Ik kom er niet uit (starten officiele wedstrijden)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kim90

Ik kom er niet uit (starten officiele wedstrijden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 13:26

eerste vraag:

Met mijn pony van 1.37 ( misschien iets groter ) wil ik officieel gaan starten.
( pony staat trouwens bij een boer )

Nu weet ik dat je dan lid moet zijn van een knhs rijvereniging, Nu heb ik er een gevonden waar ik mezelf wel wil inschrijven, nu kost dit 45,- per jaar.

Zit er hier lidmaatschap a 15,- en 3,50 voor de ruiter bij in van de knhs, of moet ik dat nog apart aan gaan vragen.
Ook zie ik dat je dan verplicht een tijdschrift krijgt, wat 29,- kost, zit dit er ook bij?

als je dit alles optelt zit je namelijk zo goed als aan de 45 euro, dan heeft de manege toch geen winst meer?

tweede vraag:

Moet mijn pony ieder jaar gemeten worden tot zijn 8ste? aangezien ik bij de paarden start.
Op mijn paspoort staat nog geen meting.

derde vraag:

bij de startkaart aanvragen moet ik neem ik aan een kaart voor pony's aanvragen?
Of moet ik paarden aanvragen ivm starten tussen de paarden ( ik ben 20 )

Hartelijk dank voor de antwoorden alvast :D het is behoorlijk ingewikkeld zeg :')

just_kiki

Re: Ik kom er niet uit (starten officiele wedstrijden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:28

Weet alleen de 3e vraag voor je :)

Je moet zowiezo starten tussen de paarden met je pony :) omdat je idd al 20 bent ;)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:30

Op vraag 2 en 3 is het antwoord eenvoudig: als je bij de paarden gaat starten wordt je pony gezien als paard. Die hoeft niet gemeten te worden en je moet inderdaad een paardenstartkaart hebben vanwege je leeftijd.

W.b. je eerste vraag. Volgens mij staat het hier duidelijk omschreven: http://www.knhs.nl/kennisbank-cat.asp?p ... atID=&men=
Laatst bijgewerkt door Puera op 12-05-11 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 13:31

just_kiki:

ik weet dat ik moet starten tussen de paarden, maar moet ik daarom een startkaart aanvragen voor paarden??
aangezien het een pony is.

Puera: ah zo, hartstikke bedankt zeg! ik kon het niet heel duidelijk vinden in de bokt wiki en op de knhs site :)
ik ga je linkje even bekijken

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:33

Ja, je moet een paardenstartkaart aanvragen omdat je 18 jaar bent geweest. Het maakt dan niet uit hoe groot het dier is waarmee je start. Ook hoeft je pony niet gemeten worden omdat de paarden in een categorie vallen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:33

Vraag 1 kan je bij de manege stellen.
Ik schat in dat het allemaal los van elkaar is en je komt ongeveer op 150 euro uit inclusief registratie paard ed. Het eerste jaar ben je altijd een boel centen kwijt. Heeft de pony wel een paspoort? Is tie gechipt? Heeft tie een basisenting gehad met jaarlijkse herhaling?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:34

Je moet dan een startkaart voor de paarden en je pony hoeft dan niet gemeten te worden. Waarschijnlijk komen de kosten van KNHS er nog bij, bij mij betaalt de vereniging de KNHS en ik moet dat dan weer aan hun betalen. Je moet de KNHS inschrijfkosten voor ruiter en pony betalen, lidmaatschap en je startkaart. Coupons zitten daar nog niet bij en moet je zelf bestellen (of je vereniging laten doen).
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 12-05-11 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladygiroc

Die 45 euro is gewoon de lidmaatschap voor de vereniging. Daar komt lidmaatschap KNHS en P&S nog bovenop.

Je pony hoef je inderdaad niet jaarlijks te meten omdat je bij de paarden start.

Toffhee

Kosten per kalenderjaar zijn:
€ 44,10 voor de startkaart (moet een paardenstartkaart zijn ivm je leeftijd)
€ 18,30 voor 16 startcoupons
€ 15,90 afdracht KNHS
€ 29,90 blad P&S (1 per adres verplicht)
en dan nog de contributie van de eigen vereniging en uiteraard het inschrijfgeld voor iedee wedstrijd ed.

