Nieuwe trailer: welk merk??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_R

Nieuwe trailer: welk merk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 19:08

Hoi

Heb onlangs mijn oude VABO (1paards) verkocht om over te stappen naar een 1.5 model met zadelkamer.
Het duurde niet lang om te realiseren dat we best meteen een gloednieuwe kopen i.p.v. een occasie.
Maar dan staan we voor het volgende vraagteken: welk merk?

We zijn al naar Weijer, Cheval Liberte, XXtrailer, Hotra, Atec en Böckmann gaan kijken.
Momenteel genieten Atec (Starline Diamond) en Böckmann (Uno) onze voorkeur, nu nog een keuze maken. Een kennis van ons heeft slechte ervaring met de Böckmann: remmen en valdeur. Ook is de Böckmann 200kg zwaarder en 15cm minder breed!
De Atec is echter gevezen en de Böckmann gelast, hierdoor stellen we ons vragen bij de stabiliteit van de Atec.

Iemand ervaring met beide merken?
Alvast bedankt!!

Kim14

Re: Nieuwe trailer: welk merk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:10

Ik zou echt kijken naar de XXtrailer, wij hebben m ook (in 2 paards variant). Maar het is zo'n ontzettend fijne trailer, achter de auto is hij niet te voelen en hij is ontzettend stevig.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:12

Sinds kort heb ik ook een nieuwe trailer, een Henra Buffalo. Ben er erg tevreden over. Met de Atec of Bockman heb ik zelf niet echt veel ervaring behalve wel eens met een Bockman gereden te hebben (2 paards). Bockman lag trouwens als een huis achter de auto, maar denk dat dat al snel is met trailers van tegenwoordig.

Wat mij verder verteld was omtrent de Atec, door de trailerboer, dat was dat de kale prijs van Atec aantrekkelijk is. Alleen als je opties erop wilt hebben betaal je meer als bijvoorbeeld de Henra waar wij ons oog toen op hebben laten vallen. Verder qua kwaliteit e.d. heb ik echt geeeeen idee. Wel interessant, dus ik lees mee ;)

Succes met je keuze alvast.
Laatst bijgewerkt door mellamoshan op 22-05-11 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

coiboi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:13

Ik weet wel dat de Weijer onzettend k.u.t rijdt. Met de andere weinig ervaring.

Melanie_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 20:12

Kim14 schreef:
Ik zou echt kijken naar de XXtrailer, wij hebben m ook (in 2 paards variant). Maar het is zo'n ontzettend fijne trailer, achter de auto is hij niet te voelen en hij is ontzettend stevig.

Bedankt, maar we zoeken 1 met zadelkamer :)
Hij lijkt nochtans goed!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:16

Ik heb sinds kort een Hotra, bevalt tot nu toe super :D!

Melanie_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 20:17

mellamoshan schreef:
Sinds kort heb ik ook een nieuwe trailer, een Henra Buffalo. Ben er erg tevreden over. Met de Atec of Bockman heb ik zelf niet echt veel ervaring behalve wel eens met een Bockman gereden te hebben (2 paards). Bockman lag trouwens als een huis achter de auto, maar denk dat dat al snel is met trailers van tegenwoordig.

Wat mij verder verteld was omtrent de Atec, door de trailerboer, dat was dat de kale prijs van Atec aantrekkelijk is. Alleen als je opties erop wilt hebben betaal je meer als bijvoorbeeld de Henra waar wij ons oog toen op hebben laten vallen. Verder qua kwaliteit e.d. heb ik echt geeeeen idee. Wel interessant, dus ik lees mee ;)

Succes met je keuze alvast.

Die Henra lijkt ons iets minder goede kwaliteit op foto, we willen echt iets stevigs.
Toch bedankt! :)

Melanie_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 20:18

44Myrthe44 schreef:
Ik heb sinds kort een Hotra, bevalt tot nu toe super :D!

Alweer... geen zadelkamer :(

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:56

let wel, de bockmann viel bij mij af omdat de zadelkamer alleen van binnenuit bereikbaar is, als het paard er dan nog in staat vind ik dat geen fijn idee. Het deurtje gaat richting de benen open en dan ben ik bang voor ongelukken.

Ik heb een humbaur single gekocht, ben er nog steeds erg tevreden mee. Qua prijs vergelijkbaar met de bockmann. Je zou ook naar Blomert kunnen kijken, zijn ook fijne trailers.

XXtrail kan ook met zadelkamer, maar ik vond de afwerking van die trailer erg slecht van kwaliteit.

Melanie_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 21:57

ingvdh schreef:
let wel, de bockmann viel bij mij af omdat de zadelkamer alleen van binnenuit bereikbaar is, als het paard er dan nog in staat vind ik dat geen fijn idee. Het deurtje gaat richting de benen open en dan ben ik bang voor ongelukken.

Ik heb een humbaur single gekocht, ben er nog steeds erg tevreden mee. Qua prijs vergelijkbaar met de bockmann. Je zou ook naar Blomert kunnen kijken, zijn ook fijne trailers.

XXtrail kan ook met zadelkamer, maar ik vond de afwerking van die trailer erg slecht van kwaliteit.

Dit was ons ook meteen opgevallen aan die Böckmann... + volgens mij hangt het materiaal dan snel vol met hooi
Blomert lijkt me ook niet mis! Maar vind geen Vlaamse verdeler...

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:05

Wij rijden met een Humbauer Single Alu Plus. Zadelkamer zit er niet standaard in maar is optioneel, deze hebben wij er ook in laten zetten, echt ideaal. Fijne trailer in gebruik, doordat hij volledig (behalve het dak) van aluminium is heb je ook geen last van een rotte bodem.

