vind dat je paard nog goed wedstrijden kan lopen, en het niet een te grote belasting is, zou ik ook gewoon doorgaan:)

Jacobien12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:15

Als alles gewoon goed gaat dan zou ik gewoon zo door gaan! Ik heb ook een haffie van 17 en hij doet zelfs nog wel eens als of hij een 5 jarige is:P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:42

ik vraag me eerlijk gezegd af of de jury dat echt zo gezegd heeft en of je minder punten hebt alleen vanwege de leeftijd.
volgende keer maar even aan de jury vragen ipv nu te gaan speculeren

als je pony nog fit is en goed loopt is het geen probleem.

ik heb al heel veel geschreven bij wedstrijden van B t/m Z2 en heb dit nog nooit gehoord,vandaar dat ik me afvraag of het echt zo gezegd is

Agossielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:49

ik ken iemand die is met een 26jaar paard gestart met dressuur wedstrijden

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:51

hier op stal start iemand met een 25 jarige. en die deed het prima in de B,en heeft voorheen ook L2 gelopen

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 08:34

dat merk je wel aan je pony.
als hij stijf of steeds moe is moet je gewoon rustiger aan doen.
ps op de foto ziet ie er heel goed goed uit!!! <3

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:28

Bij ons op stal stond een hengst en die is nu 21 jaar en die rijd nog steeds Z2, maar je ziet ook niet aan hem dat hij al 21 is :P
hij is inmiddels na 21 jaar wel geruind, want het werd wat té gevaarlijk op stal, er staan nu namelijk meer merries dan dat er eerst stonden, vooral pony merries is ie gek op :P

nura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:13

dat is echt onzin. wij hebben ook een 21 jarige pony gehad. waar we wedstrijden mee reden.

HeleneVdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:06

Als je pony nog in topvorm is, lijkt het mij geen probleem dat ie nog meegaat op wedstrijd.
En de mening van de persoon die schrijft, telt niet. Die moet gewoon neerschrijven wat het jurylid zegt.
En die zullen meestal wel niet naar de leeftijd van de pony kijken...