Tot en met je 18 jarige leeftijd mag je bij de pony's blijven rijden, hierna moet je over naar de paarden. Je pony hoeft dan niet meer gemeten te worden.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:35

hallo

Vraag 1:
Je kan alleen een startkaart aanvragen als je lid bent van een KNHS rijvereniging. Vervolgens is het afhankelijk van de vereniging waarbij je bent aangesloten of je zelf een startkaart kan aanvragen bij de KNHS of dat dat via je vereniging gaat.

Wanneer je zelf een startkaart kunt aanvragen kun je dat vanaf 1 juni digitaal regelen via “Mijn KNHS”. Als je vragen hebt kun je contact opnemen met de servicedesk. Tel: 0577-408 300 of

Vraag 2:
Moet een pony ieder jaar worden gemeten?

Tot en met het bereiken van de achtjarige leeftijd moet een pony die in de pony wordt uitgebracht jaarlijks gemeten worden door een KNHS-erkende ponymeter.

De meting dient tussen 1 januari en 1 april plaats te vinden. Wanneer een pony in een andere categorie wordt ingedeeld dient per 1 april van categorie gewisseld te worden. Als een pony in een andere categorie wordt ingedeeld, kan bij de KNHS de startkaart aangepast worden.

Dit is mogelijk door middel van het opsturen van een kopie uit het Paardenpaspoort waarop de meting is geregistreerd en het transpondernummer is weergegeven, de startkaart en de reeds afgegeven coupons en een begeleidend schrijven ontvang je van de KNHS de gewijzigde startkaart en coupons.

Vraag 3:

Je vraagt een paardenstartkaart aan.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:36

Het lijkt mij heel sterk dat die 45,- voor al dat bij elkaar was. :n

Ik ben net lid geworden van mijn club, de contributie was 75,- per jaar (heb de rekening even voor me liggen)

Daar kwam nog bij:
Lidmaatschap KNHS
Eenmalige registratie kosten KNHS 6,45
Basis contributie 6,50
Eerste gezinslid 39,30
Startkaart Paard 44,10
Startcoupons 18,30

Kwam voor mij in totaal dus uit op 189,65

Anders moet je even contact opnemen met die vereniging en hun vragen welke extra kosten er nog bij komen? Ik denk namelijk dat die 45,- alleen contributie is voor de vereniging zelf..

Dat over die meting zou ik niet weten..

Wel moet je tussen de paarden starten ivm je leeftijd :)

edit: woeps had de prijzen scheef gezet
Laatst bijgewerkt door JLLN_ op 12-05-11 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:38

winia4ever schreef:
hallo

Vraag 1:
Je kan alleen een startkaart aanvragen als je lid bent van een KNHS rijvereniging. Vervolgens is het afhankelijk van de vereniging waarbij je bent aangesloten of je zelf een startkaart kan aanvragen bij de KNHS of dat dat via je vereniging gaat.

Wanneer je zelf een startkaart kunt aanvragen kun je dat vanaf 1 juni digitaal regelen via “Mijn KNHS”. Als je vragen hebt kun je contact opnemen met de servicedesk. Tel: 0577-408 300 of

Vraag 2:

Tot en met het bereiken van de achtjarige leeftijd moet een pony die in de pony wordt uitgebracht jaarlijks gemeten worden door een KNHS-erkende ponymeter.

De meting dient tussen 1 januari en 1 april plaats te vinden. Wanneer een pony in een andere categorie wordt ingedeeld dient per 1 april van categorie gewisseld te worden. Als een pony in een andere categorie wordt ingedeeld, kan bij de KNHS de startkaart aangepast worden.

Dit is mogelijk door middel van het opsturen van een kopie uit het Paardenpaspoort waarop de meting is geregistreerd en het transpondernummer is weergegeven, de startkaart en de reeds afgegeven coupons en een begeleidend schrijven ontvang je van de KNHS de gewijzigde startkaart en coupons.

