Dat vervelend ongedierte met vleugels!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dat vervelend ongedierte met vleugels!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:08

Aaaaaaargh, gek worden we ervan! We = pony & ik .. Pony vooral, maar daardoor ik ook :+
Volgens mij is het erger dan andere jaren, ik weet echt niet wat ik moet doen ... Ik kan dus op dit moment geen dingen doen waarbij pony moet stilstaan of rustig bewegen (stappen/achteruit, dat soort dingen) want dan wordt ie gewoon gek. Vandaag sprong hij me zelfs halvelings omver omdat er ineens een steekbeest op z'n kont was gaan zitten }:0 Heb 'm wel duidelijk gemaakt dat, ondanks dat het vervelend is, ik ook nog wel altijd aanwezig ben ... Maar toch, leuk is het niet. Het is zelfs zo dat als er weer 1 geland is dat hij zeg maar naar mij toe springt, met het gedeelte waar het beest zit naar me toe, dan sla ik dat dood en heb ik weer een blije pony (heel eventjes dan). Vraag me niet hoe hij het doet, maar is vandaag een paar keer gebeurd, was eigenlijk wel lachwekkend :')

Maar dus ... help?
Het zijn dus echte dazen en andere steekbeesten, vliegen enzo natuurlijk ook maar dat is niet het grootste probleem. Ik kan 'm wel longeren enzo, alles waarbij hij kan lopen gaat ineens spectaculair goed :Y) Maar verder kan ik dus eigenlijk niks. Het is gewoon bij hem op de weide & in de piste .. ik kan ook niet gaan wandelen want in het bos zitten ze natuurlijk ook ... Ik herinner me echt niet dat ik daar andere jaren zoveel last van heb gehad (wel met rijden in de zomer, maar niet in de piste zeg maar). Weet echt niet wat ik ermee moet ...

Hij heeft trouwens zomereczeem en is dus sowieso wel gevoelig, maar zoals vandaag was gewoon echt niet leuk. En hij kon er niks aan doen, die beesten bleven maar komen ... En een paar meter verder stond de merrie zonder noemenswaardige problemen grasjes te eten, altijd leuk }:0 Volgens mij trekt die van mij dat allemaal aan ofzo .. maar waarom? Hoe werkt dat? En wat kan ik eraan doen? :Y) Ik zie het echt niet zitten om de hele zomer niks te doen met mijn pony, maar elke keer zoals vandaag is ook geen doen. Ik zit nu dus echt te denken & te zoeken hoe ik dat moet gaan oplossen := Alle sprays etc. etc. die ik tot nu toe geprobeerd heb werken niet. Kan toch maar moeilijk met z'n eczeemdeken longeren & werken? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:20

Bestaat er trouwens ook iets voor mensen? :o
Ik heb er sinds gisteren weer zeker 10 .. en het jeukt ^) Ik heb wel medicatie (anti-allergisch) omdat het anders geen bultjes zouden blijven maar echt blauw/paarse plekken zouden worden ... Maar toch.... Op deze manier is het voor zowel pony als mij niet leuk .. En ik kan 'm toch niet de hele zomer gewoon laten staan :=

Cathleen

Re: Dat vervelend ongedierte met vleugels!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:57

ik reed dan altijd heel vroeg in de morgen (:
dan hadden ik en mijn pony er minder last van
en dan nog eens heel dik inspuiten en voila ik kon normaal rijden
of wat ik ook wel eens deed was een vliegen deken op en
hem dan ook nog eens in spuiten
wat sowieso af te raden is deze zomer om s'avonds te rijden
dan zijn ze het meest actief.

Cathleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:59

oja en je kunt best vliegenspray op je zelf spuiten
maar ik deed altijd muggenspul op dat helpt ook
(ondanks het geen muggen zijn)

Emmasaurus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:37

mijn pony is doodsbang van vliegenspray dus als alternatief ik heb een soort 'verf' gekocht je moet het lengen met 6 delen water en 1 deel 'verf' daarmee moet je aan elke kant en onder ze'n buik een paar strepen zetten dat blijft een week erop en geen beest dat je nog ziet, zelf de dazen blijven weg.. *\o/* *\o/*
wel 2nadelen: het stinkt enorm, ik had een keertje zonder zadel gereden en heel men kleren roken ernaar je kreeg de geur er gewoon niet uit ! & het is zwart/bruin dus het staat wel niet zo netjes op je pony met die strepen..
maarja mijn beest is geen wedstrijdbeest meer, dus voor haar oude dag wil ik het wel op deze manier oplossen.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:31

Heb je enig idee hoe het heet? Want "verf" zoekt zo moeilijk :+
Mij maakt het niet uit als je het ziet en of het stinkt, zolang die beesten maar weg blijven .. Als het zo stinkt blijven ze misschien ook bij mij uit de buurt :Y)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:11

