Sponsors te weinig voor regionaal nieuw talent?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

Sponsors te weinig voor regionaal nieuw talent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 18:14

Ben benieuwd wat jullie mening hierover is.

Ik hoef jullie niet te vertellen hoe duur de paarensport deze tijden wel niet zijn. Alles maar dan ook echt álles kost geld. Zelf persoonlijk vind ik dat opkomend nieuw talent, regionaal gebied, veelste weinig word geholpen. Pas op Z2 niveau of hoger komen ze pas om het hoekje kijken en dan haken ze al snel af omdat de ruiter zelf geen kruigwagen of naam heeft. Zelf persoonlijk vind ik dat een belemmering in veel talenten in ons land die daardoor niet verder komen of de kans daarvoor niet krijgen.

Wat vinden jullie? En wat zou eventueel een bijdrage leveren om dit te verbeteren?

MerelV

Re: Sponsors te weinig voor regionaal nieuw talent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:32

k ben het hier aan de ene kant wel mee eens, maar niet zozeer in de vorm van een bijdrage, maar met school. Ik train niet op topniveau maar ben elke week wel ongeveer 18 uur met sport bezig, ik zou dan graag willen zien dat je rooster flexibeler wordt. Een vriendin van mij speelt tennis wel op topniveau, maar zij speelt maar 6 uur in de week. Zij krijgt wel minder lessen, terwijl mijn sport veel meer tijd kost! Ik zou willen dat scholen wat flexibeler zouden zijn. Maar aan de andere kant snap ik wel dat sponsors niet zomaar iedereen gaan sponsoren en dat je eerst echt iets in de hogere sport bereikt moet hebben.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:38

mereltjuhxxx schreef:
k ben het hier aan de ene kant wel mee eens, maar niet zozeer in de vorm van een bijdrage, maar met school. Ik train niet op topniveau maar ben elke week wel ongeveer 18 uur met sport bezig, ik zou dan graag willen zien dat je rooster flexibeler wordt. Een vriendin van mij speelt tennis wel op topniveau, maar zij speelt maar 6 uur in de week. Zij krijgt wel minder lessen, terwijl mijn sport veel meer tijd kost! Ik zou willen dat scholen wat flexibeler zouden zijn. Maar aan de andere kant snap ik wel dat sponsors niet zomaar iedereen gaan sponsoren en dat je eerst echt iets in de hogere sport bereikt moet hebben.

Hier hebben ze nou de LOOT-scholen voor uitgevonden. (of heet het nou inmiddels de 'topsport talent school' ) Vanaf een bepaald niveau(volgens mij vanaf het M) en een bepaald aantal trainingsuren, wedstrijden en prestaties word je op deze scholden als topsporter beschouwd en krijg je extra vrij voor trainingen e.d en bv. extra begeleiding met huiswerk.

En over de sponsors, ik vind inderdaad dat er meer sponsors zouden moetn zijn. Eigenlijk kom je nu niet veel verder als de Rabobank. Vooral jonge/toekomstige/aanstormende talenten zouden naar mijn mening meer gesponsord moeten worden (in de vorm van financiele en materiele steun) om hun talent te ontwikkelen (bijv. door bij een heel goede instructeur te trainen).
Laatst bijgewerkt door _Roxanne op 29-05-11 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:38

Met het verschil dat jij niet op top niveau rijdt, en je vriendin wel top niveau tennis.
Sponsors ben ik het wel redelijk eens, je moet net geluk hebben dat je de juiste treft.
Het rabobank talentenplan zou bijvoorbeeld veel meer in die mensen moeten investeren ipv de mensen die het al van huis uit kunnen maken."

Edit mijn eerste deel was voor mereltjuhxxx en het 2e komt overeen met bovenstaande haha

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:43

Roxxxhorses schreef:
mereltjuhxxx schreef:

Hier hebben ze nou de LOOT-scholen voor uitgevonden. (of heet het nou inmiddels de 'topsport talent school' ) Vanaf een bepaald niveau(volgens mij vanaf het M) en een bepaald aantal trainingsuren, wedstrijden en prestaties word je op deze scholden als topsporter beschouwd en krijg je extra vrij voor trainingen e.d en bv. extra begeleiding met huiswerk.