Vraag 3:

Maar volgens mij hoeft je pony niet gemeten te worden als je bij de paarden start, (niet elk jaar) dat is namelijk maar 1 catogorie, en maakt de hoogte niet uit.
Vriendin heeft een keer een aanmerking van een scretariaat gehad, en het nagevraagd en zij hoefde niet meer te meten om dat ze bij de paarden startte

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:38

Leuk he, wedstrijden rijden :P...

Vraag één:
De contributie van de verenging zit geen lidmaatschap van de KNHS bij. (Nu neem ik mijn eigen vereniging als voorbeeld). Ik moet betalen: Administratiekosten per lid (€1,-), clubcontributie 1e lid (€55,-), eenmalig entreegeld vereniging rijdend lid (€30,-) en club pony (€30,-). En daarnaast eerste lid landelijke rijvereniging pony KNHS (€45,35), registratiekosten KNHS persoon (€3,35) en pony (€16,80), startkaart (€27.55) en natuurlijk de startcoupons (€18,30). De prijsen die ik neem gelden bij mij op de vereniging en voor een pony. Aangezien jij bij de paarden gaat starten liggen die prijzen hoger.

Vraag twee:
Hierop durf ik geen antwoord te geven. Het lijkt mij dat je eenmalig een officiële KNHS meter je pony moet laten meten. Aangezien je bij de paarden wilt starten is de jaarlijkse groei niet van belang want je hebt niet de maken met categorieën (M.I.)

Vraag drie:
M.I. moet je een startkaart voor de paarden aanvragen.

Hopelijk kan je er wat mee!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:40

gretoes schreef:
winia4ever schreef:
hallo

Vraag 1:

Vraag 2:

Vraag 3:

Maar volgens mij hoeft je pony niet gemeten te worden als je bij de paarden start, (niet elk jaar) dat is namelijk maar 1 catogorie, en maakt de hoogte niet uit.
Vriendin heeft een keer een aanmerking van een scretariaat gehad, en het nagevraagd en zij hoefde niet meer te meten om dat ze bij de paarden startte

Dat klopt, dat staat er ook!..Je moet je pony elk jaar meten als je start tussen de pony's! :j

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:41

Toffhee schreef:
€ 15,90 afdracht KNHS
en dan nog de contributie van de eigen vereniging en uiteraard het inschrijfgeld voor iedee wedstrijd ed.

Tot en met je 18 jarige leeftijd mag je bij de pony's blijven rijden, hierna moet je over naar de paarden. Je pony hoeft dan niet meer gemeten te worden.

Dit zijn de juiste antwoorden, om even aan te vullen de afdracht voor de KNHS en het blad Paard en Sport wordt door de vereniging waar je ingeschreven staat afgedragen aan de KNHS, en zit bij je lidmaatschapsgeld inbegrepen.
Omdat je 20 bent en een paardenstartkaart gaat aanvragen is er geen ponymeting nodig.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:43

Hawai schreef:
Toffhee schreef:
€ 15,90 afdracht KNHS

Dit zijn de juiste antwoorden, om even aan te vullen de afdracht voor de KNHS en het blad Paard en Sport wordt door de vereniging waar je ingeschreven staat afgedragen aan de KNHS, en zit bij je lidmaatschapsgeld inbegrepen.
Omdat je 20 bent en een paardenstartkaart gaat aanvragen is er geen ponymeting nodig.

Hier komen toch ook registratie kosten bij? En zo niet, dan is mijn club gewoon een afzetter hahaha!

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:53

@SunNDLM

Ja en registratiekosten sorry
Maar de afdracht KNHS en de P&S zitten inbegrepen bij je contributie voor de vereniging.
Dus als je alles bij elkaar zou optellen dan ben je rond de 130 euries kwijt voor alles en kun je gaan starten. Startgeld komt hier dan ook nog bij voor elke start/proef die je rijd.

Daarom begrijp ik dit niet clubcontributie 1e lid (€55,-), eenmalig entreegeld vereniging rijdend lid (€30,-) en club pony (€30,-).
Waar is die eenmalige entreegeld rijdend lid dan voor vraag ik mij af :o
Of ik lees niet goed, hou me ten goede

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 14:00

allemaal hartstikke bedankt voor alle moeite! ik ben een stuk wijzer nu.

zal de manege nog eens mailen met de vraag wat er bij de prijs nog inbegrepen zit.

