verreisten voor een goede ruitersportwinkel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deertje

verreisten voor een goede ruitersportwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 15:08

wat vinden jullie:
waar moet een ruitersportzaak nu zeker aan voldoen?
Of waar ik ook interesse in heb: waar hebben jullie een hekel aan als jullie gaan shoppen, ook niet onbelangrijk!

Schiet maar raak! Ben benieuwd :D :D :D

friesiszwart

Re: verreisten voor een goede ruitersportwinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:07

Een zeer uitgebreid assortiment, en vooral medewerkers met kennis van zaken.

witjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:11

Medewerkers die weten waar ze het over hebben en niet te vergeten, kleding en laarzen/chaps waarbij ze niet allemaal uitgaan van maatje 36. :o Maatje meer mag er ook wel eens zijn. :o vooral wat laarzen en chaps betreft! Die zijn met wat stevigere kuiten echt nergens meer te vinden..

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:39

Leuke kleding! En dan ook de wat 'goedkopere' merken zoals Horze bijvoorbeeld. harrys horse mogen ze wat mij betreft verver weg laten, dat vind ik toch te kinderlijk om zelf aan te trekken

Verder vind ik het altijd fijn als er goede service is & een groot assortiment. Ook vind ik het leuk als ze veel nieuwe hippe dingen, zoals lakspullen & bling frontiemen hebben, gewoon meedraaien met trends zegmaar. Als ze veel eskadron hebben is het natuurlijk ook altijd een plus *D

OMGponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:21

Een winkel waar medewerkers verstand hebben van zaken en klanten dus ook uitleg en advies kunnen geven, dat schept bovendien vertrouwen en een klant zal terug komen omdat hij ermee geholpen is en tevreden is met het product.

Een uitgebreid assortiment, graag wat meer merken dan alleen HH, eurostar en Anky.

Vooral belangrijk niet alleen focussen op paarden, als ponyruiter erger ik me groen en geel dat ik 9 van de 10 keer alsnog het internet op moet om iets in een pony maat te kunnen vinden.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:25

Een uitgebreid assortiment in alle prijsklasse's en voor alle disciplines, dus ook voor grondwerk/natural horsemanship.

Daarnaast vind ik het fijn om goed geholpen als ik dat nodig vind.

En als ik dan niet nodig vind wil ik ook gewoon op mijn gemak kunnen shoppen.
Ik heb een gruwelijke hekel aan winkels waar je gewoon merkt dat het personeel je continu in de gaten houd.

OMGponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:27

Ohja.

Ik vind het ook altijd een domper als ruiterzaken zadels verkopen maar geen zadelpasser / maker hebben.
Dat nodigt absoluut niet uit om dan een zadel te kopen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:21

Kundig personeel is zeker belangrijk. Verder goede service.

En spullen leveren, met functionaliteit, niet alleen de modeverschijnselen die duur zijn vanwege het merkje.

Veel geld voor mijn paard uitgeven vind ik niet erg, als iets heel functioneel is. Maar veel geld uit geven om reclame te mogen maken voor een merk, daar pas ik voor.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 08:23

dus we zullen voorlopig al eens een lijstje aanleggen;

* vakkundig personeel
* uitgebreid assortiment; niet alleen voor jumping en dressuur
* geen opdringerige verkopers; nood aan vrijheid in de winkel
* ook goedkopere merken en merken voor een maatje meer
* zadelpasser/ zadelmaker is een must

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 08:27

Ik vind vakkundig personeel idd ook erg belangrijk.
Een uitgebreid assortiment en verschillende prijsklassen ook.

