Wat wilt een verzorgster tegenwoordig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat wilt een verzorgster tegenwoordig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:32

Hallo allemaal,

Ik zit een beetje met een klein probleem in mijn maag..

Ik heb een pony. Welke nu haar tweede verzorgster heeft.
Verzorgster nummer 1, had het op een gegeven moment wat te druk. En na verhuizing van mijn pony, werd het voor haar te ver, dus ze stopte.

Nummer 2, is er nu dus nog steeds. Een lief meisje, welke het heel leuk doet met haar. Kwam in het begin een paar keer per week. Nu nog maar een dag in de week. Alleen de zondag. Omdat ze tegenwoordig zaterdags werkt.
Ze wilt gaan proberen de zaterdag middag vrij te zijn. Omdat ik aangegeven heb, dat zondag ook mijn vrije dag is, en ik dan ook af en toe rijden wil. Nu gaan we dan meestal samen rijden.

Nu zit ik dus een beetje met dit alles in mijn maag.. Want wat wil ik nu zelf?

Ik wil iemand die drie keer in de week komt. Waarvan twee keer doordeweeks, en 1 dag in het weekend. Zaterdag of zondag. Die dan lekker de tijd neemt voor mijn pony, en niet na het rijden weg is.

Ik ga samen met mijn vriend een boerderijtje kopen, en er zal een tweede pony bijkomen. Nu weet ik dus niet wat ik met mijn verzorgen aanmoet. Mijn huidige verzorgster zal niet drie keer in de week kunnen komen. Daar zij met school zit, en doordeweeks van haar ouders niet mag.

Mijn eerste verzorgster geeft aan dat ze graag toch terug wilt. En dan haar best wilt doen. maar zij komt van ver af, en weet niet of ze het gaat redden met haar benzine.

Ik wil straks iemand die drie dagen in de week komt. Lekker gaat rijden (Met 1 van beide pony's, ze zal ze allebei mogen rijden, mischien dat ik 1 van de twee aan haar toewijs, dat is nog even afwachten hoe de tweede pony word). En die minimaal drie keer in de week komt.

Die ook meehelpt op stal en op de weide. Dus 1 dag in de week een uurtje of 2 mee helpt.
Die ook meehelpt met hooi halen en opslaan. Die klaar staat voor me.

Ik vraag me af.. Bestaat dat tegenwoordig nog wel? vroeger deed ik alles voor mijn pony, zelfs het huishouden van de mensen waar ze van was.
Nu zie ik vooral meisjes die eens in de week willen rijden, en dan aftaaien.

Ik weet nu neit goed wat ik moet.. Mijn verzorgster aanhouden, en tevreden zijn met 1, mischien straks 2 dagen in de week?
Nummer 1 terug nemen, en afwachten of ze het red met de benzine?
Of het hele gedoe weer ondergaan, om een verzorgster te vinden, die wel kan wat ik wil, wat erg.. erg schaars is?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:35

Ze zijn zeldzaam.
Kinderen hebben het veel te druk, ouders ook.
Ik heb 2 jaar een hele enthousiaste gehad, maar die ging eng puberen.
Daarna is het eigenlijk alleen maar ellende.

Soms denk ik dat het wellicht helpt dat ze er iets voor moeten betalen. Blijkbaar hebben ze dat nodig om toch regelmatig te komen.
Meehelpen is bijna uitgestorven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:37

Tsja .. ik denk dat het per persoon afhangt !! Ik ben iemand die altijd klaarstaat voor iemand en ik weet ook mensen die dat niet hebben.

Anoniem

Re: Wat wilt een verzorgster tegenwoordig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:40

Ik vind het erg lastig wat ik hier nu mee moet. Zowel meisje 1 als meisje 2 zijn erg aardig en lief voor mijn pony. Meisje 1 heeft er in mijn inzien mischien iets meer voor over. Maar meisje 2 heeft weer iets meer ervaring.