JLLN_: eerste gezinslid, en basis contributie snap ik alleen niet helemaal :P
edit: zie dat het in de post boven mij ook al afgevraagd wordt :P

wat een bedrag zeg om te kunnen starten, en die startkaart moet dus ook ieder jaar weer aangevraagd worden.
Bij mij zal er waarschijnlijk ook nog trailer huur bij komen om naar locatie te gaan :\
maar eens even gaan kijken hoe we dat gaan bekostigen :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:08

Kim90 schreef:

Ja, da's een beetje apart. Je hebt de basis constributie, dan 1e gezinslid, 2e gezinslid etc.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:12

Grappig dat iedereen hier zo maar kan zeggen of het lidmaatschap KNHS al dan niet in de contributie zit verwerkt...kennen jullie de vereniging allemaal waar ts lid wil worden?

TS, een vereniging mag zelf bepalen of de afdracht in de contributie verwerkt zit of niet. Ik betaal bijvoorbeeld gewoon één vast bedrag aan mijn vereniging, en zij betalen dan voor mij daarvan de afdracht aan de KNHS. Als je mijn rekeningen bekijkt staat er dus, behalve startkaart en coupons, niets op wat ik aan de KNHS moet betalen. Dit verschilt dus per vereniging, vraag het gewoon even na. Het is inderdaad een laag bedrag, maar als ze er net mee uit kunnen komen, er zijn verenigingen die gewoon een hele lage contributie hebben en hun kas spekken door bijvoorbeeld acties te houden of concoursen te organiseren, het kan dus best.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:15

Hawai schreef:
@SunNDLM

Ja en registratiekosten sorry
Maar de afdracht KNHS en de P&S zitten inbegrepen bij je contributie voor de vereniging.
Dus als je alles bij elkaar zou optellen dan ben je rond de 130 euries kwijt voor alles en kun je gaan starten. Startgeld komt hier dan ook nog bij voor elke start/proef die je rijd.

Daarom begrijp ik dit niet clubcontributie 1e lid (€55,-), eenmalig entreegeld vereniging rijdend lid (€30,-) en club pony (€30,-).
Waar is die eenmalige entreegeld rijdend lid dan voor vraag ik mij af :o
Of ik lees niet goed, hou me ten goede

Bij ons heb je rustende leden en rijdende leden. Als rijdend lid mag je gebruik maken van de accomodatie en als rustend lid mag je meedoen met de activiteiten maar niet 'trainen' op de club. Daarnaast heb je nog een lessend lid als je clublessen wilt meerijden.

En 1e, 2e en 3e lid ed is voor gezin, stel ik ben al lid en mijn mams wilt lid worden krijgt ze korting en wordt haar contributie dus lager.

Horseplaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:35

Je moet inderdaad elk jaar de pony laten meten t/m 8ste jaar!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:44

Horseplaza schreef:
Je moet inderdaad elk jaar de pony laten meten t/m 8ste jaar!

Ja, als je bij de pony's wil starten wel ja....alleen mag ze dat niet omdat ze 18+ is.

Ts, ik zou gewoon als je even tijd hebt de reglementen erbij pakken (het algemeen wedstrijdregl. en het disciplineregl dressuur zijn voor jou van belang) en dan rustig op zoek gaan naar het juiste antwoord. Het spijt me erg, maar er wordt hier vanalles geroepen en de helft is maar waar...Als je er dan nog niet uitkomt, bel even met de KNHS of vraag het aan het wedstrijdsecretariaat van je vereniging. Dan weet je tenminste zeker dat het allemaal klopt en je geen onnodige kosten maakt. Succes!

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:44

Kim90 schreef:
allemaal hartstikke bedankt voor alle moeite! ik ben een stuk wijzer nu.

zal de manege nog eens mailen met de vraag wat er bij de prijs nog inbegrepen zit.

Al sla je me dood, ik heb het ook niet bedacht. Misschien is mijn vereniging ook wel een afzetter hahaha! :+

edit: zie dat er hier boven al enigzins antwoord op is gegeven (familie korting ed.?)

mjmt22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:05

ponymeten hoeft niet meer omdat je toch al in de paarden start.