Ik heb sinds woensdag een 8jarige haflinger ruin gekocht, Kyron.
Hij komt van een goede vriend die zelf zijn paarden fokt. Al drie jaar dat we samen één keer per maand in de bossen gaan wandelen,
en dan reed ik altijd op Kyron, wat altijd prettig was en nooit echt problemen mee heb gehad.
Nu is er voor de rest nooit met dit paard iemand mee bezig geweest, als ik er niet mee buiten ging, stond hij daar maar gewoon in de weide
Ondertussen nu ik hem gekocht heb,dacht ik, ik ga die is lekker borstelen wat eigenlijk nog goed ging, daarna zadelde ik hem op waar hij erg nerveus van werd, wat ik eigenlijk niet goed begreep want dit kent hij.
Dan ben ik ermee naar de piste gegaan, en de moment dat ik erop wilde kruipen draaide hij telkens van mij weg,eens ik in één stijgbeugel stak en mij optrok, begon hij te stijgeren en te bokken en sloeg hij op hol.
Ik ben omhoog gevlogen en ben op mijn rug neergekomen gelukkig in het losse zand. Het enige dat hij geraakt had met zijn achterste hoeven is mijn rechter voet.
Ik ben rustig naar hem toe gestapt, hem afgezadeld en terug in de weide gezet.
Nu besef ik maar al te goed dat ik er beter niet had op gekropen, omdat ik er alleen mee was voor de eerste keer.
Ik was zo danig geschroke, en besefte eigenlijk niet dat hij mij al enkele tekens had gegeven dat hij dit niet wilde.
Nu ben ik vanalles gaan opzoeken op het internet, en ben op de methode van Monty Roberts uitgekomen.
een methode die mij wel volledig ligt.
Ik heb één van zijn boeke gekocht en verschillende filmpjes van hem op youtube bekeken.
Nu heb ik een join-up geprobeerd te doen en dat ging goed.
Maar ik denk niet dat ik dit hoef te doen omdat, als ik hem uit de weide wil halen, hij al direct naar mij toe komt gelopen en zijn halster laat aan doen.
Enkel en alleen als hij op het kleine stukje weide staat bijt hij en draait hij zijn achterste en kan ik hem niet pakken enkel als ik brood bij heb dan wel en vanaf hij zijn halster aan heeft dan bijt hij ni meer.
Kan hier echt niet aan uit. Hij staat ook nog steeds bij zijn moeder op de weide
Vandaag heb ik hem weer is opgezadeld en voor ik er opging heb ik hem eerst goed gelongeerd.
Nu was er wel iemand bij die hem vast hield als ik erop ging.
Hij stond serieus hevig en als steve er niet bij had geweest had hij weer omhoog gegaan als ik erop ging.
Ik begrijp er niks van
wat doe ik verkeerd
Staat hij in de kleine wei bijt hij tot hij zijn halster aan heeft en dan doet hij niets meer.
Ga ik er mee in de piste staat die zo hevig zelfs longeren helpt niet, dat hij durft te bokken. als ik ermee buite ga rijde met andere paarde, is er geen enkel probleem.
Ik heb ook het gevoel dat hij niet zo voor mij is.
Hoe kan ik het best vertrouwen winnen van mijn paardje en een echte vriendschapsband mee sluite.
Ik hoop dat er iemand is die mij toch een beetje raad kan geven,
want ik heb echt angst dat ik meer slecht ga doen dan goed
groetjes aan iedereen

.