Ik zit hier in een wat rottige situatie.
Ik weet niet of het hier goed staat, zoniet graag naar het goede verplaatsen!

Ik zal alles even uitleggen..
1 April ben ik wezen kijken bij een paardje, dat leek ons allemaal wel heel leuk.
2 April hebben we hem Klinies laten keuren, is goedgekeurd, Linker voorbeen wel 2 passen onregelmatig, maar dat mag zei de keurder.
3 April hebben ze hem hier gebracht.
Één week later, ik heb denk ik in die week 3x gereden, halfuurtje om lekker rustig te beginnen, was het paard naar het rollen kreupel geworden.
Het was niet heel erg, maar wij hadden zo iets van nouja, dit kan gebeuren.
1.5 Week later, ik ga naar de wei toe, komt ie STOKkreupel op mij af lopen.
Dierenarts laten komen, hij wist niet wat het was, geen hoefzweer etc, maar het was niet goed zei hij, dus we moesten naar de Kliniek Bears.
Wij hebben dus de Kliniek Bears opgebeld, 4 dagen later konden wij terecht.. helaas is dit wel wat laat, maar voorruit.
Paard in de trailer (met moeite) erheen rijden, wachten, tot we aan hem eruit mochten halen.
Toen mochten we hem eruit halen, en er was niet echt meer wat aan de hand.. hij liep wel wat "typisch"
Toen hebben hun hem 20 min ge longeerd in de longeercirkel, op het zand, daarnaar rondje linksom en rechtsom op het harde, rechtsom begon hij onregelmatig te lopen, aan het linker voorbeen.
Maar ze wisten niet echt waar het weg kwam, dus als hij weer stokkreupel werd moesten wij direct de zelfde dag terug komen.
3 Dagen geleden, wéér kreupel toen ik naar het land ging, ik haal hem uit het land om hem in de bak te zetten en te laten lopen om te zien of we naar de kliniek kunnen, en het was weer weg.
De dierenarts uit Hardeguryp, Boersma, zei dat we hem direct terug moesten brengen! Die vertrouwde het 100% zeker niet, als ie niet kreupel loopt loopt ie nog niet goed zegt hij.
Ik zou graag willen weten wat mijn rechten zijn, en wat ik hier verder mee aan moet.. we hebben de vorige eigenaars opgebeld, maar die willen hem niet terug.
Ik heb gehoord als je niet tevreden bent over de aankoop dat je hem binnen een halfjaar mag terug brengen, maar weet niet of dit waar is.
Het paard is 9 Jaar, en M dressuur geweest. Heeft achter een "lichte" peesblessure gehad, maar later naar info zoeken bleek die niet zo licht te zijn, en heeft hij ook stamceloperatie gehad, waar ons niets van verteld is, en hij heeft gezwommen, enz enz..

.