Volgens mij is het erger dan andere jaren, ik weet echt niet wat ik moet doen ... Ik kan dus op dit moment geen dingen doen waarbij pony moet stilstaan of rustig bewegen (stappen/achteruit, dat soort dingen) want dan wordt ie gewoon gek. Vandaag sprong hij me zelfs halvelings omver omdat er ineens een steekbeest op z'n kont was gaan zitten
Heb 'm wel duidelijk gemaakt dat, ondanks dat het vervelend is, ik ook nog wel altijd aanwezig ben ... Maar toch, leuk is het niet. Het is zelfs zo dat als er weer 1 geland is dat hij zeg maar naar mij toe springt, met het gedeelte waar het beest zit naar me toe, dan sla ik dat dood en heb ik weer een blije pony (heel eventjes dan). Vraag me niet hoe hij het doet, maar is vandaag een paar keer gebeurd, was eigenlijk wel lachwekkend
Maar dus ... help?
Het zijn dus echte dazen en andere steekbeesten, vliegen enzo natuurlijk ook maar dat is niet het grootste probleem. Ik kan 'm wel longeren enzo, alles waarbij hij kan lopen gaat ineens spectaculair goed
Maar verder kan ik dus eigenlijk niks. Het is gewoon bij hem op de weide & in de piste .. ik kan ook niet gaan wandelen want in het bos zitten ze natuurlijk ook ... Ik herinner me echt niet dat ik daar andere jaren zoveel last van heb gehad (wel met rijden in de zomer, maar niet in de piste zeg maar). Weet echt niet wat ik ermee moet ... Hij heeft trouwens zomereczeem en is dus sowieso wel gevoelig, maar zoals vandaag was gewoon echt niet leuk. En hij kon er niks aan doen, die beesten bleven maar komen ... En een paar meter verder stond de merrie zonder noemenswaardige problemen grasjes te eten, altijd leuk
Volgens mij trekt die van mij dat allemaal aan ofzo .. maar waarom? Hoe werkt dat? En wat kan ik eraan doen?
Ik zie het echt niet zitten om de hele zomer niks te doen met mijn pony, maar elke keer zoals vandaag is ook geen doen. Ik zit nu dus echt te denken & te zoeken hoe ik dat moet gaan oplossen
Alle sprays etc. etc. die ik tot nu toe geprobeerd heb werken niet. Kan toch maar moeilijk met z'n eczeemdeken longeren & werken?
Ik heb wel medicatie (anti-allergisch) omdat het anders geen bultjes zouden blijven maar echt blauw/paarse plekken zouden worden ... Maar toch.... Op deze manier is het voor zowel pony als mij niet leuk .. En ik kan 'm toch niet de hele zomer gewoon laten staan
Werkt het echt, echt, echt?
). Wij mengen het met water, en heel soms doe ik het zelfs puur op de paarden, met een sponsje (krijg je ook geen strepen). (kleding moet echt gelijk in de was, en het blijft echt ff aan je paard zitten, bereid je er dus maar op voor).
Wat zonde van je shirt trouwens zeg.