Idd, in sommige winkels lopen ze achter je aan alsof je een dief bent
dan kan ik echt niet relaxed winkelen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 12:21

-Uitgebreid assortiment met veel verschillende maten op voorraad.
-Niet alleen dressuur/springen, maar ook natural horsemanship en barokke spullen
-Goed personeel met verstand van zaken
-Bij verkoop van zadels ook een goede zadelpasser aanwezig.
-Veel ruimte om te kijken, alles op elkaar gepropt in de winkel kijkt niet lekker
-paardenvoeding en supplementen, met ook daarbij kennis van zaken door het personeel
-Goede bezorgservice (gratis) als een artikel waarvoor je komt niet op voorraad blijkt te zijn.
-Verschillende merken, goedkoper en duurder.
-Ook extra zaken als mestvorken, dressuurbordjes, voerbakken en andere benodigdheden
-Mogelijkheid om online het assortiment in te zien (incl de aantallen, zodat je weet of het aanwezig zou moeten zijn)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 13:57

Ik zou wel eens graag een winkel zien waar ze wat hebben voor de menpaarden. Soms hebben ze wel iets maar ook niet veel. Dus dat mag van mij wel uitgebreider. Verder barokke spullen lijkt me ook heel fijn dat heb ik nog nooit ergens in een winkel gezien.
Een ruime winkel waar alles goed opgesteld is en waar je makkelijk kan zoeken en alles op maat gesorteerd ligt. Anders heb ik snel gezien als ik eerst alles onderste boven moet trekken voor de juiste maat. Verder inderdaad ook goedkopere spullen, normaal en de duurdere. Vaak zie ik ook juist dat je het hele goedkope hebt en het hele dure en in het midden is er weinig te vinden.
Verder ook personeel dat niet aan je gat geplakt zit. Ik wil gewoon zelf kijken en als ik vragen heb of iets zoek dan vraag ik dat zelf wel.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 19:37

Angela schreef:
-Niet alleen dressuur/springen, maar ook natural horsemanship en barokke spullen
-Veel ruimte om te kijken, alles op elkaar gepropt in de winkel kijkt niet lekker
-paardenvoeding en supplementen, met ook daarbij kennis van zaken door het personeel
-Goede bezorgservice (gratis) als een artikel waarvoor je komt niet op voorraad blijkt te zijn.
-Ook extra zaken als mestvorken, dressuurbordjes, voerbakken en andere benodigdheden
-Mogelijkheid om online het assortiment in te zien (incl de aantallen, zodat je weet of het aanwezig zou moeten zijn)

En hoe zie je dat in verhouding tot de omzetsnelheid, de winstmarge en de kosten?
Uiteindelijk moet de winkelbaas er wel van kunnen leven.........

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 19:57

daar heb je een punt, je moet idd een zeer grote investering doen als je al die zaken in je winkel wil.
Of als je de winkel groot genoeg wil hebben, maar, ... is het verstandig om een kleine ruitersport winkel te beginnen met een beperkt aanbod?
Ik zou het persoonlijk niet doen, omdat ik denk dat mensen eerder een megastore gaan bezoeken dan een winkeltje om de hoek zeg maar

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:03

sympie schreef:
dus we zullen voorlopig al eens een lijstje aanleggen;

* vakkundig personeel
* uitgebreid assortiment; niet alleen voor jumping en dressuur
* geen opdringerige verkopers; nood aan vrijheid in de winkel
* ook goedkopere merken en merken voor een maatje meer
* zadelpasser/ zadelmaker is een must

Ik vind het ook wel fijn als dingen op voorraad zijn; ik wilde afgelopen jaar thermolaarzen kopen maar die waren nergens meer te krijgen (in mijn maat). -O-

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:03

dat ligt er aan.....het winkeltje op de hoek, daar word je als klant al snel herkent.
In en megastore ben je klant nummer zoveel.
Het winkeltje op de hoek zal meer moeite voor je doen een artikel voor je te bestellen.
Een megastore heeft het niet en "kan" er niet aan komen(te veel moeite)
ik zelf vind een klein winkeltje veel persoonlijker dan een mega store.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:07

- Kennis van zaken
- Niet opdringerig winkelpersoneel
- Uitgebreide assortiment in verschillende maten/merken
- Bijtijds aanvullen
- Snel kunnen leveren
- Makkelijk bestellen
- Een website
- Leuke aanbiedingen
- Prijs/kwaliteit in verhouding met elkaar