Melanie_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 23:42

Die Humbaur lijkt me interessant, zal hier eens rondvragen of er een dealer in de buurt is.
Het merk is niet zo bekend in België, ik kende het niet.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:45

Humbaur zijn erg fijn! :j

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 08:29

Dressuurgek schreef:
Wij rijden met een Humbauer Single Alu Plus. Zadelkamer zit er niet standaard in maar is optioneel, deze hebben wij er ook in laten zetten, echt ideaal. Fijne trailer in gebruik, doordat hij volledig (behalve het dak) van aluminium is heb je ook geen last van een rotte bodem.

Dan hebben wij dezelfde trailer, ik heb ook een single alu plus!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 08:35

Melanie_R schreef:
Die Humbaur lijkt me interessant, zal hier eens rondvragen of er een dealer in de buurt is.

Weet niet waar je woont in Belgie maar in Valkenswaard zit een dealer, zit vlak over de grens. Maar weet ook niet wat voor moeilijkheden je tegenkomt als je een trailer als Belg in NL koopt :o

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 08:42

Wij hebben 4 maanden geleden een nieuwe trailer met zadelkamer gekocht.
En er viel niets aante merken aan de afwerking en zo wel dan werd dit verholpen door de dailer waar we de trailer hebben gekocht

Een xxxTrail en zijn hier super blij mee
Ligt stil achter de auto en een een hoop ruimte

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 08:44

ik heb de atec anderhalf paards met zadelkamer. echt een geweldige trailer en super stabiel!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:54

@ TS: welkom bij de groep! :D Ook ik ben me aan het oriënteren op de trailermarkt.
Merken vind ik altijd maar een beetje lastig, omdat het altijd afhangt van wat je wil.
Dus: heb je specifieke eisen of wensen aan je trailer? (materiaal, afmetingen, vering, opties, constructie)

Melanie_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 23:16

Rumpleteaser schreef:
@ TS: welkom bij de groep! :D Ook ik ben me aan het oriënteren op de trailermarkt.
Merken vind ik altijd maar een beetje lastig, omdat het altijd afhangt van wat je wil.
Dus: heb je specifieke eisen of wensen aan je trailer? (materiaal, afmetingen, vering, opties, constructie)

Bedankt :D
Ik zoek dus een 1.5 paards van 600kg (mogen maar 1400kg trekken) met zadelkamer, een ruime binnenbreedte en een goede baanligging. Ééntje waarin mijn paard zich op haar gemak voelt, ze is een echte zenuwpees. Geen aluminium, want dit ligt boven ons budget.

Melanie_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 23:20

Dressuurgek schreef:
Melanie_R schreef:

Weet niet waar je woont in Belgie maar in Valkenswaard zit een dealer, zit vlak over de grens. Maar weet ook niet wat voor moeilijkheden je tegenkomt als je een trailer als Belg in NL koopt :o

Heb een beetje zoekwerk gedaan en zijn vandaag gaan kijken, het lijken wel goede trailers maar zulke waarbij je alles in opties moet nemen. We willen de bodem in gietrubber en als ik het juist verstaan heb is dit bij deze (Single) niet mogelijk.
Toen ik trouwens zag dat de 'Rapid' een Humbaur is, kende ik het meteen. Die zie je regelmatig rijden.

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 23:57

Ik heb zelf een Atec en moet je zeggen.. Ik kan en wil niet meer zonder!!! :D
Het is wel heel persoonlijk denk ik.

Misschien een idee om bij wat dealers, brochures opvragen, die kun je dan mooi naast elkaar leggen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 07:26

humbaur heeft als optie een alu-comb vloer, zit ook in mijn trailer, deze heeft een rubberen toplaag en kan niet doorrotten, wat overigens wel kan gebeuren met een houten vloer met gietrubber top.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 08:03

Citaat:
Bedankt :D
Ik zoek dus een 1.5 paards van 600kg (mogen maar 1400kg trekken) met zadelkamer, een ruime binnenbreedte en een goede baanligging. Ééntje waarin mijn paard zich op haar gemak voelt, ze is een echte zenuwpees. Geen aluminium, want dit ligt boven ons budget

Dat gaat je niet lukken, een 1,5paards trailer van 600kg met zadelkamer bestaat niet. Ze wegen allemaal minimaal 700kg.

Ik heb mindere ervaringen met Hotra en Atec. Ik zweer bij Ifor Williams vanwege de duurzaamheid, niet veel duurder dan genoemde merken, wel wat zwaarder. De HB406 is het huidige model 1,5 paards.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 08:36

sdi schreef:
Dat gaat je niet lukken, een 1,5paards trailer van 600kg met zadelkamer bestaat niet. Ze wegen allemaal minimaal 700kg.

Dat is niet helemaal waar. Ga maar eens kijken naar de polyestertrailers van Thiel.

@ TS: Zelf ben ik me vooral aan het oriënteren op aluminium, dus met polyester kan ik je niet zo goed verder helpen.
Wel heb ik twee stalgenoten die beiden een Thiel hebben en daar erg tevreden over zijn.
Die zijn erg licht, helemaal van polyester (ook bodem, geen hout) en hebben een zadelkamer.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 08:55

Wij hebben een 1,5 paards XX -trail. Kreeg laatst van iemand te horen dat het de fijnste trailer was die hij er ooit achter heeft gehad. En hij heeft echt met alle type trailers gereden.... van superduur en sjiek tot mijn karretje. XX-trail is basic, dat klopt, geen poeha aan allerlei onnodige opties. Het maakt m ook betaalbaar. Elk 'nadeel' heeft zn voordeel. Als ik in Belgie zou wonen zou ik ook kijken voor Fautras, jullie hebben daarvan iets meer dealers.