En over de sponsors, ik vind inderdaad dat er meer sponsors zouden moetn zijn. Eigenlijk kom je nu niet veel verder als de Rabobank. Vooral jonge/toekomstige/aanstormende talenten zouden naar mijn mening meer gesponsord moeten worden (in de vorm van financiele en materiele steun) om hun talent te ontwikkelen (bijv. door bij een heel goede instructeur te trainen).

ja, dat van LOOT weet ik, maar ik vind dus dat ze dat minder aan prestaties moeten koppelen, maar aan trainingsuren, talent en inzet!

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:45

De LOOT scholen zijn strenger geworden hoor, zeker met paardrijden.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 18:46

Miss_m schreef:
Met het verschil dat jij niet op top niveau rijdt, en je vriendin wel top niveau tennis.
Sponsors ben ik het wel redelijk eens, je moet net geluk hebben dat je de juiste treft.
Het rabobank talentenplan zou bijvoorbeeld veel meer in die mensen moeten investeren ipv de mensen die het al van huis uit kunnen maken."
Edit mijn eerste deel was voor mereltjuhxxx en het 2e komt overeen met bovenstaande haha

Mee eens! :j
Voor mij zie ik zo'n organisatie/plan om juist mensen die daar de kans daarvoor niet krijgen, juist wél te krijgen. De meeste hebben al een kruiwagen ,etc.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:50

mereltjuhxxx schreef:

Hier ben ik het ook mee eens!
Mijn vriendin speelt niet eens op topniveau tennis, maar traint wel in de selectie van de vereniging. Zij krijgt dan extra vrij, terwijl ik véél meer tijd kwijt ben aan mijn sport/hobby! Ik denk dat veel scholen de paardensport ook niet snel serieus genoeg nemen.

En zo'n LOOT school moet dan natuurlijk wel in de buurt zijn..

En ik zie het hier inderdaad ook vaak gebeuren dat er veel die gesponserd worden, zelf ook al wel heel wat geïnvesteerd hebben en dat ook kunnen.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:51

maar ging het TS niet om sponsering, lootscholen "sponseren"niks, de kosten blijven wel voor je zelf van trainingen enz.
Hier heeft dochter ook sportstatus maar vind dat geen toegevoegde waarde.
School gaat hier voor de sport en ik zal dan ook niet gauw vrij van school vragen voor bv trainingen alleen met belangrijke wedstrijd maar aangezien dat meestal in het weekend is gebruik ik dat ook niet.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:20

Het klopt. Als is het maar in wedstrijd kleding met evt. logo's erop. Vaak kom je pas in aanmerking bij de hogere klasses. Toch zie ik sommige mensen rijden in de Z, waarvan ik denk dat een L ruiter het beter zou doen. Dus met de juiste begeleiding moet het met die L ruiter al helemaal goed komen :j.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:38

Het HTC neemt geloof ik aan van af de klasse L .MAAR wat een heleboel vergeten is dat je 400 euro voor de 20 lessen betaalt.
het is zelfs zo ...via de htc les betaal je dus 20 euro per les, zit je tegenwoordig met z'n vieren in de les !!
Als ik priveles van dezelfde instructie neem betaal ik 20 euro met z'n tweeen.
Jassen ...ik geloof 50 euro borg en ze zijn spuuglelijk haha.
speciale trainingen waarvoor je extra moet betalen.
Dit onder de noemer van Hippisch Talentencentrum .... nou je krijgt niks hoor, je moet gewoon betalen.
Ze zouden gesponsort worden door Pavo ....daar merk je niks van.
Tegenwoordig nemen ze alle ruiters aan die op de selectiedagen komen,daar krijg ik een beetje rare smaak van.
Het moet juist zo zijn dat juist deze groep jonge ruiters "bepaalde sponsering" krijgen

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:12

SaskiaKur schreef:
Miss_m schreef:

Mee eens! :j
Voor mij zie ik zo'n organisatie/plan om juist mensen die daar de kans daarvoor niet krijgen, juist wél te krijgen. De meeste hebben al een kruiwagen ,etc.