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:08

Laarzen en chaps voor een maatje minder zou ook wel fijn zijn. Maar ik denk dat iedereen wel ergens afwijkende kleding nodig heeft en dat graag wil zien. Het zou fijn zijn als er een kleine keus was aan:

- flinke lengtematen
- extra korte broeken
- maatje meer
- maatje minder
- dikke kuiten
- dunne kuiten

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:12

Kennis van zaken vind ik erg belangrijk! En een soort van uitgebreid assortiment...
Kijk net zoals divoza hebben ze ontzettend veel, maar vaak vind ik de meeste dingen hier in de ruitersportzaak in het dorp die een super klein winkeltje heeft :7
Daarnaast vind ik een kleinere winkel fijner omdat ze daar vaak net iets meer voor je kunnen en willen doen :)

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 21:04

quartel schreef:
dat ligt er aan.....het winkeltje op de hoek, daar word je als klant al snel herkent.
In en megastore ben je klant nummer zoveel.
Het winkeltje op de hoek zal meer moeite voor je doen een artikel voor je te bestellen.
Een megastore heeft het niet en "kan" er niet aan komen(te veel moeite)
ik zelf vind een klein winkeltje veel persoonlijker dan een mega store.

zou je niet denken dat dit afhankelijk is van welke winkel?
Zo hebben wij hier 2 grote winkels, als je bij de ene wat bestelt, heb je het bij wijze van spreken de volgende dag en bij de ander kan je er maanden op wachten.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:23

Ik ben zelf nog geen grote winkel tegen gekomen die je als klant wel persoonlijk behandeld.
Maar zo te horen bestaat het dus toch :)

Mijn ervaringen met een kleinere winkel is gewoon beter.
Mensen denken met je mee en helpen zoeken naar oplossingen etc.
Wijzen je op DE aanbieding of het mag wel voor minder weg _/-\o_
Ik word gebeld als mijn bestelling binnen is, kan me dekens er laten wassen, mijn zadel laten maken of opvullen of inruilen.
Zalfjes, poedertjes van alles eigenlijk
En natuurlijk altijd die leuke vraag........hoe is het nu met je paard????
sja, je krijgt er nog net geen koffie aangeboden zeg maar.
Die sfeer vind ik hier niet in de megastores

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 08:20

ikke schreef:
Angela schreef:

En hoe zie je dat in verhouding tot de omzetsnelheid, de winstmarge en de kosten?
Uiteindelijk moet de winkelbaas er wel van kunnen leven.........

Dit zie ik graag in een ideale winkel, dat niet alles haalbaar is, dat is iets anders.. ;)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:54

-Uitgebreid assortiment
-Vriendelijk personeel (en niet opdringerig!!!)
-Een bijbehorende website
-Spaarkaart systeem :D

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:35

Genoeg heren-kleding.
En daar bedoel ik niet unisex kleding mee!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 08:33

Tigra, weet niet waar je woont maar ben je al eens in het peerdewinkeltje in Veenendaal geweest? Die zijn vooral gericht op de mensport qua tuigage en zaken als handschoenen, zwepen etc.

Verder vind ik belangrijk dat ze ruim gesorteerd zijn qua kleding ook goedkopere merken, ik wil niet meteen de hoofdprijs betalen voor bijvoorbeeld een nieuwe rijbroek of een paar schoenen. En idd dat personeel niet gelijk in je nek loopt te hijgen maar dat je rustig de tijd krijgt om even rond te neuzen.

Zie trouwens dat veel mensen ook graag zadels ed in de winkel kopen, ik laat liever een zadelmaker aan huis komen. Wbt voer, dat koop ik dan weer liever bij een diervoedingsspeciaalzaak evenals bijvoorbeeld een wormenkuurtje. Is daar niet alleen goedkoper maar er is ook meer kennis van zaken. Je kan niet en alles afweten van kleding/laarzen ed, en op de hoogte zijn van alle soorten voer en zelfhulpmedicatie.