Hertshoornolie denk ik dat ze bedoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:14

Aha, dank je wel! Heb meteen al een bekend verkooppunt gevonden moest ik het hier in de buurt niet vinden :Y)
Die bruine strepen, gaan die er nog uit? :+ Mijn pony is een vos .. dus op zich wel bruin .. maar ik vrees niet bruin genoeg om het te verdoezelen :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:23

Je kunt de hertshoornolie ook mengen met water en dan in een sprayfles doen, dan krijgt je pony gewoon een gelijkmatig bruin waas ipv strepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:24

Oh, ideaal, dan verven we hem gewoon :)*

:+

Ik ga het zeker bekijken :j Werkt het echt, echt, echt?
Volgens de praatjes wel, maar volgens de praatjes werkt er veel :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:26

Hij blijft wel identificeerbaar als vos, alleen dan een tint donkerder :P

Mijn ervaring is dat het wel werkt, niet helemaal maar de paarden hier hebben (hadden, dit jaar nog geen daas gespot) de afgelopen jaren met hertshoorntoestanden minder last van die vliegbeesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:32

Haha, dat is het voornaamste hé, dat hij nog als vos te herkennen is :Y)

Trouwens iemand ervaring met dat spul in combinatie met een eczeemdeken? Gaat dat spul niet aan het deken hangen en enorm stinken en misschien zelfs irriteren ofzo? Ik weet het niet hoor, ken er niks van :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:34

Ik denk dat je deken idd enorm zal gaan stinken. Heeft hij met die deken op dan ook nog last van de steekbeesten?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:36

Hertshoorn olie werkt zeker, wel echt heul ranzig spul (we hebben bij de paarden in een kast een 100% hertshoorn olie bak staan, doen we die open ruik jij en je huis er een hele week naar _O- ). Wij mengen het met water, en heel soms doe ik het zelfs puur op de paarden, met een sponsje (krijg je ook geen strepen). (kleding moet echt gelijk in de was, en het blijft echt ff aan je paard zitten, bereid je er dus maar op voor).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:39

Met het deken om heeft hij geen last (behalve dan nu z'n neus/mond blijkbaar, arm beest := [VVDD] [***] heeft last van de processierups :( ) maar zodra het deken af gaat om hem te poetsen en wat met hem te werken is het miserie ... Kan toch maar moeilijk het deken 24u per dag op houden :=

@ ZusJacobs : klinkt goed := :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:40

In de was? Kleding kan meteen in de vuilnisbak als dat spul er op komt }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:42

Ik krijg er nog schrik van als ik dat zo lees := :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:44

Gewoon kleding aandoen waarvan het je niet uitmaakt dat er voor altijd donkerbruine vlekken in zitten. Of iets donkerbruins :Y)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:45

hestejente schreef:
Gewoon kleding aandoen waarvan het je niet uitmaakt dat er voor altijd donkerbruine vlekken in zitten. Of iets donkerbruins :Y)

Gehe wilde het eigenlijk niet zeggen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:46

Heb vandaag al 2 witte vlekken op mijn nieuwe, lichtblauwe T-shirt gemaakt (blijkbaar is er javel op gekomen, al had ik wel een labo-jas aan en heb ik het pas uren later gezien, dus ik snap er niks van := ) dus bruine vlekken zal ook wel lukken :+ Heb wel wat donkerbruins in de kast hangen gelukkig :Y)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:49

Mooi zo, dan zijn pony en jij straks een donkerbruin setje :)) Wat zonde van je shirt trouwens zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:52

Haha ja, dat komt vast helemaal goed :))
Pff ja, echt balen .. mijn moeder weet het nog niet, die was niet thuis toen ik het ontdekte .. denk niet dat ze er mee kan lachen := (kan ik trouwens ook niet :+ )

Eerst maar eens aan dat spul geraken :Y)
Hebben ze dit alleen in ruitershops? Of kan je het ook in andere winkels vinden?

Kan het altijd via internet bestellen, dat heb ik al gezien .. Ben aan het twijfelen of ik dat niet zou doen en meteen een nieuw regenboogtouwhalster & leadrope erbij .. Heb er wel 1, maar die is al gesneuveld .. Wel nog bruikbaar, maar het ziet er niet echt uit :+ En moest ik eens op stap gaan met pony enzo heb ik toch graag dat het er gewoon goed uitziet, en niet met haken & ogen aan elkaar :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:04

Gewoon bij de fouragehandel enzo hebben ze het ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:04

De watte? Wat is dat in Belgisch? :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 11:02

Waar je voer koopt }:0