Rijbroek of iets anders?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

starangel0Jarig

Rijbroek of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 15:21

Hallo mensen!

Ik heb eigenlijk een vraagje, rijden jullie altijd met rijbroek? Stel dat je op een dag je rijbroek pakt, en hij blijkt ontzettend te meuren of nat te zijn ofzo, ga je dan alles eraan doen om het alsnog aan te trekken of heb je dan zoiets van ja ik pak wel een spijkerbroek of ik rij wel gewoon niet? En als je geen rijbroek aantrekt, wat trek je dan aan?

de reden voor deze post is omdat ik in juli op ponykamp ga, en nu maar 1 rijbroek heb. Ik vind het toch niet helemaal geslaagd om 6 dagen lang dezelfde rijbroek aan te hebben, maar ik heb niet het geld om er nog eentje bij te kopen. Ik vraag me dus af of die mensen echt raar gaan opkijken als ik bijvoorbeeld met een superdikke thermolegging ga rijden ofzo..

naja groetjes!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 15:22

ik rijd altijd met rijbroek. spijkerbroek rijd dus totaal niet fijn!
en als de rijbroek stinkt ofzo dan pak je tocht een andere?

SuzanLarissa

Re: Rijbroek of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 15:27

ze heeft er maar een Sjors

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 15:28

Met een legging gaan rijden zou ik niet doen.. Gaat snel kapot en je krijgt er denk ik schuurplekken van.
Ik heb meerdere rijbroeken dus als de een vies is doe ik de ander aan..
Soms rijd ik met een spijkerbroek maar dan alleen op een barebackpad.
Kijk eens op online ruitershops, ik heb laatst een rijbroek voor 26 euro gekocht (nieuw en nieuwe collectie! )

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 15:30

ik rijd ook wel eens met een legging maar vind dat toch wel minder prettig. wel hebben ze bijvoorbeeld bij de Action van die leggings die lijken op een paardrijbroek met dubbele voering bij je billen en benen. denk dat dat ook wel prettig rijdt en die zijn niet zo duur, 12 euro ofzo?

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 15:32

Is het niet mogelijk om een tweedehands rijbroek aan te schaffen? Op Bokt of Marktplaats zie je regelmatig nette broeken voor minder dan 20 euro, misschien een idee? :)

starangel0Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 16:26

Dan ga ik dat wel proberen! dankjulliewel!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:27

decatlon heeft fijne rijbroeken voor een laag prijsje 11 euro dacht ik

elizewe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 16:32

Een joggingsbroek valt ook wel mee te rijden. Spijkerbroek doe ik eigenlijk alleen als ik in western stijl rij of zonder zadel. Meerdere rijkbroeken is altijd handig.

bellamy97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:21

rijbroek of joggingsbroek

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:22

Ik rij altijd met rijbroek :D
Heb 1x met spijkerbroek op me paard gezeten omdat ik haast had vanuit me werk , maar zit niet erg lekker.
Zonder zadel ga k gerust in me shortje op me paard zitten , maar dat is meer voor de leuk en niet zozeer om serieus te rijden ;)

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:22

probeer een tweedehands rijbroek te kopen, want een week in dezelfde broek lopen is echt niet fijn. je kan ook wel in spijkerbroek (eentje die een beetje elastisch is) rijden, maar ik vind dat toch een stuk minder fijn dan echt een rijbroek. er is niet voor niets ooit iemand geweest die bedacht heeft om speciale broeken te maken voor het paardrijden :P

Jessica66098

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:46

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:52

ik rijd eigenlijk altijd met een rijbroek. In de winter wel eens met een skibroek als het echt heeeeeeel erg koud is :+

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:57

Probeer de Decathlon winkel eens :) Kan je ook online bekijken. Ik zag daar laatst enorm goedkope paardrijbroeken te koop staan!

Zelf rijd ik eigenlijk altijd met een rijbroek, dus weet geen alternatieven...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:58

joggingbroek kan nog wel maar decatlon echt super broeken voor weinig rijd er eigenlijk alleen maar mee

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:03

Ik persoonelijk vindt in een jeansbroek rijden totaal niet storend. Maar ik weet wel een adresje dat ze even geleden (en laatst lagen ze er nog bij mijn winkel in de buurt) heel goedkope hebben gehad. Goed bij de action hebben ze erg goedkope gehad 6euro ongeveer dacht ik zo even uit mijn hoofd de kwaiteit zal niet even goed zijn als een echt duure maar ik vindt ze lekker zitten enz.

En als het echt niet lukt voor eentje te halen of je een spijkerbroek lekker vindt zitten voor te rijden of niet is iets dat je zelf moet uitmaken. Ik vindt het totaal niet storen, maar een ander kan er dan weer totaal niet mee over weg. Ik zou zeggen probeer het is. Heb je eventueel vrienden of iets die een rijbroek kunnen lenen ook ? Of even op kapaza enz kijken soms bieden de mensen ze gratis of voor bijna niks aan.

Met een jogingbroek gaat idd eventueel ook maar ik zou dan niet de loste van de loste nemen die je hebt.

Veel sucses alvast

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:05

ik moet je zeggen ik deed vroeger wel eens mijn spijkerbroeken aan als ik weer eens geen tijd had.
maar 2x en dan kon ik ze weg doen zonde van die duren spijkerbroeken van mij

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:05

Of vraag eens aan wat vriendinnen of je een rijbroek kan lenen voor die week. Dat heb ik vroeger ook eens gedaan toen ik op kamp ging.
Rijden in een spijkerbroek op een engels zadel, zou ik niet zo snel doen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:10

Ik heb vandaag nog met spijkerbroek gereden :+ Maar in de zomer met een beetje zweet kun je beter een rijbroek of evt een dikke legging aan hebben. Op zich gaat dat denk ik ook wel goed!

Er zijn al meerdere goede tips gegeven waar ik me helemaal in kan vinden!

TS welke maat heb je? Misschien hebben de bokkers hier nog wel iets in jou maat wat voor een klein prijsje weg mag?

Jessica66098

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:10

@kiichi dat is waar maar helaas kan je ze nioet bestellen want ik woon nogal ver weg van beide bestemingen :(

kersxtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:42

Zelf heb ik er meerdere, maar met een spijkerbroek rijden is echt niet fijn,
google anders op : 'goedkope rijkleding' ( t probleem ligt dan wel weer bij t passen )

succes

xJuliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:43

standaard een rijbroek!;)

starangel0Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 21:51

haha, mijn maat zit zo rond de 40/42 maar omdat ik het idee heb dat de meeste rijbroeken toch wel klein vallen zit ik al tegen de 44 aan ofzo >.< als jullie broeken hebben, zijn die erg welkom!

loismalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:04

kijk eens bij de decathlon!
broeken voor 19 euro, nieuw, en die zitten hemels, zijn niet van die planken die je koopt van anky ofzo (vind ik persoonlijk echt verschrikkelijke broeken, vooral met van de leren zitvlakken)
En ik zit tegen de 46 aan en ik pas de broeken en xl zit nog ruim ze zijn stretchie en echt een aanrader!