Zo denk ik er dus ook over :j

HTC is wel een goed voorbeeld, daar kijken ze niet naar je kruiwagen, maar naar hoe je rijdt.
Alleen weet ik niet precies hoe het daar met eventueel lidmaatschap (geld) zit, en wat je allemaal 'krijgt'.
Iig, de opzet spreekt mij meer aan dan het rabo-plan.

Edit;
Lees hierboven dat het dus niet zo mooi is als ze prestenteren.
Jammer...

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:16

pietsie schreef:
Het HTC neemt geloof ik aan van af de klasse L .MAAR wat een heleboel vergeten is dat je 400 euro voor de 20 lessen betaalt.
het is zelfs zo ...via de htc les betaal je dus 20 euro per les, zit je tegenwoordig met z'n vieren in de les !!
Als ik priveles van dezelfde instructie neem betaal ik 20 euro met z'n tweeen.
Jassen ...ik geloof 50 euro borg en ze zijn spuuglelijk haha.
speciale trainingen waarvoor je extra moet betalen.
Dit onder de noemer van Hippisch Talentencentrum .... nou je krijgt niks hoor, je moet gewoon betalen.
Ze zouden gesponsort worden door Pavo ....daar merk je niks van.
Tegenwoordig nemen ze alle ruiters aan die op de selectiedagen komen,daar krijg ik een beetje rare smaak van.
Het moet juist zo zijn dat juist deze groep jonge ruiters "bepaalde sponsering" krijgen

Ow.. is t echt zo. Wou namelijk selectie gaan doen, maar als het zoo is. Dan heb ik er geen zin in hoor.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:20

elise ,als het je leuk lijkt moet je zeker "selectie" doen, ik zeg alleen dat het voor ons geen toegevoegde waarde heeft.
En je moet niet vergeten dat je moet betalen om te mogen rijden.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:23

Dat snap ik ;). Ik zie wel is nog verweg :). Eerst maar even flink trainen.

Maar even weer naar het topic. Als je bijvoorbeeld een goede voetballer bent zijn er zat mogelijkheden om je te ontplooien, maakt niet uit of je F-E-D-C-B of A bent. Maar bij paardrijden is het wel van belang. Best apart eigenlijk.

merithshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:41

ik ben het er ook mee eens dat ze meer zouden moeten sponsoren. zou ik ook wel heel erg leuk vinden, ik train gewoon thuis met les, dat gaat echt heel goed. maar ik kan geen wedstrijden rijden omdat we gewoon geen auto hebben die een trailer kan trekken en we hebben geen trailer.. :(

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:46

De reden dat bedrijven sporters sponsoren, is omdat ze er geld aan kunnen verdienen. Ik lees in de reacties alleen maar redenen waarom de paardensporter een sponsor wil hebben (namelijk geld of faciliteiten). Daar heeft een bedrijf niets aan. Dus, wat hebben jullie, of het regionale talent in zijn algemeenheid aan een bedrijf te bieden?

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:48

merithshadow schreef:
ik ben het er ook mee eens dat ze meer zouden moeten sponsoren. zou ik ook wel heel erg leuk vinden, ik train gewoon thuis met les, dat gaat echt heel goed. maar ik kan geen wedstrijden rijden omdat we gewoon geen auto hebben die een trailer kan trekken en we hebben geen trailer.. :(

heb je wel wedstrijdervaring??
iemand die wil sponsoren wil zijn bedrijf in the picture hebben , dat gebeurt natuurlijk niet als je alleen maar thuis rijd !

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:55

dammie1 schreef:
De reden dat bedrijven sporters sponsoren, is omdat ze er geld aan kunnen verdienen. Ik lees in de reacties alleen maar redenen waarom de paardensporter een sponsor wil hebben (namelijk geld of faciliteiten). Daar heeft een bedrijf niets aan. Dus, wat hebben jullie, of het regionale talent in zijn algemeenheid aan een bedrijf te bieden?