Ik wil gewoon iemand die drie keer in de week komt. Een betaling hoeft van mij niet. Meehelpen is ook een groot woord, af en toe een handje helpen zeg maar.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:40

Tja verzorgers, ik weet het ook niet zo goed omdat het ik echt geen idee heb wat je er tegenwoordig nog van kunt verwachten.
Maar de goede bestaan zeker wel! Ben er zelf ook een van althans vindt ik dan. Tja je kunt natuurlijk gewoon kijken hoe het loopt op dat moment en dan kun je altijd nog een verzorger erbij zoeken. Tegen de tijd dat je er een nodig hebt is zijn er misschien weer meer mensen opzoek naar wat jij te bieden hebt. Ik vindt het zelf ook moeilijk inschatten wat verzorgers nu zelf willen. Willen ze ook meer dan alleen rijden of willen ze alleen maar rijden als het hun uitkomt.
Wie weet loop je vanzelf iemand tegen het lijf waarvan je denkt dat is precies wat ik zoek.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:41

Ze zijn zeldzaam maar heeel goed zoeken. Ik heb verschillende verzorgsters gehad. Meiden die in het begin elke dag kwamen en uiteindelijk nog maar 1 of 2 dagen.
In de 12 jaar dat ik nu mijn pony's heb, heb ik nog maar 3 echte goede verzorgsters gehad. 1tje in het hele echte begin. Gelukkig maar want ik was er zelf eigenlijk veel te jong voor. Daarna een jaar of 6 terug een meisje van 12 die tot haar 17e heeft verzorgd en sinds een paar weekjes weer terug is. En dan nu sinds een jaartje een meisje van nu 13. Elke dag komt ze braaf Peter verzorgen en helpt mij op zaterdag uitmesten. Als ze een keertje vroeg vrij is krijg ik een sms dat ik vandaag paardenvrij heb want alles is al gedaan.

Daar hebben veel verzorgsters tussen gezeten die het net niet waren. Beloftes om in de vakantie wat meer te komen die nooit uitkomen of die gewoon niet meer dan 1 of 2 dagen per week vol houden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:42

en beide?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:42

ik zou in dit geval heeeeel erg goed gaan zoeken naar iemand die in het plaatje past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:43

Dat is inderdaad wat ik nu ook bang voor ben met dit meisje. Dat ze maar 1 dag in de week blijft komen.
Ze is echt een lief meisje, en leuk om mee om te gaan en mee te praten. Maar ik zou zo graag zien dat ze drie keer in de week zou komen, maar dat red ze niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:44

Lynn_Nikita schreef:
en beide?

Ik zou ze het liefst allebei nemen inderdaad. Maar dat is dan meer mijn eigen gevoel.

Wat ik voor mijn pony(s) wil, is dat er 1 iemand is langs mij, die drie keer per week minimaal komt. Liefst nog iedere dag.
Mijn pony (En toekomstige pony) is geen manegepony. Ik wil dus neit dat ze door tig verschillende in handen komt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:48

maar beide verzorgers kennen haar al, hoe gaan ze met de pony om?
als de ene maar 1 keer pw kan komen en de ander ook niet vaak ivm de afstand, kan het misschien gecombineerd worden
zo krijgt je pony genoeg aandacht en kunnen beide verzorgers elkaar een keer afwisselen als de ander niet kan op die dag

3 keer pw of elke dag is moeilijk hoor voor 1 iemand

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:48

Heb je dit al met je huidige verzorger besproken dat je eigenlijk wil dat ze minimaal 3x per week komt en dat als ze dit niet kan dit in de toekomst een probleem gaat worden? Het zou fijn zijn voor je verzorger als ze daarvan op de hoogte is en misschien dat het nu tijdelijk is en krijgt ze in de toekomst wat meer tijd voor.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:50

Ze zijn er wel, maar idd het is goed zoeken geblazen. Zoals anderen al opperde, allebei nemen? Kunnen ze het misschien nog zo inplannen dat de één de ene week 2x komt de andere 1x (Zit je toch op 3x per week). En de week erna andersom? Is misschien ook nog een optie. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:56

Tigra_ schreef:
Heb je dit al met je huidige verzorger besproken dat je eigenlijk wil dat ze minimaal 3x per week komt en dat als ze dit niet kan dit in de toekomst een probleem gaat worden? Het zou fijn zijn voor je verzorger als ze daarvan op de hoogte is en misschien dat het nu tijdelijk is en krijgt ze in de toekomst wat meer tijd voor.

Mijn huidige verzorgster is op de hoogte van het verhuizen. En het is voor haar neit mogelijk vaker te komen.

Met dit topic probeer ik mijn eigen gedachtes op orde te krijgen wat ik zelf wil. Het is niet zo dat ik haar weg stuur binnenkort. Dat is zeer zeker niet mijn bedoeling. Ik ben mijn gedachtes aan het ordenen wat ik zelf wil. Daar ik over een tijdje een ander huisje heb, en de paardjes aan huis. Ik wil neit dat mijn paardjes door een hoop verschillende gereden worden. Mijn pony nu, word al door mij, mijn verzorgster, en mijn vriend gereden. Als ik er straks twee heb, dan kunnen mijn vriend en ik samen rijden op de pony's. Maar ik wil neit dat ze door vier man worden gereden. Dat lijkt me niet prettig voor het dier. Nu rijdt mijn vriend neit vaak, maar heel af en toe.

