Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

! mellamoshan schreef:Sinds kort heb ik ook een nieuwe trailer, een Henra Buffalo. Ben er erg tevreden over. Met de Atec of Bockman heb ik zelf niet echt veel ervaring behalve wel eens met een Bockman gereden te hebben (2 paards). Bockman lag trouwens als een huis achter de auto, maar denk dat dat al snel is met trailers van tegenwoordig.
Wat mij verder verteld was omtrent de Atec, door de trailerboer, dat was dat de kale prijs van Atec aantrekkelijk is. Alleen als je opties erop wilt hebben betaal je meer als bijvoorbeeld de Henra waar wij ons oog toen op hebben laten vallen. Verder qua kwaliteit e.d. heb ik echt geeeeen idee. Wel interessant, dus ik lees mee
Succes met je keuze alvast.
ingvdh schreef:let wel, de bockmann viel bij mij af omdat de zadelkamer alleen van binnenuit bereikbaar is, als het paard er dan nog in staat vind ik dat geen fijn idee. Het deurtje gaat richting de benen open en dan ben ik bang voor ongelukken.
Ik heb een humbaur single gekocht, ben er nog steeds erg tevreden mee. Qua prijs vergelijkbaar met de bockmann. Je zou ook naar Blomert kunnen kijken, zijn ook fijne trailers.
XXtrail kan ook met zadelkamer, maar ik vond de afwerking van die trailer erg slecht van kwaliteit.
Dressuurgek schreef:Wij rijden met een Humbauer Single Alu Plus. Zadelkamer zit er niet standaard in maar is optioneel, deze hebben wij er ook in laten zetten, echt ideaal. Fijne trailer in gebruik, doordat hij volledig (behalve het dak) van aluminium is heb je ook geen last van een rotte bodem.
Melanie_R schreef:Die Humbaur lijkt me interessant, zal hier eens rondvragen of er een dealer in de buurt is.
Het merk is niet zo bekend in België, ik kende het niet.
Ook ik ben me aan het oriënteren op de trailermarkt.Rumpleteaser schreef:@ TS: welkom bij de groep!Ook ik ben me aan het oriënteren op de trailermarkt.
Merken vind ik altijd maar een beetje lastig, omdat het altijd afhangt van wat je wil.
Dus: heb je specifieke eisen of wensen aan je trailer? (materiaal, afmetingen, vering, opties, constructie)

Dressuurgek schreef:Melanie_R schreef:Die Humbaur lijkt me interessant, zal hier eens rondvragen of er een dealer in de buurt is.
Het merk is niet zo bekend in België, ik kende het niet.
Weet niet waar je woont in Belgie maar in Valkenswaard zit een dealer, zit vlak over de grens. Maar weet ook niet wat voor moeilijkheden je tegenkomt als je een trailer als Belg in NL koopt

Citaat:Bedankt
Ik zoek dus een 1.5 paards van 600kg (mogen maar 1400kg trekken) met zadelkamer, een ruime binnenbreedte en een goede baanligging. Ééntje waarin mijn paard zich op haar gemak voelt, ze is een echte zenuwpees. Geen aluminium, want dit ligt boven ons budget
sdi schreef:Dat gaat je niet lukken, een 1,5paards trailer van 600kg met zadelkamer bestaat niet. Ze wegen allemaal minimaal 700kg.