Naamsbekendheid op wedstrijden :j. Stel dat degene die jij sponsort de regiokampioenschappen wint, komt jou bedrijf meteen in the picture. En juist als je jong TALENT sponsort heb je kans dat ze hoger opkomen en dat jij ze dan nog sponsort. Ipv dat andere je al voor zijn.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 22:30

Sponsorcontracten lopen voor een bepaalde tijd, dus is de kans groot dat een door jou gesponsorde sporter na afloop (als hij/zij doorgebroken is) betere aanbiedingen krijgt en daarvoor kiest.
Daarnaast is het ook de afweging of je naamsbekendheid wil in de paardensport: alleen als jouw klanten daar zitten is dat zinvol.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 07:46

Eigenlijk vind ik dat de KNHS er ook wat aan moet doen. Er zijn zoo veel talenten in de nog lagere klasses, maar door gebrek aan geld en begeleiding kunnen die zich nooit optimaal ontwikkelen. Dus als daar ook nog wat voor komt. Een soort sub-rabotalentenplan.
Want als je hoog rijd komt er echt wel hulp van alle kanten, maar juist als je dat nog niet hebt, dan nog niet.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 09:48

Elise95 schreef:
Eigenlijk vind ik dat de KNHS er ook wat aan moet doen. Er zijn zoo veel talenten in de nog lagere klasses, maar door gebrek aan geld en begeleiding kunnen die zich nooit optimaal ontwikkelen. Dus als daar ook nog wat voor komt. Een soort sub-rabotalentenplan.
Want als je hoog rijd komt er echt wel hulp van alle kanten, maar juist als je dat nog niet hebt, dan nog niet.

Dát vind ik nu een topidee!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:21

Helaas is het in veel sporten zo dat de factor talent je vaak niet tot aan de top brengt, andere factoren spelen vaak net zo'n belangrijke rol. In de paardensport (maar in de meeste sporten denk ik wel) is geld en mogelijkheden krijgen ook een andere belangrijke factor.

Of sponsors dit 'moeten oplossen' twijfel ik over, vanuit de ruiter snap ik de redenatie maar vanuit het bedrijf dat sponsort begrijp ik ook heel goed dat ze pas de hogere klasses gaan sponsoren, tot ZZL rij je toch in de basissport en dat is toch minder bijzonder dan in de (Sub)top meerijden. Als bedrijf wil je ook ergens trots op kunnen zijn en mee voorop lopen, en dan moet het talent zich toch al wel ergens hebben bewezen. Hier hebben we het dan ook over de echte sponsoren (dus puur gesponsord op talent), persoonlijk denk ik als je talent vertoont in de lagere klasses dat er altijd wel kleine lokale ondernemingen zijn die bereid zijn een nieuw dekje / deken / beschermers en andere kleine dingen te sponsoren vanuit je persoonlijk netwerk. De bedrijfsnaam voor je paard zijn naam plaatsen en dat soort kleine dingen zou toch te regelen moeten zijn als je zelf lekker pro-actief te werk gaat en ze ook wat te bieden hebt.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:45

In de 'friezenwereld' is iets nieuws opgezet dit jaar. Het zo genaamde Stimuleringsplan.

Tijdens de selectie's voor het FriezenNK kan er door de jury aangegeven worden of de combinatie talentvol is. Na alle selectie's (zijn in aug. afgelopen) worden de 12 meest genoemde uitgenodigd voor een selectiedag. Denk dat je het kan vergelijken voor een Rabo-selectiedag.. En daar van worden de beste 4 combinatie's uitgekozen die gratis begeleid worden door topruiters.

De aantal deelnemers is bij de Friezen veel minder dan bij de KWPN-ers dus vandaag die lage aantallen :)

Het hele verhaal staat ; http://dressuurkampioenschapfrieschpaar ... PRIJS.html

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:09

Annekeee schreef:
In de 'friezenwereld' is iets nieuws opgezet dit jaar. Het zo genaamde Stimuleringsplan.

Tijdens de selectie's voor het FriezenNK kan er door de jury aangegeven worden of de combinatie talentvol is. Na alle selectie's (zijn in aug. afgelopen) worden de 12 meest genoemde uitgenodigd voor een selectiedag. Denk dat je het kan vergelijken voor een Rabo-selectiedag.. En daar van worden de beste 4 combinatie's uitgekozen die gratis begeleid worden door topruiters.

De aantal deelnemers is bij de Friezen veel minder dan bij de KWPN-ers dus vandaag die lage aantallen :)

Het hele verhaal staat ; http://dressuurkampioenschapfrieschpaar ... PRIJS.html

Klinkt echt super :j