Ik wil graag tegen die tijd nog steeds maar 1 iemand. Maar ik weet dus niet hoe of wie.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:02

Is er verder ook niemand in de buurt die nog iemand weet die wel de tijd heeft en de verantwoording?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:11

voor een half jaar terug heb ik dit meisje gevonden. Maar zij was de enige die me destijds aansprak.

Ik heb daarnet even op marktplaats gekeken, voor hier in de buurt. Maar het enige wat me kwa leeftijd aansprak was een meisje dat perse een binnenbak wilt? En een meisje dat paarden kan temmen :')

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:13

Ze bestaan nog wel hoor :-). Ik heb er namelijk 1. Melanie komt 3x in de week bij maan. Ze mest stal en 1x in de week het land in de zomer. Is zuinig op mijn spullen en doet alles in en om stal. Ze gaat super leuk en lief met maan om. Is enorm trouw, en helpt me altijd uit de brand wanneer nodig. Ook als maan ziek is, en ze een aantal weken niet kan rijden komt ze gewoon om te wandelen en poetsen. Kortom, ben super blij met haar. Ik betaal haar niet. Ze mag vrijwel alles met maan. Ik heb haar gevonden door bericht op een hyve van een manege te zetten. Ze was net 14 toen ze met maan begon.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:13

Ik zou voor de temmer gaan :')

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:22

Ik bedoel het niet verkeerd, maar waarom wil je een tweede pony erbij nemen, als je voor één pony eigenlijk al niet zonder verzorgster kan? :o

Je zegt dat je iemand zoekt ''Die ook meehelpt op stal en op de weide. Dus 1 dag in de week een uurtje of 2 mee helpt.
Die ook meehelpt met hooi halen en opslaan. Die klaar staat voor me'' doet mij meer denken dat je een werknemer zoekt, in plaats van een penny meisje. :?

Nogmaals, ik bedoel het niet aanvallend, maar zo komt het op mij een beetje over. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:27

Lijkt me dat eens in de week een keer meehelpen met de waterbakken vullen, en de weide controleren niet echt voor een werknemer is. En eens in het jaar een dagje meehelpen met hooi opstapelen. (Waarna er lekker ge bbqt word) lijkt me ook niet zon ramp?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:29

Lijkt me niet echt dat je dan een werknemer bent ;)

Wat ik bedoel is dat er eens in de week met mij meegelopen word (Ik krui dus, laat ik geen jonge meisjes doen ;) Maar dat ze er wel bij is), Meehelpen met de waterbak even schoonmaken. Dus borstel erdoorheen. En dan vullen we hem.

Werk van een uurtje. En samen met mij even de weide controleren. Dan kan ik haar dingen leren over giftige planten, en hoe je die weghoudt. Kijken of er niks in de weide ligt. Of de afrastering nog goed is. Dus een rondje lopen door de weide.

zie ik neit als werk :n

als ik kijk wat ik vroeger voor mijn verzorgpony deed ;)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:33

Toch geld vragen zou inderdaad een idee zijn. Dan zitten de ouders er meer achteraan dat zo'n meisje wel gaat. Dat hielp bij mij vroeger tenminste wel. Ik ben altijd trouw gegaan, ook als ik geen zin had, en toen ik het echt niet meer leuk vond ben ik ook gestopt. Dat was wel zo duidelijk voor alle partijen.

Ik moet wel zeggen dat mijn ouders wel vrij veel betaalden (F100,- dacht ik), en ik naast het rijden verder niks hoefde te doen. Het was meer een soort lease.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:34

Hm.. Geld vragen heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Ik heb ook geen idee wat redelijk is?

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:36

Dat zie ik eerlijk gezegd ook niet als werk, maar gewoon bij de algehele verzorging. Net zo als een stal mesten, dat is voor sommige ook al teveel.

Qua geld zou ik het ook niet weten.

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:38

Ik ben niet zo moeilijk.
Af en toe rijden zou ik fijn vinden en als er een kleine vergoeding
betaald moet worden, prima. Verder altijd fijn als je ergens terecht
komt waar je het ook goed hebt met de personen om je heen.